verandering hoofdverblijfplaats?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Marmich
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2011, 13:45

verandering hoofdverblijfplaats?

Bericht door Marmich »

Hallo allen,

Ik ben een dwaze 'stiefmoeder' hoewel ik liever kies voor het woord surrogaat moeder, daar ik mij wel als een moeder gedrag en de biologische moeder van mijn stiefdochter niet.

Lang verhaal, maar mijn man en ik zijn inmiddels 6 jaar week in week uit, jaar in jaar uit bezig om voor een positieve relatie te zorgen. Voor ik in beeld kwam liep mijn man altijd op zijn tenen en hield zijn mond tot het gevolg dat zijn ex en kind 1 uur rijden verderop ging wonen. Slechte omgangsregeling, madam bepaalt alles en betrekt mijn man nergens bij. En daar was ik ineens in 2005, ik steunde hem in alles en hij begreep toch wel dat hij meer recht had dan dat hij kreeg, dit met als gevolg dat er veel rechtzaken zijn geweest, kortgeding na kortgeding, beschuldigingen dat ik het meissie mishandelde met als gevolg dat we haar 7 maand niet zagen, weer een kortgeding gestart deze uiteindelijk gewonnen en per direct werd de omgangsregeling in gang gezet, nadien weer veel trammelant, ze heeft een dwangsom opgelegd gekregen voor iedere keer dat ze de omgansregeling frustreert, 2 keer hebben wij deze willen innen, de eerste keer heeft zij de rechtbank ingeschakeld en die vonden uiteraard dat zij gelijk had, want tja muggenziften om 1 dag doen we niet aan. De tweede keer was afgelopen september, in december is weer een kortgeding geweest omdat madam niet wil betalen, de rechter stelde ons in het gelijk, maar wij mogen pas na 1 juni dit jaar innen omdat de rechter toch ook wel inzag dat madam haar best doet omdat ze (wederom) een mediation traject in wil gaan. De vorige keer werd dit niets omdat zij eist, eist en eist en de mediatorniet naar madam luisterde en kant koos voor mijn man, nou ja, bla bla bla...
Nu kunnen wij de dwangsom niet meer innen omdat er voor 1 april gestuit dient te worden, maar de uitspraak van de rechter houdt dit min of meer tegen, blijkbaar heeft de rechter geen rekening gehouden met verjaring, aldus de ingeschakelde deurwaarde...

Maar nu het goede nieuws, het meissie wordt volgende maand 11 jaar en wil nu toch echt bij ons komen wonen, wij weten niet beter dan dat ze pas vanaf haar 12de mag spreken, dit hebben wij haar natuurlijk verteld maar daar werd ze toch wel even boos om: 'Nou lekker dan, het gaat om mij, waarom mag ik dan niet zelf praten!!!??'
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het vervroegd aanvragen van de verandering hoofdverblijfplaats? Wij hebben het in 2007 aangevochten maar verloren omdat er geen schokkende bewijzen waren dat ze het thuis niet goed had, dit was meer een strategische rechtzitting om aan te tonen dat wij wel voor het meisje vechten voor het geval ze ooit uit huis geplaatst moet worden.
Maar nu 3 jaar later wil ze dus dat we voor haar vechten, aangezien we nog een rekening open hebben staan bij de advocaat zien wij het niet zitten om wederom enorme kosten te gaan maken voor iets wat we kunnen verliezen, daarom dus mijn vraag hier, wat staat ons te wachten en is er überhaubt een kans dat wij dit voor elkaar kunnen krijgen voor haar 12de?
Marmich
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2011, 13:45

Re: verandering hoofdverblijfplaats?

Bericht door Marmich »

Om half 10 vanavond bleek mijn bovenstaande bericht overbodig.
Mijn man kreeg een sms dat hij zijn dochter morgen van school kan halen en ze niet langer meer thuis kan zijn :?:
Volkomen verbijsterd keken we naar het smsje, wat moeten we hiermee???
Hij heeft meteen gebeld met wat er aan de hand was, de hel was los gebarsten daar thuis en zijn ex ziet maar 1 oplossing, dochter moet de deur uit!!
Ik heb er geen woorden voor, het blijkt dus echt al lange tijd niet goed te gaan en wij worden nergens van op de hoogte gebracht, nee ipv daarvan krijgen wij een verzoekschrift verandering omgangsregeling waarin gepleit wordt dat het kind nog minder bij ons mag zijn omdat madam zich zorgen maakt om de situatie hier. Vreemd eigenlijk want wij moeten ons blijkbaar zorgen maken.
Tot slot weet ze het gesprek af te sluiten met de woorden: 'Nou nu heb je wat je wilt, gefeliciteerd je hebt gewonnen'.
Alsof het verdorie om deze winst gaat!!! Het gaat erom waar het kind het beste af is en wij weten vanaf dag 1 dat dit bij ons en daar hebben wij voor gevochten, wij habben alleen niet geweten dat het zo erg was het laatste half jaar anders hadden wij eerder stappen ondernomen. Natuurlijk is het vervelend dat je rivaal gelijk krijgt, maar dan nog zo reageren en niet in zien dat dit beter is voor het kind is toch erg...
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: verandering hoofdverblijfplaats?

Bericht door Casper »

Ik wens jullie heel veel succes en geluk in de komende periode! Het zal nog niet makkelijk zijn om alles op te bouwen. Sta nu niet te lang (of zelfs helemaal niet!) stil bij "madam", maar bied je kind een goed thuis. Succes!

PS - overigens, voor de informatie, ook een kind van onder de 12 kan een brief naar de rechter schrijven ("informeel verzoek"). De rechter hoeft daar niet op in te gaan.

PS 2 - en leg de "verandering hoofdverblijfplaats" nog wel vast (natuurlijk). Ongetwijfeld heeft "madam" op een later tijdstip nog wat te klagen.
Casper
Marmich
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2011, 13:45

Re: verandering hoofdverblijfplaats?

Bericht door Marmich »

Bedankt voor het reageren. Ik neem morgen meteen contact op met de advocaat over het hoe en wat verder. Over 3 weken hebben mijn man en winn ex een gesprek met een mediator dit was weer eens opgelegd door en rechtbank omdat madam hier schijnheilig om vroeg. Wij gaan er vanuit dat daar alles op papier komt en dat dat daarna nog bekrachtigd zal worden door een rechter. Ik hoop echt dat het meisje nu eindelijk de rust kan vinden die deo kind van bijna 11 hoort te hebben. Nu kunnen we eindelijk aan iedereen bewijzen dat het nog niet zo slecht was om regels te hebben thuis. Dat doet ons ontzettend goed, ik weet dat er mensen zijn die langer vechten dan wij maar ik ben blij dat nu na 6 jaar daar een eind aan is gekomen en dat we nu eindelijk kunnen laten zien hoe wij vinden dat je een omgangsregelinoi na moet leven! Namelijk gewoon doen zoals op papier staat, informatie geven over school etc. Madam blijven betrekken bij het leven van haar dochter, het kind heeft maar 1 moeder en zolang ze minderjarig is zal ze die toch moeten bezoeken tenzij het om wat voor reden niet kan natuurlijk, maar tot die tijd zullen wij haar brengen en halen volgens afspraak. Gek eigenlijk, we zijn allebei dol blij dat het geruzie nu eindelijk over kan zijn, maar toch hebben we allebei een bedompt gevoel over ons heen, waarom moeten ze nu in hemels naam op deze wijze uit elkaar gehaald worden, waarom is er niet eerder hulp ingeschakeld, waarom zijn wij niet eerder ingelicht door de ex, school of maatschappelijk werk dat ze daar van god los was? Dat zijn toch wel de vragen die nu steeds door mij geen gaan, het meisje heeft een broertje van 3 en die is dus min of meer bont en blauw geslagen vanavond omdat hij zich met de ruzie bemoeide, het mag niet, ik praat het niet goed maar dat kind wordt door alles en iedereen voor getrokken, krijgt alle liefde en het meisje wordt steeds genegeerd, is het dan zo raar dat ze zo blind van woede is?! Ze voelt zich enorm in de steek gelaten.
Marmich
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 feb 2011, 13:45

Re: verandering hoofdverblijfplaats?

Bericht door Marmich »

Excuses voor de typfouten maar ik heb bovenstaand en dit bericht via mijn telefoon geplaatst en dat gaat niet altijd goed met t9 :) zij wou trouwens mediation omdat haar advocaat er min of meer op aan stuurde, ze hadden in de gaten dat ze het kort geding zou verliezen en daarom was dit voor het vonnis verstandiger. Deze uitleg leek me nog wel even noodzakelijk omdat hier boven nogal kort staat.
Gesloten