Wetgeving alimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Hans60
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2009, 08:55

Wetgeving alimentatie

Bericht door Hans60 »

Onder alimentatieplichtigen bestaat heel veel onvrede over de huidige wetgeving. Met ervaring als technisch educatief auteur loop ik al langer met plannen om een boek te schrijven over dit onderwerp.
Het moet een aanklacht worden tegen de rechtsraak, de advocatuur, de kinderbescherming en de politiek.
Mijn doel is hiermee een landelijke discussie op gang te brengen die de politiek eindelijk wakker schudt en hopelijk gaat leiden tot een wetgeving die meer recht doet dan tot nu toe.
Om stellingen te onderbouwen heb ik de ervaringen nodig van betrokkenen die het slachtoffer zijn geworden van de onduidelijke vage wetgeving.
Ik hoop dan ook op vele reacties.

Daarnaast kan men zijn bijdrage tot wetswijziging leveren door het ondertekenen van de petitie op

http://alimentatie.petities.nl

Groet,
Hans
Gebruikersavatar
edje
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2009, 15:02

Re: Wetgeving alimentatie

Bericht door edje »

Hé Hans,
Van mij mag het zo worden geregeld dat als de vrouw of man meer kán werken dan bv 2 dagen wat veel vrouwen doen, dat ze hiertoe verplicht worden na een scheiding ongeacht hoe jong het jongste kind is en de alimentatie omlaag kan, hetzelfde geld dat als ze aantoonbaar een nieuwe vriend of vriendin hebben zonder samen te wonen, het is toch eigenlijk van de zotte dat meestal de mannen maar moeten gaan en blijven betalen voor de kinderen terwijl wij ze het minste zien, het meeste worden tegengewerkt en zij maar lekker met een ander verder kunnen gaan terwijl ze van 4 inkomens genieten! Als wij gaan samen wonen wordt er geacht dat de nwe partner meebetaald aan het huishouden waardoor onze draagkracht omhoog gaat, vind je het gek dat iedereen maar gaat latten etc! Vroeger kon je kiezen als vrouw zijnde, of blijven bij je man of alles maar lekker zelf uitzoeken en door het stof gaan, nu zijn ze verzekert van inkomens.......
Hans60
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 apr 2009, 08:55

Re: Wetgeving alimentatie

Bericht door Hans60 »

Niet alleen een gescheiden man verliest in Nederland zijn normale rechten, ook de nieuwe partner van een gescheiden man verliest in Nederland alle rechten, die zij aan een huwelijk normaal zou kunnen ontlenen.
Bij een tweede huwelijk is de zorgplicht ineens verdwenen.
Dit is een grove vorm van discriminatie, maar de politiek kijkt de andere kant op.
Gesloten