Verandering van sport nu in mijn weekend

Bent u gescheiden na 1 maart 2009, geef hier u ervaringen weer over het ouderschapsplan.
Wat kan er allemaal mis gaan en waar men op moet letten bij het opstellen
Plaats reactie
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Verandering van sport nu in mijn weekend

Bericht door Thbafani »

Zonder enige overleg heeft mijn ex besloten om onze oudste zoon van de ene sport ( was alleen op woensdag) op een andere sport te doen, waardoor hij nu elke zaterdag wedstrijden moet spelen.
Vorige week kreeg ik de mededeling via de mail en heb gisteren zelf maar eens gevraagd wat is precies de bedoeling hiervan?

De omgangsregeling is zij brengt om de zaterdag om 10:00 uur, ik breng maandagochtend naar school.
School, hun moeder en de sport is ongeveer 70 km heen en terug.
Ik juich sport absoluut toe en snap ook goed dat hij dat daar doet ivm zijn vriendjes.

als reactie kreeg ik dat ze wil dat we om en om met hem naar de wedstrijden gaan, zij als ze bij haar zijn en ik als ze bij mij zijn.
Ik sta hier niet achter en heb nu ook gevraagd hoe ze dit dan precies ziet. Daar komt bij dat er nog 3 kinderen in het gezin zijn, en dat de wedstrijden meestal om 09:00 uur beginnen.
Ik moet dus extra rijden, de andere kinderen meeslepen, en elk weekend dat ik mijn kinderen kan zien op zaterdag niks meer kan plannen/ niks anders kan doen.
Iemand ervaring? Of tips hoe we dit het beste kunnen oplossen?
Danny54
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 dec 2014, 10:38

Re: Verandering van sport nu in mijn weekend

Bericht door Danny54 »

In jouw situatie? Adem in... ... ... ... ... adem uit ... ... ... ...

... en dan eerst maar eens de hele situatie helder proberen te krijgen. Je zegt dat je ex heeft besloten om je zoon... Maar wat wil je zoon? Dat zou ik eerst willen weten, voordat ik een beslissing zou nemen.

Is de sport zijn ultieme droom om te doen? Misschien dan toch kijken hoe dit werkbaar te maken.

Is het meer een 'tja best wel leuk'? Een iets hardere lijn kiezen; als er een omgangsregeling is, moet je ex zich daar ook aan houden, en dus je zoon bij je brengen...

Maar goed. Eerst maar eens achterhalen wat, waarom, en wat hij er zelf van vindt? Ook met oog op de wissel naar je toe, wat wil hij zelf daar mee?

(Ik ben altijd een groot voorstander van rustig blijven, meer informatie verzamelen, en dan als je het hele beeld hebt, gecontroleerd de boel aanpakken ;) Kost een weekje extra, maar meestal de moeite waard)
BetsLenie
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 14 sep 2016, 16:14

Re: Verandering van sport nu in mijn weekend

Bericht door BetsLenie »

Inderdaad adem in ...en adem uit...
Wij hebben nog geen formele omgangsregeling maar moeder maakt een voorlopige planning zodat de activiteiten die er zijn precies in de weekeinden vallen dat ze naar vader zouden gaan op 90 km afstand. Komt voor de rechter nog dit jaar. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Op dit moment nemen we het van deze zijde gewoon per weekend. Geen planning vooruit want dat lukt toch niet. Moeder wil ze namelijk ook gewoon af en toe kwijt omdat de kinderen best wel een handvol of nog meer zijn. Alleen probeert ze door haar planning te bereiken dat vader gedwongen wordt om weer in de buurt te gaan wonen en dat is nou net het laatste wat verstandig is in hun situatie. Dat hadden ze al geprobeerd en leverde steeds grotere spanningen op. Een andere suggestie was van haar dat vader dan maar iedere keer in een BenB moet gaan zitten om bij de activiteiten van de kinderen te zijn of iedere week op zondag en woensdag overdag maar op en neer te komen......Dus nu weer bedenken hoe het volgende weekend aangepakt moet worden om een afspraak te maken. ... Die activiteiten zijn overigens zeer wisselend van aard en niet ieder weekend en ook niet echt iets wat super belangrijk is en bovendien ook allemaal in de woonplaats van vader kan worden gedaan.
Plaats reactie