levensstandaard

Heeft u een onderwerp waarover u denkt dat hierover gediscussieerd kan worden, dan kan dit hier.
Plaats reactie
jackal63
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2018, 16:59

levensstandaard

Bericht door jackal63 »

Zij gaat weg, heeft een ander.
Zij gaat weg , ik betaal alles.
Zij gaat weg , rechter zegt kinderen mogen niks te kort komen. Dus omdat zij weg gaat mag ik wel er voor zorgen dat zij op de zelfde voet kan doorgaan. En waar blijf ik dan?
Voor mijn kids heb ik alles over. Zij hebben hier ook niet voor gekozen. Komen gelukkig elk weekend . En vaak ook doordeweeks . Want mevrouw rijd twee x per week paard. Gaat daar met haar auto naar toe . Maar heeft geen geld.
Zij gaat weg, heeft lat relatie met werkgever. Hoezo salaris , werkt maar een paar uurtjes . Echt he.
Zij gaat weg, krijgt urgentie verklaring binnen twee weken huis. Ik mag in het dure koophuis blijven joepie. Met alle gevolgen hiervan.
Zij gaat weg kost mij minimaal een derde van mijn inkomen.

Eigenlijk raar je komt door een besluit van iemand anders in de problemen . En wat blijkt ik heb een modaal inkomen dus ik kan best betalen.
Maar nu alles op papier staat is het geen pretje om te zien dat ik eigenlijk net boven de armoede grens leef. Maar ach mijn kids hebben het goed. Mijn ex hoeft zich nergens druk om te maken. En ik moet niet zeuren heb toch een heel duur dak boven mijn hoofd en maak er een sport van om te over leven met wat er over blijft. Raar dat ik zo gestraft word omdat zij weg is gegaan.

Eigenlijk zou de veroorzaker van dit soort situaties in Nederland want ik ben niet de enige niet beloond moeten worden, maar juist met hun neus op de feiten gedrukt moeten worden . Zij willen op eigen benen staan , maar dat word ze wel heel makkelijk gemaakt op deze manier.

Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat oke jullie willen scheiden. Dat er dan een orgaan is welke inventariseert :
- wie vertrekt er.
- Waarom gaat degene weg.
- Wat zijn de financiele en emotionele gevolgen .
- Kijken wat de wensen van het kind of de kinderen zijn.

En dan een adviserende conclusie geven. En doet een van de twee of allebei moeilijk dat er dan een mogelijkheid tot dwang is.
Dit zou voor een heleboel mensen in deze situatie een hoop geld schelen. En dan krijgt heel rechtsprekend Nederland , meer tijd om zich met andere dingen bezig te houden.
Maar er is een hele tak van organisaties die goed leven van al dit leed wat mensen elkaar aan kunnen doen. En ik denk dat zij graag willen doorgaan op deze voet.
Ben niet boos op haar Zij maakt alleen maar gebruik van de mogelijkheden. Zou ik ook doen.
Bedankt voor jullie luisterend oor, zat er ff doorheen.
Suus
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2018, 09:19

Re: levensstandaard

Bericht door Suus »

-----------
Laatst gewijzigd door Suus op 24 aug 2018, 13:33, 2 keer totaal gewijzigd.
jackal63
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2018, 16:59

Re: levensstandaard

Bericht door jackal63 »

Wat ik bedoel is eigenlijk dat beide kanten als onderdeel van het uit elkaar gaan. Een test moeten doen , waaruit blijkt dat ze weten waar ze mee bezig zijn. En hierdoor gaan mensen vaak beter nadenken over wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd. Moet toch mogelijk zijn in deze verzorgingsstaat.
En men zou dan een klein onderzoek kunnen invoegen als men elkaar beschuldigd van bv narcisme of borderline. En als dan blijkt dat er sprake is van iets dergelijks .Dan kunnen ze gelijk stappen ondernemen.
Want jezelf beschermen wil nog niet zeggen dat er borderline of narcisme in het spel is. Het word al snel een spel van ik heb gelijk en de ander werkt niet mee.
Suus
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2018, 09:19

Re: levensstandaard

Bericht door Suus »

--------------------
Laatst gewijzigd door Suus op 24 aug 2018, 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Suus
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2018, 09:19

Re: levensstandaard

Bericht door Suus »

------------------
Laatst gewijzigd door Suus op 24 aug 2018, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
jackal63
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2018, 16:59

Re: levensstandaard

Bericht door jackal63 »

Waarom zou ze , dan had ze in de kuil gevallen die ze voor mij had gegraven . Maar om te reageren op jouw vraag. Ik heb niet gezegd dat ik vindt dat het bedrag wat ik betaal onredelijk is . Dit is wettelijk berekend. Ik heb alleen aangegeven dat er eens sceptisch naar gekeken moet worden hoe deze berekening tot stand komt.
Ik bespeur enig sinds iets van onverwerkte boosheid.Neigt zelfs naar narcisme. Want op de manier hoe jij schrijft is alleen jouw woord waar. Ik denk dat het beter is om met deze topic te stoppen. Want al die goedbedoelde adviezen daar zit ik niet op te wachten. En beide kanten willen de afspraken zo manipuleren dat ze er zelf het beste uitkomen. Daar zijn we mensen voor.

De site heet dwaze vaders , maar er zitten wel heel veel vrouwen op deze site.
Ik denk ook dat dit mijn laatste bezoek is geweest.

Ik leg dan ook de schuld van dit soort situaties bij de Nederlandse staat. En niet bij de moeder van mijn kids. De Nederlandse staat houdt zich vast aan een regelgeving die stamt uit de naoorlogse jaren. Vrouw zorgt voor de huishouding en man is kostwinner.

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om te reageren. Het is alleen dat ik geen zin heb in een klaagzang van het leed dat scheiden heet.
Succes verder .
Suus
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jul 2018, 09:19

Re: levensstandaard

Bericht door Suus »

Wacht even, jij uit je frustraties, geeft aan dat je ex paard rijd, luxe leventje heeft etc. , jij komt in de financiele problemen etc. etc. Ik reageer hierop dat testen en onderzoeken zoals jij aangeeft niet gaan werken omdat eea verdraaid kan worden door exen. Ik geef gewoon mijn visie op het wel of niet werken van.
En ja, er zit enigszins boosheid in mij omdat ik het rechtsysteem in NL krom vind werken en ik heb zeker een mening over ex vrouwen die vertikken voor zichzelf te gaan zorgen en graag hun handje ophouden bij hun ex. Maar dat maakt mij geen narcist, mijn woord is niet per definitie waar, weet niet waar je dat vandaan haalt?

Adviezen geef ik je al helemaal niet, waarom zou ik, maar vraag me dan wel af waarom jij je frustraties hier uit als je toch niets met de comments doet (en dat hoeft ook niet, maar aanvallen is ook niet nodig, ik val jou ook niet aan).

Wens je veel succes met alles in de toekomst!
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: levensstandaard

Bericht door ll2014 »

jackal63 schreef: 23 aug 2018, 00:07 De Nederlandse staat houdt zich vast aan een regelgeving die stamt uit de naoorlogse jaren. Vrouw zorgt voor de huishouding en man is kostwinner.
Dat is inderdaad een grote oorzaak van veel problemen. Overal wordt krampachtig vastgehouden aan gelijkheid tussen man en vrouw, soms zelfs tot op zogenaamd positief discriminerend niveau.
Als dit nu ook eens zo zou zijn bij het regelen van scheidingen zouden we een stuk verder zijn. Uitgangspunt 50/50 verdeling in zorg en financiën t.b.v. kinderen. Andere verdelingen moeten dan onderhandeld worden, eventueel via de rechter.
Dat zou er misschien ook voor zorgen dat er een keer vaker nagedacht wordt voordat het tot een scheiding komt.
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: levensstandaard

Bericht door BetsLenie »

Tja zo zie je maar dat iedere zaak uniek is. In geval de man inderdaad de kostwinner was en de vrouw alleen af en toe wat doet wat af en toe een beetje oplevert, maar feitelijk geen inkomen heeft en ok nooit had en dat dus ook heden ten dage nog voorkomt. Dan bij de rechter meldt dat ze niet kan werken vanwege een van de kinderen en dus een hoge partneralimentatie eist. Vervolgens is daar geen draagkrachtruimte voor bij de man maar moet de man wel de hypotheek betalen (met als enkele reden dat hij inkomen heeft en zij niet) zolang de vrouw in huis mag blijven tot het verkocht is uiterlijk per bepaalde datum. (maar dwing die maar eens af). En dan plotseling blijkt de vrouw het huis te kunnen kopen!! Er kunnen vreemde dingen gebeuren. Waar komt dat geld ineens vandaan.
En in de familiekring zie ik dat jonge mensen ook nu nog kinderen krijgen en de vrouw minder gaat werken. En de jonge vader ziet er geen been in dat hij dan gewoon de kostwinner is omdat hij per definitie ook meer verdient. Komt dus allemaal ook nog gewoon voor. Er is geen wet op te maken die voor iedereen kan gelden.
Plaats reactie