Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moeder

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moeder

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Istar
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 mei 2014, 10:03

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door Istar »

Wat naar :cry:

Ik begrijp dat je geen contact meer met je moeder hebt? Heb je wel contact gezocht met je vader? Jullie hebben veel gemist maar misschien wil hij je graag beter leren kennen. Beter laat dan nooit.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door The Driver »

@ eenkindvan

Je zou goed een van mijn kinderen kunnen zijn.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door The Driver »

Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar laat je niet afschrikken door je angst, je vader zal net zoveel angst hebben als jij.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door Voiceless »

Volgens mij zijn er instanties die je hierbij kunnen begeleiden. Je hebt op zich het volste recht jouw vader te leren kennen en jouw vader zal daar waarschijnlijk ook zo overdenken. Maar overval hem niet.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door EDA »

Voiceless schreef:Volgens mij zijn er instanties die je hierbij kunnen begeleiden. Je hebt op zich het volste recht jouw vader te leren kennen en jouw vader zal daar waarschijnlijk ook zo overdenken. Maar overval hem niet.
Het FIOM, volgens mij. Die hebben inzage in het bevolkingsregister en kunnen namens jou contact maken. Een brief overbrengen bijvoorbeeld en namens jou contact opnemen en vertellen dat je contact zoekt.

Angst is een slechte raadgever, woede helpt ook al weinig.

Maar dat je het hier uit is prima. Je wordt begrepen als geen ander hier.

Afgelopen week hebben mijn dochter en ik elkaar na jaren weer voor het eerst gezien. Dat ging heel natuurlijk en vanzelf eigenlijk. Geen tranen, zelfs niet na al die tijd. Het ging gewoon verder waar het was gestopt.
Je hebt voor je leven een band met je vader. Gaat nooit weg. Je hebt alleen maar gelegenheid nodig om de band te effectueren. Zet die stap en leer ondertussen je bewust te worden van alles wat je voelt en denkt. Het mag er zijn. Veroordeel niemand, inclusief jezelf.
Hoe meer moeilijkheden je hebt, hoe meer je kunt leren.

Voel wat je diepste wens is en volg die wens. Niets is verloren, je kunt alleen maar winnen op die manier.

Succes,
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door The Driver »

Al eens geprobeerd om je vader op te zoeken via : Google / Facebook / Twitter ?

Dan kan je misschien zijn huidige leefomstandigheden/relaties achter halen en hem prive een berichtje sturen.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

eenkindvan schreef:Ik heb nog wel contact met mijn moeder. En mijn vader opzoeken? Daar heb ik wel aan gedacht. Maar misschien heeft hij wel een nieuw gezin dat niet op de hoogte is van mijn bestaan. Daar sta ik dan ineens... Via internet zoeken heeft me niet veel wijzer gemaakt. Ik durf dat nog niet goed aan.
Reken maar dat jou vader een gat in de lucht springt als hij iets van je hoort!

De unieke band tussen vader en kind gaat nooit en te nimmer stuk.

Er zijn tal van manieren om je vader weer terug te vinden, via internet, via familie, via bekenden, via de gemeente, de politie, via het centraal bevolkingsregister in Den Haag.
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Benadeelde
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 79
Lid geworden op: 26 feb 2015, 13:51

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door Benadeelde »

Hoi,

In ieder geval wordt je hier liefdevol ontvangen :D Ik weet niet of dat je het adres van je vader weet of dat je er achter kan komen via familieleden van vaders kant. Anders kan wellicht Villa Pinedo jou helpen met advies geven. Ik kan me goed voorstellen dat het hartstikke eng voor je is en dat je bang bent om afgewezen te worden. Echter nu blijf je met vragen zitten en waarschijnlijk ook met een schuld gevoel wat geheel onterecht is. Om rust voor jezelf te krijgen zou ik in eerste instantie een brief schrijven waarin je schrijft dat je graag je vader wilt ontmoeten en dat je hem mist en zet je telefoonnummer in die brief erbij en vraag aan hem of dat hij met jou contact wilt opnemen op een bepaald tijdstip. Dan kan jouw vader het zelf bespreken in zijn omgeving daar hoef jij je verder niet druk over te maken. Het zou voor jou fijn zijn als je steun kan krijgen van iemand in je zoektocht naar je vader waarvan je weet dat je vertrouwen niet wordt beschaamd.

Villa Pinedo is speciaal voor kinderen, jong volwassenen waarbij de verhouding tussen vader en moeder is verstoord. Kijk eens op die website en bel ze anders, wie weet hebben ze goede tips voor je.

Heb je nog meer raad of advies nodig, zo te zien aan de reacties op jouw bericht willen genoeg mensen je bijstaan in je zoektocht.

Ik heb bewondering voor jouw moed en ik wens je heel veel succes en wijsheid toe.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Ik vind het heel erg bijzonder om ook eens de andere kant te zien wat weer een stimulans is om voor mijn kinderen te blijven vechten.

Een ander argument om juist die zoektocht en hereniging in gang te zetten is dat niemand je achteraf kan verwijten dat je geen moeite hebt gedaan. Niet geschoten is zeker mis.

En wie weet komt er wel iets heel erg moois uit voort, want dat is eigenlijk de hoop ;)
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door Voiceless »

kiekiek schreef:Ik vind het heel erg bijzonder om ook eens de andere kant te zien wat weer een stimulans is om voor mijn kinderen te blijven vechten.
En wie weet komt er wel iets heel erg moois uit voort, want dat is eigenlijk de hoop ;)
Eigenlijk is deze draad het ultime bewijs dat wat wij hier allemaal doen het eigenlijke belang van het kind is.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Inderdaad, maar ook in het belang van de vader, voor beiden dus met als doel het verzachten voor beiden van de gevolgen van een scheiding of erger: de zeer vervelende gevolgen van een vechtscheiding waar kinderen worden ingezet als wapen tegen de vader.

Ik kan alleen maar hopen dat eenkindvan blijft reageren, want het is heel erg leerzaam hoe vaders zich beter kunnen opstellen om de schade zoveel mogelijk te beperken. Feit is dat een kind een klap krijgt voor het leven, dat is wat mij heel erg tegen de borst stuit :!:
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
eenkindvan
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 mar 2015, 14:40

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door eenkindvan »

(gewijzigd)
Laatst gewijzigd door eenkindvan op 18 sep 2015, 09:13, 2 keer totaal gewijzigd.
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: Verhaal van een kind wiens vader werd afgepakt door moed

Bericht door kiekiek »

Je belicht voor anderen de andere kant, maar gelijktijdig kan jij het van je afschrijven. Het is nogal wat wat je overkomen is en je klinkt zelfverzekerd en oprecht. Ik kan niet anders stellen.

Via Fiom is een optie. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je je vader gezien hebt, maar wellicht een rondje bellen naar mensen in een woonplaats waar hij woonde met dezelfde achternaam. Bij het Centraal Bevolkingsregister in Den Haag staat iedereen geregistreerd die in Nederland woont, je weet vast zijn geboortedatum en mogelijk een geboorteplaats neem ik aan.

Ik denk niet dat je echt bang hoeft te zijn voor reakties van hem of vanuit zijn nieuwe gezin als hij die zou hebben. Eerder een complete verrassing en een opluchting dat zijn dochter contact met hem opneemt. Tenminste dat was mijn reaktie een maand of 3 geleden toen mijn oudste zoon na ruim 3 jaar contact met me opnam: verbaast, verrast en opgelucht.

Hoe weet je dat je moeder Borderline heeft? Is dat een vermoeden of is die diagnose ook daadwerkelijk gesteld?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Plaats reactie