2de keer allimentatie

Plaats hier alles wat met alimentatie te maken heeft.
Plaats reactie
Wimmm
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2018, 13:56

2de keer allimentatie

Bericht door Wimmm »

Hallo mensen,
Ik heb bij mijn ex 2 kinderen waar ik €635 p/m allimentatie moet betalen. Nu is mijn nieuwe vriendin ook zwanger en we dreigen uit elkaar te gaan omdat ik het heel moeilijk vind om een leven op te bouwen zonder mijn eerste 2 kinderen. Ik heb het kind bij nieuwe vriendin niet erkend dus vraag me eigen af wat me dit nu weer gaat kosten aan allimentatie.
Ik hoop dat iemand me hier enigszins wegwijs in kan maken want ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: 2de keer allimentatie

Bericht door Leermoment »

Goh, je denkt wel aan jezelf hè! Jij vindt het moeilijk? En je nieuwe vriendin? Wat zijn de gevolgen voor haar en je kindje als jij je zo opstelt? Ik ga geen advies geven aan iemand die onder zijn verantwoordelijkheid uit wil komen. Fijne middag.
Jens
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 29
Lid geworden op: 21 okt 2016, 09:20

Re: 2de keer allimentatie

Bericht door Jens »

Huh? Wat een vreemde reden om uit elkaar te gaan. Dus je laat je derde kind in de steek omdat je je andere kinderen niet in de steek wil laten? Een derde kind zorgt er toch niet voor dat je je leven met je andere 2 kinderen niet kunt voort zetten met een een goede zorg- en contactregeling?

Wat de alimentatie betreft: tja, volgens mij was je er zelf bij toen nummer 3 gemaakt werd, dus neem je verantwoordelijkheid.
Wimmm
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mar 2018, 13:56

Re: 2de keer allimentatie

Bericht door Wimmm »

Beste,
Het is heel makelijk om te oordelen als je de eigenlijke oorzaak niet eens weet lijkt mij.
Ik weet heel goed wat mijn verantwoordingen zijn en probeer nergens onderuit te komen hoor.
Ik stelde gewoon een normale vraag en zou het ook zeer op prijs stellen als daar ook normaal op gereageerd werd want ik vind het namelijk al moeilijk zat allemaal
Leermoment
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 280
Lid geworden op: 04 nov 2017, 09:35

Re: 2de keer allimentatie

Bericht door Leermoment »

Beste Wimmm,

Met de info die jij geeft, kan je dit soort reacties verwachten. Mocht je een goede reden hebben waarom je je zo opstelt tov je vriendin en kind, zou je natuurlijk wat meer toe kunnen lichten zodat je wat meer sympathie kan verwachten. Zelf sta ik voor een zo goed mogelijke omgangsregeling en een eerlijk alimentatiebedrag en daarbij kan ik soms best advies gebruiken. Het komt bij mij over alsof jij je verantwoordelijkheid niet wil nemen. Daar kan ik eerlijk gezegd niet zo goed tegen.
Plaats reactie