Politiebericht inzake stalking

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Politiebericht inzake stalking

Bericht door EDA »

Eindhoven, maandag 5 december 2011 (2)

Eindhoven: Arrestatie na veelvuldig lastigvallen van ex-vriendin
De politie heeft maandagochtend een man van 25 jaar uit Eindhoven aangehouden voor het stalken van zijn ex-vriendin. Hij zou de 24-jarige Eindhovense vrouw sinds eind september veelvuldig hebben lastiggevallen via sms en e-mail. Dat gebeurde nadat hun relatie was beëindigd. De vrouw heeft aangifte gedaan bij de politie. Na onderzoek is de man maandagochtend rond 10.00 uur aangehouden in een woning in Eindhoven-Gestel. Hij is in verzekering gesteld voor verder onderzoek.


Als ik tracht te communiceren via mail, moet ik later ook terughoren van een advocaat dat ik "lastig val". Tsja. Waar ligt de grens. Er is tenslotte ook de verplichting tot informatie en consultatie. Lastige materie.

Maar maak het niet te bont, zou ik willen adviseren.
Rob27
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2011, 16:44

Re: Politiebericht inzake stalking

Bericht door Rob27 »

Uit eigen ervaring: zelf veelvuldig op het werk (uiteindelijk leidde dat ertoe dat mijn baas mij vriendelijk verzocht om een andere baan te zoeken) en privé lastiggevallen door ex. Zelfs enkele malen op het politiebureau gestaan omdat zij binnen een uur wel 50 keer had gebeld en bleef bellen. Dat stopte pas nadat de politie ingreep.

Zelf kreeg en krijg ik dergelijke beschuldigingen van stalking omdat ik mijn kinderen met enige regelmaat brieven stuur. Als je dan via de instanties die je dit mededelen, vraagt om bewijzen dan staan ze natuurlijk elke keer met een mond vol tanden en weten ze niets te melden.
Typisch geval van het gebrek aan waarheidsvinding waar niet aan wordt gedaan!

Maar ik deel Eda's mening voor wat betreft het niet te ver gaan. Goed advies!
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Politiebericht inzake stalking

Bericht door The Driver »

Je mag van je werkgever ook wel een beetje steun verwachten, als je altijd tot tevredenheid heb gewerkt. Mijn ex heeft mijn directe leidinggevende ook eens gebeld om mij zwart te maken en niet met de minste beschuldigingen.
De reactie van mijn baas tegen mijn ex : Als ik zo'n vrouw had, ging ik ook scheiden.
Rob27
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2011, 16:44

Re: Politiebericht inzake stalking

Bericht door Rob27 »

@ The Driver:
Mee eens, maar kennelijk was het emmertje vol toen zelfs enkele collega's bedreigd werden door mijn ex.
Gesloten