kabinet wilt hardere aanpak ouders die omgangsregeling frusteren

Plaats hier alles wat u met wetgeving te maken heeft.
Dit kunnen onderwerpen over de huidige wetgeving zijn of voorstellen voor nieuwe.
Plaats reactie
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

kabinet wilt hardere aanpak ouders die omgangsregeling frusteren

Bericht door WaVe! »

ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
Onmacht
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 114
Lid geworden op: 31 dec 2015, 00:59

Re: kabinet wilt hardere aanpak ouders die omgangsregeling frusteren

Bericht door Onmacht »

Ja leuk. Nul effect. Gaat in praktijk namelijk niets mee gebeuren als het al wordt ingevoerd (die mogelijkheid is er immers al en wordt nu niet of nauwelijks benut, enkel een taakstrafje soms na en decenium ontrekking aan gezag of zo).
Veel belangrijker is dat de minister tégen een erlijkere verdeling zorgn en opvoeding over de ouders is, terwijl dit juíst een oplossing van de meeste vechtscheidingen is. De praktijk toont dit ook aan; de landen die dit wel hebben, kennen nauwelijks vechtscheidingen... (logische want met automatisch 50/50 kom je vanzelf tot de meest wenselijke oplossing voor kinderen én ouders)

Oh, & WaVe! Adem in en uit. Ofwel, relax... Ik weet hoe zwaar het het is, maar je wilt niet zoals ik 2 jaar geleden wel deed psychologisch / emotioneel instorten. PM anders maar voor een biertje. Ik woon niet zo ver weg.
Zus
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 jul 2016, 18:20

Re: kabinet wilt hardere aanpak ouders die omgangsregeling frusteren

Bericht door Zus »

Dat is ook weer zo'n papieren tijger. Er staat wel meer op papier wat mooi klinkt, maar waarvan niks terecht komt in de praktijk. In de wet staat ook dat ouders het contact met de andere ouder moeten stimuleren... Het is in dat opzicht heel goed mogelijk dat de 'omgangsregeling' feitelijk wordt nagekomen, maar op zo'n manier dat het je relatie met je kind frustreert..... Een kind voelt het haarfijn aan als de ene ouder de andere ouder niet respecteert.

Zolang we het hebben over 'omgangsregelingen' (wat impliceert dat 1 ouder 'minder' is) en niet over 'ouderschapsregelingen', waarbij het uitgangspunt gelijkwaardigheid is, gaat er niks veranderen in Nederland.
WaVe!
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 apr 2018, 16:39
Locatie: Den Haag

Re: kabinet wilt hardere aanpak ouders die omgangsregeling frusteren

Bericht door WaVe! »

ben ook van mening dat er niks zal veranderen. Volgens mij gaat dit weer op n groot stapel
ik bestelde een sprookjeshuwelijk, maar de heks zat inbegrepen :evil:
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: kabinet wilt hardere aanpak ouders die omgangsregeling frusteren

Bericht door BetsLenie »

Net als de nieuwe wet over alimentatie zal dit ook wel 10 tot 15 jaar duren voordat het in werking gaat. Als het al gebeurt.
Tegelijk hoorde ik op de radio echte deskundigen heel andere adviezen geven. 50/50 is gewoon niet altijd mogelijk of goed. Maar meer echte hulp kan wel. Er is geen schoenmaat 42 voor iedereen. Het is maatwerk. Wat hebben beide ouders te bieden en ook afzonderlijk? In feite is het allemaal najagen van een utopie. Er zijn genoeg huwelijken zonder echtscheidingen waar kinderen het veel slechter hebben dan na een echtscheiding. Of kinderen die gewoon altijd al alleen maar één ouder hebben en die niet voor ze kan zorgen. Er zijn maar heel weinig mensen die de ideale opvoeding en ondersteuning aan hun kinderen kunnen geven. En er zijn ook heel veel echtscheidingen waarbij de ouders gewoon zelf aan blijven rommelen en waar van alles niet goed gaat en die gewoon buiten beeld blijven van wie dan ook en ook niet bij advocaten of een rechter komen. Mensen zitten gewoon zo in elkaar dat ze allemaal verschillend zijn en zie wat het voorbeeld land Verenigde Staten, dat altijd de hele wereld wilde vertellen hoe ze hun land moesten regeren zelf handelt. Kinderen gewoon van hun ouders weghalen en dan niet meer weten wie bij wie hoort.
Het is heel goed dat er mensen zijn die het goed proberen te doen maar altijd blijft dat er geen schoenmaat 42 is voor iedereen. Maatwerk! Maar wie heeft nou eigenlijk de kennis en kunde om een ander te vertellen hoe hij het moet doen? Niemand. Maar er zijn nou eenmaal altijd mensen die menen dat ze een ander kunnen vertellen hoe het moet. Maar dat is dan hun manier. Daarom zijn er immers cultuur verschillen tussen landen. Daarom botsen culturen met elkaar. En gezinnen en individuele mensen hebben hun eigen micro cultuur. Intussen verdienen een heleboel mensen wel geld aan al die problemen die mensen hebben met elkaar. Maar ja die mensen moeten ook leven. En om te leven moet je tegenwoordig geld hebben.... En zo voort. Daarom is het boek Bullshit banen wel goed. Sinds er geld bestaat zijn er die banen. En nu gewoon allemaal eens de andere mens respecteren en die laten zijn wie hij is en je er niet meer mee bemoeien. Zelf je eigen plicht doen of loslaten als dat niet kan. Dat geldt ook voor vaders en moeders. Laat die andere ouder doen zoals hij/zij het wil. Maar dan mag die ook niets eisen. Omdat dat dus nooit zal lukken en in de huidige tijd alleen maar erger wordt door al die voorbeelden in de media zal het ook nooit wat worden. Negatief is dat allemaal. Maar het is gewoon zoals het is en daar moeten we mee leven. En ons eigen leven daar op aanpassen als het maar even kan. Anders is het niet te doen en er zijn dan ook mensen die het dan niet vol houden. En zo kan ik een heel boek vullen. Het is te ingewikkeld allemaal voor een gewoon mens. Leef als het even kan gewoon je leven ......
Plaats reactie