hulp van hulporganisaties?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
plaat023
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 07 dec 2009, 20:24

hulp van hulporganisaties?

Bericht door plaat023 »

Afgelopen september hadden mijn inmiddels bijna ex-vrouw en ik weer een zoveelste ruzie. Over hoe de ruzies tot stand komen en escaleren verschillen we van mening. In ieder geval deze ruzie was te horen bij de achterburen en zij hebben de politie gebeld. Omdat wij 3 minderjarige kinderen hebben heeft de politie Jeugdzorg ingeseind. De komst van de politie heeft de zaak op scherp gezet. Was het voor mij een aanleiding om nu eindelijk eens te werken aan het voorkomen van onze ruzies, voor mijn vrouw was het aanleiding om een punt achter onze relatie te zetten. Niet dat ik daarvan op de hoogte was, dat ging helemaal achter mijn rug om. Ze praatte met iedereen behalve met mij en vertelde haar verhaal, in haar bewoordingen. Wat ik nu vertel berust alleen op verhalen die mijn vrouw mij heeft verteld (zo'n beetje het enige contact wat ik nog had met haar). Ze was naar de huisarts gegaan en heeft haar verhaal daar verteld. De huisarts zou haar hebben geadviseerd om maar een punt achter de relatie te zetten. Mijn vrouw had wel psychologische hulp aangevraagd. Op zich vond ik dat een goede stap, zeker voor haar, aangezien er nogal het een en ander mis is met haar gemoedstoestand. De psycholoog kwam echter al vrij snel met het vermoeden dat ik leidt aan het Asperger-syndroom :?: . Toch wel knap als je dat kan concluderen zonder iemand gezien of gesproken te hebben. Voor mijn vrouw was dat DE bevestiging dat het allemaal mijn schuld was, dat zij er niets aan kon doen. Een tijdje later kwam Jeugdzorg op bezoek. Mijn vrouw heeft Jeugdzorg te woord gestaan. Daar heeft ze eveneens het verhaal van Asperger verteld. Na een tijdje heeft Jeugdzorg mij gebeld met de vraag wat ik er aan ging doen. Ik heb uitgelegd dat ik me niet kon vinden in het verhaal van Asperger, maar dat ik later, als we de relatie weer op de rit hadden, wel een onderzoek wilde doen daarnaar. Voor Jeugdzorg was dit niet genoeg. Ik kwam erachter dat mijn vrouw inmiddels een aangifte van huiselijk geweld had gedaan bij de politie :shock: . Hier keek ik van op, want mijn indruk was dat zij degene was die de ruzies veroorzaakte en liet escaleren. Toen ik haar ermee confronteerde gaf ze aan dat Jeugdzorg haar had geadviseerd om naar de politie te gaan. Ik heb later contact opgenomen met Jeugdzorg en die hebben het verhaal bevestigd. Wat ik nog niet begreep is waarom Jeugdzorg haar had geadviseerd naar de politie te gaan. Helaas heb ik hier nooit antwoord op gehad. Het heeft me wel heel veel energie gekost om Jeugdzorg, de enige partij die uit zichzelf contact met mij opnam, duidelijk te maken dat de problemen in onze relatie op een ander vlak lagen dan het Asperger-verhaal. Inmiddels heb ik overigens de aangifte mogen zien en heb gelezen dat mijn vrouw een compleet verhaal met verdraaiingen, leugens en zwartmakerij heeft verteld. Momenteel liggen we midden in een scheiding (wat ik nooit heb gewild) en voert zij een strijd om mij het huis uit te krijgen en een omgangsregeling te torpederen (ook dat heb ik niet gewild). Nu mijn vrouw alles uit de kast trekt om mij te schaden (zwartmaken bij vrienden en familie, klieren, mijn kinderen tegen mij opzetten) heb ook ik schoon genoeg van de relatie met :twisted: . Wat ik mij echter afvraag is of de "hulp" van de hulpverleningsorganisaties (huisarts, psycholoog, Jeugdzorg) niet de zaak heeft verergerd. Of zonder deze hulp onze relatie nog te redden was geweest. Wie heeft soortgelijke ervaringen?

Overigens ben ik er inmiddels zeker van dat Asperger niet in het spel is (mijn vrouw heeft daar nog steeds een andere kijk op). Ik heb het vermoeden, maar kan dat niet bevestigen dat mijn vrouw leidt aan een psychische afwijking genaamd pseudologia phantastica. Nu wil ik haar niet zwartmaken, dus laat ik haar in de waan, in de hoop dat ze er ooit zelf achter komt.
Anthonie
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2010, 00:06

Re: hulp van hulporganisaties?

Bericht door Anthonie »

Beste mensen,

Het valt mij op dat er veel vragen onbeantwoord blijven. Probeer elkaar toch vooruit te helpen en check elke week even of er een nieuwe vraag is bijgekomen. Deze site is er niet voor niets!

Iedereen werkt de vaders tegen lijkt het wel dus vorm samen een front. Oude rotten in het vak kunnen de nieuwkomers van veel informatie voorzien zodat men gewaarschuwd is voor de eerste valkuilen.

Succes!
Gesloten