Wat vertel je je kinderen over kinderalimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
henkk
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2018, 10:50

Wat vertel je je kinderen over kinderalimentatie

Bericht door henkk »

In mijn situatie neemt mijn ex geen enkele verantwoordelijkheid om financieel haar steentje bij te dragen aan de opvoeding van ons zoontje van 11, waardoor nagenoeg de volledige alimentatiebehoefte uit mijn portomonnee betaald wordt (verhouding ex en mij is 1/7 vs. 6/7). Nou vind ik het helemaal niet erg om voor mijn zoontje te betalen (mits het geld ook daadwerkelijk aan hem besteed wordt), maar het gaat me om het volgende: Hij kwam laatst thuis en liet vol trots zijn nieuwe telefoon zien met daarbij de opmerking dat hij die van mama had gekregen. In eerste instantie was ik natuurlijk hartstikke blij voor hem en heb de hele avond alles met hem uitgeprobeerd op z'n nieuwe telefoon, maar ik dacht natuurlijk wel dat ik degene was die die telefoon betaald had en niet mama.

Hij hoeft (nog) niet te weten hoeveel KA ik betaal en in welke verhouding dat is, maar eigenlijk vind ik dat hij wel mag weten dat ik bijdraag aan zijn opvoeding, ook als hij bij mama is. Hoe hebben jullie dat gedaan? Vertellen jullie je kinderen dat je KA betaald en wat is jullie motivatie om dat wel of niet te doen? Vertellen jullie iets over de hoogte ervan of juist niet?
Gebruikersavatar
Marta
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mar 2018, 10:51
Locatie: Belgische Kempen

Re: Wat vertel je je kinderen over kinderalimentatie

Bericht door Marta »

Mijn dochter is ouder, en haar vader behandelt haar als zijn medestander en vertelt haar alles over financien e.d. En dat doet hij dan vanuit zijn perspectief, dus ik betaal veel te weinig volgens hem (en zijn boodschap is dat dat bewijst dat ik niet van mijn dochter zou houden).
Dat is in ieder geval een voorbeeld dat je beter niet kunt overnemen.

Maar het lijkt me wel volkomen terecht dat je kind weet dat jij wel bijdraagt.
Wanneer het niet meer slechter kan gaan, kan het alleen nog maar beter gaan.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: Wat vertel je je kinderen over kinderalimentatie

Bericht door Leermoment »

Een heel herkenbare situatie. Zelf heb ik een zoontje van dezelfde leeftijd en ik vertel hem helemaal niks over dit soort zaken. Dat is iets tussen de ouders en laat kinderen lekker kind zijn. Ondanks dat mijn ex allerlei onwaarheden heeft vertelt waardoor hij me een tijdje niet wilde zien, heb ik nog steeds niks verteld. Met de kennis die hij heeft, mag hij boos op me zijn en meer krijgt hij nog niet van mij te horen. Betrek je kind niet bij jullie conflict, daar heeft hij niks aan.
Plaats reactie