Ex wil met kinderen emigreren

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Robert41
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2011, 18:46

Ex wil met kinderen emigreren

Bericht door Robert41 »

Mijn ex heeft grote plannen om te emigreren. Ze wil de kinderen dus mee nemen. Hierdoor zie ik mijn kinderen dus eigenlijk nooit meer, maar ook de rest van mijn familie en van de kant van mijn ex.
We hebben nu co ouderschap.
Ik weet dat ik hier niet mee akkoord hoef te gaan. Maar wat zijn de beste stappen??
De kinderen worden nu al lekker gemaakt door mijn ex. Dus die zien het wel zitten.
Straks is mijn dochter 12 en mag ze dus zelf kiezen waar ze wil wonen.
Ze komen overigens heel graag ook bij mij en gaan ook gewoon met mij mee op vakantie enzo.
Het liefst wil ik natuurlijk dat ze gewoon bij mij komen wonen. Maar het belangrijkste is dat ze niet emigreren

Alle tips zijn welkom.
Robert
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ex wil met kinderen emigreren

Bericht door Casper »

Beste Robert,

welkom. Je ex mag niet zomaar met de kinderen emigreren. Je kunt dit, als vader met mede-gezag, verhinderen door naar de rechter te stappen. Als de verhuizing al plaatsgevonden heeft is het echter moeilijk deze terug te draaien.

Zie een recente discussie bij sos-papa.com:
http://www.sos-papa.com/testforum/viewt ... p?tid=1331

Het is dus zaak om snel actie te ondernemen.

PS Het is niet waar dat kinderen vanaf 12 zelf mogen beslissen waar ze wonen. Tot 18 jaar beslist de rechter als ouders niet tot overeenstemming komen. Kinderen vanaf 12 jaar worden wel gehoord door de rechter.
Casper
Robert41
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2011, 18:46

Re: Ex wil met kinderen emigreren

Bericht door Robert41 »

Hoi Casper, bedankt voor je berichtje.
Mijn kinderen zijn nog niet geëmigreerd. Probeer nu overal informatie te krijgen hierover.
Als ik nuttig tips heb zal ik deze vermelden op de site.
Robert
Gesloten