Wat denken jullie ervan?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
CaringDad
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011, 01:00

Wat denken jullie ervan?

Bericht door CaringDad »

Ik ben helaas ook genoodzaakt om mij eigen hier aan te melden!
Mijn ex en ik zijn ong. een half jaar uit elkaar.
Zij heeft een uitkering en ontvangt ong. 1000eu in de maand van de overheid.
Ik heb een kaal salaris van €1923 maar met extra's (storingsdienst, overuren) ong. €2200/2300.
Ik betaal 200eu in de maand aan bijdrage voor ons kind.
Zij heeft de voogdij ik alleen erkenning.
Ik kreeg vorige week een brief van de rechtbank binnen.
Haar advocaat heeft een verzamelinkomen van €3000 vastgesteld.
(€2000 van mij en €1000 van haar)
De behoefte van het kind is door haar advocaat vastgesteld op €450 en die moet
ik volledig betalen!
Ik heb pas een huis gekocht met een bruto hypotheeklast van €860 en netto €630.
Het huis is onbewoonbaar omdat het verbouwt moet worden waar ik nu druk bezig mee ben. Als ik 450 moet betalen zou ik dit niet meer kunnen doen.

Is het terecht dat ik volledig financieel aansprakelijk wordt gesteld voor het kind?
Ze heeft volgens mij geen enkele draagkracht want haar huur bedraagt ong. 670 p. maand.
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door Dwaasstel »

Hi caringdad,

Ik denk niet dat je de volledige 450 euro zal moeten betalen maar reken wel op een bedrag van 300/350 euro.

Toen de alimentatie voor mijn zoon werd vastgesteld werd er niet met alle omstandigheden van mijn ex rekening gehouden. Ik weet dus niet of het meetelt dat jij nog moet verbouwen... (ook al zou dat misschien wel moeten).

450 euro is wel erg veel. Mijn ex verdiende net iets meer dan jij nu verdient en uiteindelijk zijn we toen op een bedrag van 300 uitgekomen maar ik had zelf wel een modaal inkomen dus daarom viel het misschien lager uit....

Succes!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door EDA »

Ik kan me voorstellen dat zo een advocaat hoog inzet. Dat is een strategie. Advocaten bedienen zich niet altijd van de waarheid.
CaringDad
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011, 01:00

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door CaringDad »

Het probleem is nu dat ik advocaat niet kan betalen omdat ik gewoonweg nu geen eigen geld heb. Dus als ik voor 10januari geen advocaat heb gaan ze die 450eu gewoon toewijzen hoogstwaarschijnlijk
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door EDA »

toevoeging aanvragen met huidig jaar als peiljaar
CaringDad
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011, 01:00

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door CaringDad »

Ik zit op een bruto jaarsalaris van €36500 dus krijg geen toevoeging jammergenoeg...
De €1923 die ik noemde zijn netto.

Ik waardeer jullie hulp enorm!!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door The Driver »

Over het algemeen genomen wordt je, als je ex een bijstandsuitkering heeft, geplukt tot circa € 1.500.- netto per maand, alles wat je dus meer verdiend gaat naar je ex.
CaringDad
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011, 01:00

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door CaringDad »

Laten we niet hopen dat dat zo is, het betreft hier alleen kinderalimentatie
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door The Driver »

Voor jou maakt het toch niet uit of het kinderalimentatie of partneralimentatie is, je moet gewoon een X bedrag betalen. Voor je ex maakt het ook niet, alles wordt toch verrekent met haar uitkering.
Het gaat de rechter alleen om, wat op dit moment jouw vaste lasten zijn, de verbouwingskosten zullen waarschijnlijk geen rol gaan spelen. Daarom is het altijd uiterst belangrijk, dat je woonlasten zo hoog mogelijk zijn, als je bij familie of vrienden gaat inwonen, snij je jezelf in de vingers, huur daarom zo hoog mogelijk, bij een koophuis kunnen ze altijd zeggen, verkoop het maar.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door EDA »

Als je ex een uitkering ontvangt zou je die uitkeringsinstantie kunnen voorstellen om maandelijks € 138,- alimentatie aan hen over te maken.

Dat is het bedrag dat sociale zaken mij voorstelde te gaan betalen. Als ik daarmee niet zou instemmen zou een draagkrachtberekening volgen.

Wellicht zijn ze al met voornoemd bedrag tevreden, zijnde een soort van standaard.
Dit bedrag is overigens zodanig gekozen dat een en ander nog van de belasting aftrekbaar blijft.
CaringDad
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011, 01:00

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door CaringDad »

Volgens mij begrijpt u het niet EDA. Ik ben aangeklaagd en ik betaal altijd al 200eu in de maand aan haar. Haar advocaat gaat echt niet akkoord met €138 eu in de maand dat is minder als de 200 die ik nu stort
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wat denken jullie ervan?

Bericht door EDA »

Na ja, het beste voor jou is een draagkrachtberekening. Laat die uitvoeren. Dan weet je het.
Gesloten