Jeugdbeschermingstafel iemand ervaring mee

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Plaats reactie
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Jeugdbeschermingstafel iemand ervaring mee

Bericht door JasonL »

Hallo allemaal,

Sinds oktober 2015 heeft de rechtbank een positieve beschikking uitgegeven over de omgang en het ouderlijk gezag. Dit mede door een positief advies van de RvdK. Maar wat ik allang aan had zien komen is gebeurt.
Me ex is het niet eens met advies van de RvdK en tevens ook niet met de beschikking van de rechtbank. Ze heeft grote klachtenbrief gestuurd naar RvdK. Eindstand is dat RvdK bij hun advies blijven.
Wat doet me ex nu alles hogerop zoeken lijkt het wel.
1 schorsings verzoek is afgewezen door het hof Me ex niet blij mee
2 hoger beroep aangetekend door me ex.
3 ik verdenk mijn ex dat ze ons kind dingen influistert ( waarom denk ik dat) Ik hoor ons kind bepaalde dingen zeggen.
Nu heeft me ex het dus voor elkaar dat we naar de jeugdbeschermingstafel gaan. Mijn vraag aan jullie: Is iemand hiermee bekend?


ALvast bedankt voor jullie feedback.
Laatst gewijzigd door JasonL op 30 mei 2016, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Jeugdbeschermingstafel iemand ervaring mee

Bericht door Voiceless »

Nu heeft me ex het dus voor elkaar dat we naar de jeugdbeschermingstafel gaan.
Ik heb er geen ervaring mee, maar wat ik erover lees dan moet jouw ex hier niet blij mee zjn. Het is het voorportaal naar verplichte hulpverlening, ingesteld met de nieuwe jeugdwet in 2015. Klachtenbrieven naar de Raad hebben meestal geen positieve uitwerking, zo blijkt wel weer.

Voor jou is dit, denk ik, niet perse negatief. Werk mee, wees niet vijandig naar jouw ex in het gesprek. Focus alleen op het kind en de noodzakelijke hulp. En laat je niet op de kast jagen.

Overigens, dit wordt gedaan als er het vermoeden is van een onveilige situatie.

Hier is een link http://jeugdbeschermingstafel.nl/zo-werkt-de-tafel
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Jeugdbeschermingstafel iemand ervaring mee

Bericht door JasonL »

Overigens, dit wordt gedaan als er het vermoeden is van een onveilige situatie.
Voiceless Onveilige situatie word gecreerd door me ex met oa dat ik ons kind sla, hem ga ontvoeren, hem dingen laat doen die hij niet wil. Ze roept heel veel om omgang niet uit te breiden en gezamenlijk gezag te voorkomen. (het zogenoemde klem criteria kweken)

Nu is het wel zo dat RvdK een raadsonderzoek heeft gedaan en hun advies luidde omgang word uitgebreid en gezamenlijk gezag.
Me ex was in alle staten en heeft (een lange) klachtbrief gestuurd de brief en klacht was in behandeling genomen. Maar dat heeft niet tot een ander advies geluid dus de omgang werd gewoon uitgebreid en gezamenlijk gezag toegekend.
Me ex heeft toen hoger beroep aangetekend en heeft bij instanties aangeklopt dat het niet goed gaat met ons kind. En dat dat mede door mij komt in mijn omgeving.
Hoger beroep dient binnenkort en de jeugdbeschermings ook.

Ik werk aan alles mee heb ik ook gedaan bij de RvdK ben altijd positief geweest over me ex. Heb geen een slecht woord over haar gesproken.
Maar ik heb het gevoel omdat ze bij de RvdK geen potjes kon breken dat ze ergens anders haar gelijk probeert te halen.
Voiceless
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:50

Re: Jeugdbeschermingstafel iemand ervaring mee

Bericht door Voiceless »

Dat kan dat ze ergens anders haar gelijk heeft getracht te halen, maar zoals het er nu naar uitziet is ze weer terug bij de Raad. Die zullen niet snel op hun standpunt terugkomen.

Een waarschijnlijk scenario is dat er een OTS komt, die met name gericht zal zijn op jouw ex. Voor jou is dat niet direct ongunstig, want er ligt al een advies dat de omgang gestart moet worden. Hulpverlening zal waarschijnlijk op haar gericht zijn. Als daar niet in meewerkt, dan zal een OTS aangevraagd worden.

Laat je niet gek maken.

Wanneer begint die tafel en wanneer zijn de zittingen?
JasonL
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:02

Re: Jeugdbeschermingstafel iemand ervaring mee

Bericht door JasonL »

Beste Voiceless,

Nu bijna een jaar verder na veel gesprekken bij jeugdbescherming heeft me ex in het beginsel de eerste gezinsvoogd laten vervangen. Omdat me ex het niet eens was met wat de gezinsvoogd heeft gezegd en gedaan. De eerste gezinsvoogd zag precies wat er zich allemaal afspeelde en waar me ex mee bezig was. Nieuwe gezinsvoogd kwam en die gooide de boel weer helemaal om. Onderussen is begin dit jaar ots opgelegd ik dacht dat komt mij ten goede maar helaas. Mij word de boetekleed aangereikt. De kinderbescherming heeft in 2015 onderzoeken gedaan voor omgang en gezag. Beide toegewezen in oktober 2015 uitbereiding omgang start 2016. Ex in hoger beroep maar ex heeft ook schorsingsverzoek gedaan om overnachten te stoppen. Is niet gebeurd maar wel verkort van een heel weekend naar zaterdag zondag.
Maar heeft jeugdbescherming met name de nieuwe gezinsvoogd een verzoek gedaan van wijziging omgang. Omgang met tijdelijke begeleiding,! Mijn zoon heeft al ruim 5 jaar omgang met mij zonder begeleiding en nu willen ze ineens met begeleiding!!! Niet te geloven en dat allemaal omde dingen die mijn zoon zeg tegen hun en school. Maar in het raadsrapport staat duidelijk dat het dingen van mama moet zeggen.
Mijn gezinsvoogd blijft mij pushen om omgang met overnachting tijdelijk te stoppen mijn advocaat geef aan dat dat niet aan de orde is en wij conform de beschikking de omgang blijven uitvoeren. Gezinsvoogd zeg dan weer dat dat wel om je zoon gaat als jij niet meewerk zal ik dat ook tegen de rechter vertellen. Pure intimidatie lijkt mij. Mijn advocaat had al een brief gestuurd naar de gezinsvoogd maar de gezinsvoogd verteld mij dat mijn advocaat niet haar gesprekspartner is. Deze week is de zitting. Iemand enig idee wat er zou kunnen gebeuren. Zou het kunnen dat omgang gewijzigd word ondanks onderzoek van de RvdK . Of is de kans groter dat de omgang in stand blijft volgens de beschikking. 1 detail nog in mei is het hoger beroep.
Plaats reactie