LBIO en alimentatie boven de 18 jaar

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
debetaler
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2010, 19:31

LBIO en alimentatie boven de 18 jaar

Bericht door debetaler »

Kort vraagje: Welke rol kan LBIO spelen als ik als alimentatieplichtige de alimentatie van mijn 19 jarige zoon kort omdat hij is gestopt met zijn studie en geen verdere pogingen doet een baantje te vinden of een andere opleiding?

Ik heb meerdere malen geprobeerd hem te motiveren, CV geschreven, sollicitatiebrief opgesteld, andere studierichtingen geprobeerd met hem te vinden maar er gebeurt van hem uit niets. Mijn ex wenst hierover niet te communiceren met mij.

Wat kunnen jullie in deze situatie adviseren?

Alvast bedankt,
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: LBIO en alimentatie boven de 18 jaar

Bericht door Casper »

Betaler, welkom!

Het is heel zuur, maar je zoon kan het LBIO op je dak sturen en die zal dan zonder pardon de achterstallige alimentatie bij jou komen halen. Je kunt niet eenzijdig de alimentatie korten zonder tussenkomst van de rechter. Je ex speelt daarbij overigens geen enkele rol meer.

Enig advies is om er samen met hem uit te komen. Een afspraak hierover tussen jou en hem is rechtsgeldig.

Zie ook http://alimentatie.startpagina.nl/prikbord/ voor veel informatie over dit onderwerp.
Casper
debetaler
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 okt 2010, 19:31

Re: LBIO en alimentatie boven de 18 jaar

Bericht door debetaler »

Casper, dank je wel voor het antwoord, al is het niet wat ik hoopte te horen :cry:

Op één of andere manier ben je als kostwinner kennelijk volledig kansloos ...

Debetaler
Gesloten