Zaak aan het verliezen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Ik ben destijds met bewijzen gekomen zoals afschriften van haar ziektekosten verzekeraar waarop de bezoeken van de ambulances stonden toen zij weer eens suicidaal was. Rechter stelde gelijk met spoed een onderzoek in door de RvdK. Helaas deed die vervolgens helemaal niets. Mijn punt was wel duidelijk en zo kunnen ze mij later nergens op aankijken.
seppie
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:12

Bericht door seppie »

Ik heb bewijzen van afschriften ingeleverd van de pshy. waar zij in behandeling was maar daar heeft de rechter niet eens naar gekeken. Sterker nog, zij met haar zwart wit gedachten heeft de rechter wijs gemaakt dat ik de agressieveling was/ben in huis. Ik krijg nu de raad op me dak voor een onderzoek, dit terwijl zij een sms stuurt met dat als ze mij tegenkomt zij mij poten zal breken. (ook dat bewijs lag bij de rechter)
maar nee, moeder heeft altijd gelijk.... :(
Het wordt tijd dat er gerechtigheid komt!
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Tja, ongelovelijk hoe bordeliners dingen om kunnen draaien en nog geloofd worden ook. Ze zouden er een oscar voor kunnen krijgen. Belangrijkste is toch wel een goede advocaat. Ik heb nu mijn 3e en ben er redelijk tevreden over. Toveren kunnen ze niet, maar soms wel net even andere dingen bedenken.
seppie
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:12

Bericht door seppie »

tja in mijn ogen heeft mijn advocaat niks verkeerds gedaan, die heeft een hele peitnota voorgelezen en overgedragen en ook een stapel bewijs opgestuurd tijdens het verweerschrift van de voorlopige voorzieningen. Het is die *** rechter niet nergens naar gekeken heeft en gewoon de woorden van me ex wel geloofd maar de bewijsstukken naast zich neer legde.
Het wordt tijd dat er gerechtigheid komt!
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Tja, dan had daar minimaal een onderzoek door de RvdK uit moeten komen. Kansloos gedoe hier :evil:
Job
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2009, 17:25
Locatie: midden nederland

Bericht door Job »

Het is toch allemaal zo herkenbaar hier. Ben al een tijdje niet meer op de homepage geweest hier. Maar mijn ex heeft ook bordeline en heb daar voldoende bewijs van. Diverse keren ook automutilatie gedaan. Ook bij mij word er niks gedaan. Bij de rechtbank met de uitspraak van de OTS zegt de rechter notabene " u heeft wel een erg slecht beeld van uw ex " schiet mij maar af, ik weet het zelf niet meer hoor. Kan nu geen advo meer betalen m'n werk is naar de knoppe en de kids zijn ook naar de kl! Gelijke rechten nee die kennen we niet in ndereland. Het is zelfs zo dat er bij de raad gezegd word dat ze bordeline heeft maar om erger te voor komen het uit de raportage gelaten word. Dit naar overleg met gedragsdescundige en team lijder. Is mij openlijk zelf verteld onder getuige. Overal mogen cameras hangen en mag men het gebruiken ivm een overval. Maar wanneer ik matriaal heb mag het niet gebruikt worden. Nou dan vraag ik je.... ik heb het wel namelijk.
Job
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2009, 17:25
Locatie: midden nederland

Bericht door Job »

Job schreef:Het is toch allemaal zo herkenbaar hier. Ben al een tijdje niet meer op de homepage geweest hier. Maar mijn ex heeft ook bordeline en heb daar voldoende bewijs van. Diverse keren ook automutilatie gedaan. Ook bij mij word er niks gedaan. Bij de rechtbank met de uitspraak van de OTS zegt de rechter notabene " u heeft wel een erg slecht beeld van uw ex " schiet mij maar af, ik weet het zelf niet meer hoor. Kan nu geen advo meer betalen m'n werk is naar de knoppe en de kids zijn ook naar de kl! Gelijke rechten nee die kennen we niet in Nedereland. Het is zelfs zo dat er bij de raad gezegd word dat ze bordeline heeft maar om erger te voor komen het uit de raportage gelaten word. Dit naar overleg met gedragsdeskundige en team lijder. Is mij openlijk zelf verteld onder getuige. Overal mogen cameras hangen en mag men het gebruiken ivm een overval. Maar wanneer ik matriaal heb mag het niet gebruikt worden. Nou dan vraag ik je.... ik heb het wel namelijk.
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Helaas weet ik hoe jij je voelt. Discriminatie ten top.
Job
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jan 2009, 17:25
Locatie: midden nederland

Bericht door Job »

Ja helaas is het zo, vecht al meer dan vijf jaar, heb nu voorlopig afstand gedaan. Ook jou verhaal is erg verdrietig Sjaak.

Suc6 verder
de zoveelste

Bericht door de zoveelste »

nou uitspraak bekend,mn verhaal staat wat reacties terug.
de kinderen moeten per direct terug naar hun mishandelende moeder.
de oudste wil nog steeds niet met haar mee,en gaat niet met haar mee.
bijna 12,wat een land.
nu zullen de dwangsommen wel komen.en mn ex leert nogmaals dat ze kan doen en laten wat ze wil.



ongelovelijk.

weet iemand hoe ik onder die dwangsommen vandaan kan komen?
getuigen zat die hebben gezien dat hij niet meegaat.
seppie
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 61
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:12

Re: Zaak aan het verliezen

Bericht door seppie »

het is te triest voor woorden hier. Er moet duidelijk iets mis gaan voor ze gaan ingrijpen ALS ze uberhaub wel gaan ingrijpen. Ik hou me hart voor me kind vast!!
Het wordt tijd dat er gerechtigheid komt!
koenv1
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:35

Re: Zaak aan het verliezen

Bericht door koenv1 »

Oei..vervelende situatie...ik herken de situatie (borderline)...Mijn eigen ervaring is dat je van de RvK niets hoeft te verwachten. Echter bij mij kwam het eea in beweging toen bij Meldpunt kindermishandeling melding gemaakt werd. (Mishandeling was hier wel een groot woord, maar er was duidelijk heel wat aan de hand). MKM/jeugdzorg is toen alles nagelopen (polititie/justitie/huisarts/school/eigen archief/huisbezoeken) en toen kwam de zaak aan het rollen .. Volgens RvK echter was er niets aan de hand...Zou de RvK ook eens echt onderzoek moeten doen ipv vanuit achter het buro de boel willen bestieren... en ja borderliners zijn echte fantasten met een grote overtuigingskracht daar prikken ze bij de RvK niet door heen..Met RvK zelf ben ik er nog niet uit maar daar lopen een paar zware klachten bij de centrale klachten commissie.

Mijn tip: zet bij de RvK alles op papier en stuur je eigen gespreks bevindingen aangetekend naar ze toe en vraag om schriftelijke reactie...dit is de enigste manier om ze te teckelen...ik heb het ook gedaan en nu zitten ze met een flink probleem..
Marijn
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2010, 16:24

Re: Zaak aan het verliezen

Bericht door Marijn »

Mijn bordliner (ex) heeft het voor elkaar gekregen dat ik mijn gezag kwijt ben geraakt door een zielig verhaal op te hangen bij de rechter. Die trap er vrolijk in ondanks een tegenwerping van een medewerker van de raad. Knap hè! Ik leef met je mee!! sterkte!!
Sjako
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2011, 14:18

Re: Zaak aan het verliezen

Bericht door Sjako »

Ook ik heb een heel verhaal te vertellen als het om een partner met borderline gaat. Het is nog niet mijn ex, maar ik wil van haar af. Ben al meer dan 3 jaar bezig om haar bij een professional te krijgen, die haar kan genezen. Dat weigert ze natuurlijk, want zij is van mening dat het allemaal aan mij ligt, dat ze zo depressief is, constant kwaad wordt, enz. Ik wordt te pas en te onpas vals beschuldigd. Wij hebben 3 kinderen, waarover ik mij ernstig zorgen maak. Ik ben nu bezig, samen met een advocaat om de zaak zo goed mogelijk voor te bereiden.

Eén van de items die spelen is, dat niemand in de gaten heeft wat er zich achter de voordeur afspeelt. Ze is prima in staat om zich anders voor te doen, als er andere mensen bij zijn. Laatst heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen, dat ze heeft toegstemd in een hulpveleningstraject via een algemene intake bij een psychiatrische faculteit. Met hulp van de huisarts. Daar vertelt mevrouw doodleuk, dat de relatie er debet aan is, dat ze is zoals ze is. Dus sturen ze haar in relatie therapie bij een psycholoog. Ondanks aandringen van mijn kant, mocht ik niets eens mijn zegje doen.

Al 3 jaar geleden een balletje opgegooid bij het consultatiebureau over de manier waarop mijn vrouw omgaat met mij en de kinderen. Het antwoord: misschien is het wel borderline. Bescherm je kinderen goed, he.

Het AMK zei doodleuk. Ik hoor dingen, die niet door de beugel kunt, maar u woont nog thuis en bent prima in staat om voor de kinderen te zorgen, dus kan ik niets voor u betekenen. Terwijl ik aangeef, dat ik dit niet alleen aankan en hulp nodig heb.

wordt vervolgd
Sjako
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 feb 2011, 14:18

Re: Zaak aan het verliezen

Bericht door Sjako »

Haar therapeut (psycholoog) opgebeld en informatie gegeven over het gedrag van mijn vrouw bij ons thuis. Vertelt dat mens onomwonden aan mijn vrouw, dat ik haar gebeld heb.

De huisarts is van mening, dat ze er met praten wel uitkomt.

Vrienden en kennissen omschrijven haar als zenuwachtig, gestressed, kort lontje, maar ja, ze bedoelt het goed. Ook zei weten niet hoe ze zich gedraagt als de voordeur dichtgaat.

Ik heb constant het gevoel, dat mensen die ik hulp vraag het zien als een ordinaire echtelijke ruzie, die uit de hand gelopen is. Ik voel de twijfel bij hulpverleners, vrienden, kennissen, buren. Niemand steekt een poot uit. Niemand wil partij trekken. Daarover heb ik ook met mijn psycholoog gesproken. Daar zit ik omdat ik anders zelf in een depressie raak. Ook bij hem proef ik de twijfel bij mijn verhaal.

Niemand weet hoe het is om met een borderliner te leven als je dat zelf niet meegemaakt hebt. Ze manipuleren, liegen, bedriegen, vijnzen, enzovoort. Niemand steekt een poot uit. Wannneer gaat het AMK, Rvk, GGZ, huisarts, buren enzovoort eindelijk eens in aktie komen?
Gesloten