He he eindelijk!! De uitspraak!!

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door Daniel »

5-2 EN DE UITSPRAAK IS ER!!! Dochter mag bij mij wonen. YEAH!!
Nu nog alles gaan regelen en datum afspreken dat dochter bij ons intrekt.

waar het mee begon!

hoi allemaal,

wij zijn al ruim 9 maanden bezig om dochter naar mij en mijn vrouw te halen.
Zal even vertellen wat er aan de hand is.

Dochter wil al jaren (ongeveer 6 jaar) bij mij wonen. Nooit wat mee gedaan zo van we zien wel als je 12 a 13 bent. Dochter blijft volharden in het feit dat ze dit wilt. Op de dag dat ze 12 werd zei ze ik ben nu 12 en ik kom bij jou wonen... nou ja dat gaat niet zo makkelijk hebben wij ook gezegd. Mam moet meewerken (weten van te voren al dat dit never gaat gebeuren) Veel gesprekken met haar gehad, wat ze verwacht, wat ze wil bereiken en ga zo maar verder.

Uiteindelijk dochter eindelijk zover gekregen met moeder te gaan praten (dec 2013) moeder dacht zal wel puber gedrag. Ze gelooft er niets van was het antwoord. Feb 14 weer aangegeven bij moeder uiteindelijk gesprek bij ons thuis geweest. Afspraak dat moeder en dochter dingen zouden bespreken als ze het dan nog steeds wilde zou moeder haar niet tegenhouden...
Nou je raad het volgende dag belt ze .... nee hoor ze wil niet meer bij jullie wonen. Dag erna dochter gebeld wel hoor niets van waar wat moeder zegt... uiteindelijk in april dochter brief naar kinderrechter geschreven. IN de tussentijd na de zoveelste ruzie was ze weggelopen naar ons (2 uur met de trein) jeugdzorg etc... ingeschakeld je raad het al... waar het op uit draait ik moet met moeder in mediation om samen te bepalen waar dochter woont. Zijn al 10 jaar uit elkaar. (kinderrechter heeft dit advies van jeugdzorg overgenomen. Er is totaal niet geluisterd naar dochter. Dochter had ook andere rechter als die wij hadden) en nu.... in sept 14 word traject eindelijk opgestart... dochter is doodongelukkig thuis. Ziet het echt niet meer zitten om weer naar huis te gaan. Van de 6 weken zomervakantie 4 weken bij ons geweest.

Nu hebben wij dinsdag alvast een informatief gesprek met advocaat voor evt. wijzigen hoofdverblijf wij willen dit namelijk niet te lang laten duren.
Ze heeft namelijk 2 broertjes thuis (oudste 12 is ook van mij maar wil niet bij mij wonen) die veel aandacht en zorg nodig hebben en ze word behoorlijk ondergesneeuwd... (nee dat is niet de reden dat ze dit wil maar het word van kwaad tot erger)

Wie heeft hier ervaring mee????HELP

gr daniel
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door Casper »

Goed nieuws, Daniel! Gefeliciteerd en succes met de praktische rompslomp hieromheen. Dat zal nog wel wat praktische moeilijkheden opleveren, maar de beslissing ligt er en die zal nageleefd moeten worden. Hardstikke goed.
Condat47
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 186
Lid geworden op: 17 feb 2014, 08:49

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door Condat47 »

Van harte gefeliciteerd en wat een opluchting voor je dochter.
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door ll2014 »

Gefeliciteerd!

en nu maar hopen dat ex zich hier ook bij neerlegt.
Richard63
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 48
Lid geworden op: 04 feb 2015, 02:09

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door Richard63 »

GEWELDIG goed nieuws voor je en je dochter.
Hopelijk wordt het nu snel geregeld dat ze daadwerkelijk bij je komt!

Veel geluk!
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door kiekiek »

Daniel schreef:5-2 EN DE UITSPRAAK IS ER!!! Dochter mag bij mij wonen. YEAH!!
Nu nog alles gaan regelen en datum afspreken dat dochter bij ons intrekt.
Super en van harte gefeliciteerd ook voor je dochter!!!

Nog heel even en dan heeft zij haar VRIJHEID weer terug :D
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Thbafani
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 dec 2014, 23:09

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door Thbafani »

Super, hopelijk rust voor jullie allemaal.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door Daniel »

inmiddels 1.5 wk verder en er is veel gebeurd. Dochter trekt aankomend weekend bij ons in. Bij moeder is het bijna niet meer te doen. Gisteren heb ik haar voor het laatst teruggebracht deze week afscheid van school, vriendje, vriendinnen en familie. En dan krijgt ze eindelijk rust.

School is bijna geregeld alle andere dingen zijn geregeld en nu hopelijk Rust....

Heks heeft aangegeven dat ze het hierbij laat (advocaat heeft waarschijnlijk gezegd dat ze geen poot heeft om op te staan in hoger beroep) Omdat heel duidelijk in de beschikking ook staat dat dit dochter haar wens/keuze is en niet die van mij en mijn vrouw.

:D
kiekiek
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 633
Lid geworden op: 01 nov 2014, 07:26

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door kiekiek »

Positief Daniel!

Krijgt je hex nu een omgangsregeling en zo ja: hoe ziet die eruit en hoe denkt je dochter daar over?
Ik weet ook lang niet alles, maar door gemaakte fouten uit het verleden, probeer ik anderen op een positieve manier te helpen.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door Daniel »

hoi kiekiek,

dochter gaat om het weekend naar moeder waar ze nu al als een berg tegenop ziet en geen zin in heeft. Maar wettelijk gezien komen wij daar niet onderuit denk ik. We moeten eerst maar eens even ervaren hoe het gaat. Wij gaan haar niet halen en brengen in ieder geval. Als mijn zoon komt die haal en breng ik maar als ze dochter wilt zien zal ze dat toch echt zelf moeten doen. Ben geen taxi bedrijf.

wij wachten maar geduldig af hoe het in de praktijk gaat lopen dochter heeft gezegd als ze mij wil zien zal ze toch echt zelf deze kant op moeten komen anders ga ik niet.

groet daniel
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door EDA »

Fijn om je dochter zo dicht bij je te hebben. Geniet er van.
Daniel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 45
Lid geworden op: 18 apr 2014, 10:03

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door Daniel »

Gelukkig gaat alles goed. Dochter heeft plek op school en binnen 2 dagen al helemaal geaccepteerd in de al bestaande klas.
Heks begrijpt het nog steeds niet en slaat op ieder klein dingentje wild om zich heen en dan vooral op basis van de Euro.... ze vind dat ze overal nog recht op heeft alimentatie/kinderbijslag etc... maar goed ze zoekt het maar ff uit.... Dochter is happy.... en daar ging het mij (ons) om...
Gebruikersavatar
Jeroen2102
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 117
Lid geworden op: 06 jun 2014, 07:01
Locatie: IJsselstein

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door Jeroen2102 »

Daniel,

Dat is goed nieuws en heerlijk voor je dochter dat ze geaccepteerd wordt en laat je hex maar lekker slaan zolang ze jullie maar niet kan raken
ll2014
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 696
Lid geworden op: 08 sep 2014, 21:35

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door ll2014 »

Daniel schreef:Heks begrijpt het nog steeds niet en slaat op ieder klein dingentje wild om zich heen en dan vooral op basis van de Euro.... ze vind dat ze overal nog recht op heeft alimentatie/kinderbijslag etc...
Die kinderbijslag kan ze vergeten, wat alimentatie betreft is het maar net wat de rechter heeft gezegd, mag voor je hopen dat daar wel een duidelijke uitspraak over is gedaan.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: He he eindelijk!! De uitspraak!!

Bericht door Voiceless »

Hoofdverblijf is bij jou, dus bij jou ingeschreven en jij krijgt mogelijk de KA.

Direct stoppen met alimentatie betalen, tenzij de rechter zich daarover in de hoofdverblijf beschikking heeft uitgesproken. In principe kan jij nu alimentatie vragen, maar dat kan ook uitmonden in dat jij haar een bedrag moet betalen voor de tijd dat zij daar is. Een van de forum leden heeft dat aan de hand gehad.

Let op, de KA beschikking blijft van kracht, Zij kan dus naar het LBIO en het zelfs nog na lange tijd opeisen (zie elders een vraag op dit forum). Het is moeilijk om onverschuldigd betaalde alimentatie terug te vorderen en dan zal een rechter niet snel geneigd zijn hasr met terugwerkende kracht te laten terugbetalen. Als het niet betaald is kan het makkelijker met terugwerkende kracht opgelegd worden. Gaat ze naar het LBIO, dan start je een procedure.

De koninklijke weg is blijven betalen, naar de rechter gaan en herziening aanvragen en hopen dat je wat terug krijgt.
Plaats reactie