rvdk en jeugdzorg staan achter mij

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
ookvader
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2012, 19:53

rvdk en jeugdzorg staan achter mij

Bericht door ookvader »

ik heb verzoek tot mede belast te worden met het gezag. in bodem heb ik dat gekregen.
in hogerberoep staat dit ter discussie. jeugdzorg en rvdk hebben een draai gemaakt en adviseren mij zo snel mogelijk te belasten met het gezag om het verzet van mijn ex te doorbreken. de rechter vind dat er meer communicatie moet komen. ze stelde mediation voor. mijn ex weigerde dit 10 minuten lang maar na praatje op de gang met haar advocaat werkte ze toch mee maar met tegen zin, iedereen moest horen dat dit echt met tegen zin was. rechter legde in tussen vonnis voor dat als er geen communicatie was ze het gezag alsnog niet haalbaar acht. dit terwijl jeugdzorg en rvdk nu net om die reden , het doorbreken van het verzet van moeder, dit adviseerde en wel zo snel mogelijk. mijn ex is 1x op komen dagen en vond dat iedereen moest weten dat ze gestuurd was en niet vrijwillig daar zat en elk moment kon vertrekken. na 1 uurtje verwijten maken en valse beschuldigingen en haar verdraaide beeld van de realiteit te vertellen was onze tijd om. ze vertrok en weigert verder nog mee te werken.

tussen mij en mijn dochter gaat het geweldig, top relatie. tussen mij en mijn ex is het zuivere oorlog. ik ben er van overtuigd dat ze niet in orde is. voorbeeld, vriendinschap van 20 jaar ontkent ze, onze relatie ontkent ze ook. mijn dochter is net 12 geworden en nu vraag ik me af omdat mijn dochter ook graag hier wil wonen maar van beide ouders veel houdt of dit nu een weg is om haar daar weg te halen door wijziging verblijfplaats zodat de relatie vader/dochter niet langer kapot gemaakt wordt. let wel, andersom leg ik mijn ex geen strobreed in de weg vwbt omgang of contact met mijn dochter. ik zie mijn dochter alleen in de om/de weekend en vakantie. verder is ze onbereikbaar.

iemand een idee ?
MadPapa
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 21 jul 2012, 17:02

Re: rvdk en jeugdzorg staan achter mij

Bericht door MadPapa »

Dag ookvader,

Als je dochter zelf aangeeft bij jou te willen wonen, en je frustreert de omgang tussen haar en haar moeder niet, wat is dan het probleem?
Het zal jou en je dochter waarschijnlijk enkel rust geven.
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: rvdk en jeugdzorg staan achter mij

Bericht door dwazevader »

ookvader schreef: mijn dochter is net 12 geworden en nu vraag ik me af omdat mijn dochter ook graag hier wil wonen maar van beide ouders veel houdt of dit nu een weg is om haar daar weg te halen door wijziging verblijfplaats zodat de relatie vader/dochter niet langer kapot gemaakt wordt. let wel, andersom leg ik mijn ex geen strobreed in de weg vwbt omgang of contact met mijn dochter. ik zie mijn dochter alleen in de om/de weekend en vakantie. verder is ze onbereikbaar.

iemand een idee ?
Ook vader,

Jij hebt al een goeie omgangsregeling, Daar kunnen heel veel vaders alleen maar van dromen!
Als dat de wens van je dochter is zie ik het probleem niet! En als jij je ex niet dwars gaat liggen is dat ook een pluspunt.
Heb je dat ook tijdens je zitting aangegeven? Ik zelf zou zeggen go for it.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: rvdk en jeugdzorg staan achter mij

Bericht door Dwaze opa »

Hallo @ook vader

Eerst een vraag...in de bodemprocedure heb je van de rechtbank gezag gekregen en in hoger beroep wordt dat weer aangevochten?
Is er op dit moment sprake van helemaal geen gezag en na de rechtbank-uitspraak van gedeeld gezag?En het hoofdverblijf is bij de moeder?
De bestaande omgangsregeling is die door jullie zelf afgesproken en wordt die door moeders loyaal uitgevoerd?
Je dochter is dus 12 jaar en zegt graag bij jou te willen wonen,maar misschien zegt ze wel hetzelfde tegen haar moeder.
Een kind van die leeftijd is erg gevoelig voor loyaliteit en ziet het kiezen voor de éne vaak als verraad aan de andere ouder...omdat het kind niets liever wil dan beide ouders en dan ook nog het liefst samen in één huis.
De rechter stuurt het dus op mediation aan...zie dat meer als een lijmpoging,die in de praktijk weinig kans van slagen heeft...een rechter stuurt hier ook vaak op aan tegen beter weten in.
Vaak komt mediation in de praktijk er op neer dat de strijd en het moddergooien gewoon door gaat...als je verstandig bent doe je daar niet aan mee en laat je het gewoon gebeuren...na verloop van tijd dooft het vanzelf...en loopt ook dit mediation-traject op niets uit....maar de rechter heeft dan voor zichzelf het gevoel,dat het tenminste geprobeerd is.

Je moet wel zuinig zijn op de goede relatie met je dochter;zorg dat je in de tijd die je hebt dat jullie het fijn hebben,betrek haar niet in het conflict,wèl een luisterend oor als ze er zelf wèl over praat,maar geen standpunten,conclusies bv.

In jou geval laten RvK en Jeugdzorg zich kennelijk niet voor moeders karretje spannen...dat is handjes dichtknijpen,want vaak is het andersom helaas.

Nog een vraag...is je dochter soms het enige gezelschap thuis bij moeders?..
Gesloten