Wederom verhogen Alimentatie???

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
marad
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2011, 20:05

Wederom verhogen Alimentatie???

Bericht door marad »

Goedenavond,

Wij zitten met een dringende vraag:

6 jaar geleden is de kinderalimentatie door de rechter bepaald. Mijn man betaald maar € 40,-- per maand per kind. De kinderen zijn inmiddels 16 en 17 jaar.

Nu is zijn ex jaren geleden door de schuldsanering afgewezen en door haar vele schulden is ze bij de stadsbank in een stad terecht gekomen. Ze heeft een tijd gewerkt.
Ondertussen heeft ze samengewoond met 3 verschillende mannen. Nu is het feit dat ze al een tijd geen werk heeft. Ze gaat nu de bijstand in en dreigt ermee dat de gemeente de alimentatie weer gaat herzien?

Is dat ook zo met de kinderalimentatie? Wij verdienen niet veel, daar is de alimentatie op gebaseerd en mijn man is niet veel vooruit gegaan qua loon. Tevens heeft ze nooit partneralimentatie gehad. En ondertussen heeft ze met 3 andere mannen samengewoond.

Ik werk part time, mijn man full time en wij hebben 2 kinderen inwonen van 12 waar wij ook voor zorgen.

Kan iemand ons helpen?

Groetjes,
Marad
Ma
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Wederom verhogen Alimentatie???

Bericht door Casper »

Marad, welkom.

de ex van uw man herziening van de alimentatie kan aanvragen, indien haar of uw omstandigheden gewijzigd zijn (verlies van baan, trouwen, samenwonen, etc). Ik neem aan dat uw man en u ook gewoon bereid zijn te betalen wat wettelijk verplicht is voor de kinderen. Wat dat betreft kunt u op het ogenblik alleen afwachten wat de ex gaat doen. Als de omstandigheden nu niet veel anders zijn dan 6 jaar geleden, is er geen reden om aan te nemen dat de kinderalimentatie veel hoger of lager zal worden vastgesteld zijn dan toen.

Tot zover even.
Casper
Gesloten