1,5 jaar verder; nog steeds geen omgang

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: 1,5 jaar verder; nog steeds geen omgang

Bericht door Dwaasstel »

EDA schreef:
Ik proef nog veel emotie, terecht. Ken het maar al te goed.

Als dat, wat meer, is gezakt is het zaak om helder naar de materie te kijken en juist te handelen ( na juist denken ). Dit is wellicht nog wel een moeilijker taak dan de juridische weg.
Ja, probeer op te passen met uitspraken, mailtjes, smsjes etc.... Mijn partner heeft zich ook uit emotie op een bepaalde manier gedragen naar zijn ex toe (wat wel erg ver ging geef ik toe, dit was voordat ik hem leerde kennen) maar daardoor heeft hij wel zijn eigen graf gegraven en hebben we alleen door heel veel mazzel toch afspraken kunnen maken (die helaas nog steeds niet officieel op papier staan). Als we nu een rechtszaak starten en zij legt alles op tafel hebben wij een hele lange weg te gaan (kind is niet erkend en er is ook geen sprake van family life dus een totaal andere situatie maar toch). Dus probeer je naar haar toe rustig te houden en het zakelijk te houden. Dan kan ze jou niets verwijten.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: 1,5 jaar verder; nog steeds geen omgang

Bericht door angel78 »

Jullie praten over - als er een omgangsregeling is vastgesteld kun je aangifte doen!

Dit heeft echter weinig met elkaar te maken, in zoverre dat:

279 sr - onttrekking van een minderjarig persoon aan het wettig over hem gestelde gezag.

Je kan nog zo'n mooie omgangsregeling op papier hebben, vastgesteld door een rechter, als je geen gezag hebt, en je ex weigert mee te werken, kan je géén aangifte doen.

Naar ik lees heb je nog niks vaststaan.

Ga sowieso in hoger beroep m.b.t de omgang, het maakt niet uit wat er uit het gesprek bij de rvdk komt, er is géén omgang vastgesteld en daar gaat het om.

Van Weegberg is inderdaad een goede advocaat.
Het belangrijkste, hij houd niet van onzin, maar van actie, modder gooien doet hij niet aan mee, hij is buiten advocaat ook mens, hij staat voor 100 % achter de Dwaze Vaders en vecht hier ook voor, hij begrijpt emoties, welke hierbij komen kijken.

Wij hebben hem sinds, als ik mij niet vergis 2009 en zijn zeer blij met hem.
Dat het bij ons niet gaat zoals het moet gaan ligt niet aan hem, dit ligt puur aan de rechtbank.
Bij jou speelt het in Rotterdam zeg je, dan heb je m.b.t de rechtbank meer geluk dan wij.
Een paar weken geleden had Van Weegberg er ook gewoon een dwangsom opgekregen in rechtbank Rotterdam.

Dus volgens mij is Rotterdam wel een modernere rechtbank,

Hoe langer je afwacht, op instanties, ex en weet ik het allemaal wie nog meer, hoe lastiger het wordt om iets voor elkaar te krijgen.

Actie dus.......vecht voor je kind, omgang met beide ouders is in haar belang!
BvvB
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2011, 11:41

Re: 1,5 jaar verder; nog steeds geen omgang

Bericht door BvvB »

Binnenkort heb ik een gesprek met Dhr Van Weegberg.

Nu is het afwachten op het onderzoek van de RvdK en de resultaten hiervan. Wellicht wil de RvdK ons BEIDE een keer samen spreken. Daar zou ik best blij mee zijn, want dan kan er gewoon fatsoenlijk gepraat worden. (nogsteeds geen contact met m'n ex; telefoon wordt niet opgenomen, emails niet beantwoord en post wordt verwijderd/vernietigd)

Had ik al gezegd dat mijn ex een hoger beroep heeft aangekondigd omtrent de alimentatie. Ze eist 500 euries. Kan dit ?

Nogmaals; ik was NIET getrouwd of geregistreerd samen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: 1,5 jaar verder; nog steeds geen omgang

Bericht door Casper »

Ik neem aan dat de 500 euri's gaan om kinderalimentatie? Dat bedrag wordt vastgesteld op basis van het eerdere gezamenlijke inkomen, huidige situatie, etc. Vaak roepen exen en hun advocaten maar wat: dat scheelt ze het werk van een echte berekening maken, en als je hoog inzet zal een eventueel compromis ook wel acceptabel eindigen. En de tegenstander wordt even bang gemaakt. Het is maar een strategie.
Casper
BvvB
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2011, 11:41

Re: 1,5 jaar verder; nog steeds geen omgang

Bericht door BvvB »

Is inderdaad de kinderalimentatie.

In t verweer vindt zij dat ik relatief te weinig huur betaal omdat ik een huis huur van mijn ouders. Naar mijn idee heeft ze niks te maken met een afspraak tussen mijn en de verhuurder.

Ben benieuwd of de rechter naar dit argument van haar kijkt en of hij hier ook gevoelig voor is...
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: 1,5 jaar verder; nog steeds geen omgang

Bericht door Casper »

Dat snap ik niet. Als je weinig huur betaalt (d.w.z als je woonlasten laag zijn), heb je in principe meer ruimte om kinderalimentatie te betalen. Dus dan zou de kinderalimentatie juist hoger vastgesteld worden.

Verder mag jij best voor een redelijk tarief van je ouders huren. Als het bedrag redelijk is (wat betreft de markt en in relatie tot jouw inkomen), valt de rechter daar niet over.
Casper
Gesloten