Financiële verantwoordelijkheid

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door The Driver »

Zo vanochtend naar de kantonrechter geweest, de organisatie moet je ook een beetje kennen, wil je daar weer vlot weg zijn.
1e wachtruimte voor 09.30 uur, dat zijn de lopende zaken. Binnen komen om 09.00 uur, dat is dan wel een half uurtje te vroeg, maar kom je om 09.25 uur binnen, dan zit er zomaar 20 man voor je en sta je pas om 12.00 uur buiten.
2e wachtruimte voor 10.00 uur, dat zijn de nieuwe zaken, ook hier lange wachttijden.

1e argument : Het ROC eist wel van mij betaling, maar overtreed zelf de wet, door een leerling te accepteren zonder de handtekening van de 2e ouder met gezag. ( dit overigens niet ter zake doende m.b.t. de vordering )

2e argument : Vader heeft op zijn adres nooit herinneringen van de faktuur gekregen, slechts de allerlaatste sommatie is naar zijn eigen adres verzonden.

3e argument : Volgens de wet dient moeder alle schoolkosten te betalen
uit de kinderalimentatie, daar is die voor.

Uitspraak vanwege de feestdagen pas op 23-01-2013
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door dwazevader »

In de KA zitten toch alle kosten die er voor het kind zijn. Of mag "de vrouw" er nog van alles bij gooien? Ze moet toch alles uit de KA halen.
Ik heb volgende maand HB en heb al stukken voorbij zien komen waar ik het mijne van dacht.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door The Driver »

Tsja, ik weet ook niet anders, dan dat de ouder aan wie de kinderen zijn toegewezen en die de kinderalimentatie ontvangt, dat die verantwoordelijk voor alle kosten van de kinderen is, die krijgt immers de kinderalimentatie en de kinderbijslag. Bovendien zal vader geen enkel inzicht hebben in de kosten.
Moeder kan de kinderen bij voortgezet onderwijs zomaar op studiereis sturen naar Japan. Papa betaalt wel !

Gelukkig moet bij vliegreizen eerst betaald worden, voordat je een ticket krijgt.
Laatst gewijzigd door The Driver op 20 dec 2012, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door JCC »

Moeder dient alles te voldoen van de KA tenzij er vast is gelegd in het ouderschapsplan/convenant dat je de extra kosten zoals bijv. een buskaart voor de kinderen deelt.

Je 1e argument vind ik wel interessant, ook mijn kind zit ergens op school zonder mijn handtekening of instemming terwijl ik ook ouderlijk gezag heb.

Laat ik maar ophouden voor ik de strijdbijl weer opgraaf...
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Financiële verantwoordelijkheid

Bericht door The Driver »

Ik zal zo direct eens een mailtje sturen naar de schooldirectie waarom het zo moeilijk is om als schoolbestuur zich gewoon aan de wet te houden :

1 ) Het is wettelijk verplicht om een inschrijving in een school alleen te
accepteren als beide ouders met gezag deze ondertekend hebben.

2 ) Het is wettelijk verplicht om beide ouders met gezag gelijkwaardig van
informatie te voorzien ook al zijn zij gescheiden en ligt de verzorging
slechts bij één van de ouders.


Ik ben benieuwd of daar enige reactie op komt.


Zo 12.38 uur mailtje gestuurd.
Gesloten