recht op vakantie met dochter 3 jr oud

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
maus112
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2011, 22:47

recht op vakantie met dochter 3 jr oud

Bericht door maus112 »

hallo allemaal,

ik ben een vader die midden in een scheiding zit echter wil ik wel een weekje met mijn dochter naar frankrijk. mijn dochter is 3 jaar en heeft een eigen paspoort. weet iemand of je als vader ook recht heb om met je kind op vakantie te mogen????
zo ja wat is de maximale juridische aantal dagen/weken dat je dat mag
zo nee dan dank ik de nederlandse staat dat je als vader echt niks mag zeggen over je eigen kind....

gr maurice
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: recht op vakantie met dochter 3 jr oud

Bericht door Casper »

Maurice, welkom en sterkte in deze moeilijke situatie. Hopelijk keert deze tijd zich ten goede. Succes daarmee.

Je hebt dat recht om met je kind op vakantie te gaan zeker wel, maar je zult het met je (a.s.) ex-partner eens moeten worden over precies hoe-en-wat. Als er hevige strijd is, dan wordt elke kleinigheid al snel een groot probleem. Zet zo spoedig mogelijk een plan voor "voortgezet ouderschap" op papier. Als iedereen weet waar hij/zij zich aan te houden heeft dan schept dat duidelijkheid en rust.
Casper
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: recht op vakantie met dochter 3 jr oud

Bericht door papavan »

hierop volgende... wat nu als je al wel een regeling hebt maar de moeder weigert het paspoort af te geven?

1) Maakt het uit of je wel/niet gezag hebt (50% vakanties is al toegewezen door de rechter) ?

2) Als moeder paspoort weigert af te geven moet je dan KGD doen of kan dat simpeler?

Reden. Ik voorspel nu al problemen volgend jaar als de bezoekregeling rond is en ik ook daadwerkelijk op vakantie wil gaan...
Gesloten