omgangsregeling en ouderlijk gezag

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Casper »

PS nog een opmerking wat betreft de alimentatiebrekening: zij zit met haar inkomen onder de bijstandsgrens. Dat betekent dat ze geen draagkracht heeft om bij te dragen aan de kinderalimentatie. Als ik het goed heb, zal een rechter dus proberen het hele bedrag bij jou te gaan halen.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

Ik heb besloten om me erbij neer te gaan leggen want ik trek alles niet meer.Ik probeer alleen de alimentatie kosten te drukken via haarzelf. Als ik alles zo herlees zakt de moed steeds verder weg.
Ik bedank jullie allemaal voor de adviezen en tips. Maar deze vader kan niet meer. Heb er dagen over nagedacht maar als er 1 maar dan ook maar 1 lichtpunt zou zijn dan wil ik nog wel vechten.

Groet

Pinda
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Casper »

Pinda, ik vind dat een heel wijs besluit. Hoewel het op het ogenblik begrijpelijk enorm slecht voor je voelt, is dat gevoel binnenkort tijd voorbij.

* Binnenkort heb jij een officiele, vastgelegde superregelmatige omgang met je kind. Geniet ervan, betrek je overige familie daarin, het ventje zal er ook van genieten en dan kan het in de toekomst alleen maar meer worden. Kijk naar de toekomst, breid het langzaam uit - komt allemaal echt wel.

* Binnenkort heb jij geen last van duizelingwekkende advocaatskosten. Bedenk eens wat je allemaal bespaart, dat is een vermogen. Besteed een klein deel daarvan aan je kind en jezelf.

* Binnenkort zal ook je ex waarderen dat je je zo (meer dan) redelijk hebt opgesteld. Dat betekent niet dat je altijd achterover hoeft te buigen, maar wat hierboven voor jou geldt, geldt ook voor haar. Ik hoop dat je het met je ex, ook in het belang van die kleine, een beetje kunt rooien. Als je door was gegaan met een lange strijd, had je dat zeker kunnen vergeten.

* Binnenkort kom je er ook zelf weer psychisch en fysiek boven op. Strijd is slopend. Zorg heel goed voor jezelf, leef gezond, zorg dat je goed slaapt. Praat als het nodig is met je huisarts.

En kom terug op dit forum in het geval van goed of slecht nieuws.
Casper
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

Beste Casper,

Je zei dat ik een wijs besluit had genomen. Er is slecht nieuws er is een verzoek gedaan bij de rechtbank om kinderalimentatie. Ik had 2 weken terug een brief gehad van haar advocaat,met het verzoek om een bedrag van 180 euro over te maken onder de noemer Kinderalimentatie. Ik heb 130 euro overgemaakt plus heb zelf nog voor producten betaald wat ik haar vroeg of ze die nodig had totaal 150 euro. Nu zeg ze er ook bij jij bent het mij verplicht om te betalen voor (naam kind).Ik probeer alles zonder strijd op te lossen krijg ik dit??? Nu moet ik erbij zeggen er is niet eens een uitspraak gedaan bij de rechter.Ben ik dan verplicht 180 euro te betalen? Ik wil zeker me plicht doen maar wel met wat ik kan betalen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Casper »

Pinda, je kunt aan haar (per officiele brief, of via haar advocaat) melden dat je akkoord gaat met de 180 euro. Advies: Maak uit coulance de resterende 50 euro ook nog maar over. De rechtszaak is daarmee van de baan - er is immers niets om over te strijden; je verweert je niet tegen het verzoek (als dat alleen kinderalimentatie betrof). Als jij 180 euro betaalt betekent dat je geen enkele extra kosten hebt, dus dat je niets extra's hoeft te kopen - doe dat dan ook voorlopig niet. Als de lucht dan wat opgeklaard is, kun je rechtstreeks via haar wat anders afspreken, bijv. 130 euro op de bank en 50 in spullen. Nu heeft zij behoefte aan duidelijkheid, ze wil ze het precies zwart-op-wit geregeld hebben.

Overigens ben je wettelijk nog niet verplicht iets bij te dragen totdat de rechter een uitspraak heeft gedaan of totdat je op papier iets hebt toegezegd. Als je nu echter niet betaalt, zal de rechter het bedrag (en dat zou best eens hoger kunnen zijn dan 180, als zij om het maximale verzocht heeft) opleggen vanaf de datum van haar verzoek, en dan kijk je dus meteen tegen een achterstand aan, en zijn de verhoudingen nog verder verpest.
Casper
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door angel78 »

Pinda32.

Ik lees van jou dat haar advocaat jou het verzoek heeft gedaan 180,00 over te maken.
Ik lees echter nergens dat er van jou kant uit een berekening is gemaakt.....
Jou advocaat kan net zo goed een berekening maken, in haar berekening zijn jou gegevens waarschijnlijk niet eens meegenomen.
Zij kan wel zo veel willen, het gaat niet om één ding, het gaat om jou draagkracht, haar draagkracht, behoefte van de kinderen, inkomens, in sommige gevallen schulden etc.

Dus waar is haar berekening op gebasseert?

Bovendien als jij een vast bedrag per maand aan levensonderhoud voor je kind gaat betalen, stop dan ook met zomaar geld overmaken in het vervolg, omdat zij dat vraagt.
Als jij een vast bedrag per maand betaald, ben je haar niks anders meer verschuldigd dan dat, daar moet zij het mee doen.

Bovendien vind ik dat je het niet zo maar moet opgeven, en zeker niet voordat je een goede regelmatige omgangsregeling op papier hebt vast staan.
Ook moet je (vind ik) toch proberen het gezag over je kind te krijgen, want als je dat niet hebt, en jou ex besluit over een tijdje, jou je kind helemaal niet meer mee te geven, ondanks de omgangsregeling op papier, kan je niks doen.
Heb je gezag over je kind en een omgangsregeling op papier, en mevr gaat dwarsliggen, kan je in ieder geval aangifte doen tegen haar, wegens onttrekking aan jou gezag, en een kort geding starten om een dwangsom te eisen. (in deze fase zitten wij nu)
Heb je geen gezag, vind ik dat het risico erg groot is, dat je je kind nooit meer ziet, als zij belsuit de handdoek in de ring te gooien.

Ik ben van mening, niet zomaar opgeven, vecht voor je kind, het is in zijn belang, omgang met beide ouders.

Sterkte!
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

@Casper

Sorry dat ik een tijdje niks heb laten horen.Maar ik probeerde het een beetje te laten rusten.
Ik betaal wat ik kan betalen.Ik vraag haar al 2 maanden lang als ik Me kind mag halen heetf hij wat nodig en 2 maanden lang zeg ze op een enkele keer na dat ze wat luiers en doekjes nodig heeft meer niet.Waar wil ze het geld voor gebruiken vraag ik me af.Om haar ouders te helpen met betalen van 2 hypotheken.....
Maar er is weer stront aan de knikker.Ik heb weer een brief gekregen van haar advocaat.Waarin ze mede deelt dat me ex Bang en angstig is door een videoclip op mijn Facebook.De dreigende en intimiderende teksten beangstigen haar. En het volgende is helemaal te gek voor woorden.Ze verklaard dat ze weet dat ik weer met oude vrienden omga vermoedelijk uit het criminele milieu. Nou sorry maar ik ben de afgelopen tijd alleen maar bezig om dingen te regelen.Dat ik niet eens tijd heb om mensen op te zoeken.
Ik heb me kind trouwens al een 3 keer opgehaald en had hij blauwe plekken. 24 sept een flinke plek op ze voorhoofd,15 oktober een blauw oog waar je u tegen zeg,23 oktober weer een blauwe plek op ze voorhoofd en blauw oog is nog te zien. Nu vallen kinderen nou eenmaal maar je zou toch zeggen dat je na 1 a 2 keer wat beter oplet.
Casper ik vertelde eerder dat ik het wilde laten rusten.Maar ik denk dat ik toch maar stappen ga ondernemen ik word beschuldigd van dingen die er niet zijn.En haar dossieropbouw wil ik zeker ontkrachten mocht er een zaak komen.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door angel78 »

Pinda32,

Maak foto's van je kindje, van de plekken etc en maak vervolgens melding bij het AMK (Algemeen Meldpunt Kindermishandeling) en zorg dat er een onderzoek komt.

Denk aan je kind, als die plekken niet komen van een keer vallen of stoten, dan is het jou plicht ervoor te zorgen dat je kind beschermd wordt.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Casper »

@pinda, ik sluit me zeker aan bij Angel.

En het zou inderdaad mooi zijn (voor iedereen) om nu wat rust te krijgen. Omgangsregeling moet gaan lopen, iedereen went aan de nieuwe situatie.

Wat ik niet begrijp is dat die advocaat jou nou nog steeds brieven aan het sturen is. Is er iets concreets dat je ex nog van je wil? Zowel jij als zij moeten apart verder als ouders van het kind, en elkaar verder loslaten.
Casper
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

@angel 78

Ik betaal wat ik kan betalen en dat is 150 euro. Maar wat ik zo raar vind is dat ik al 2 maanden vraag of ze iets nodig heeft.Elke keer zeg ze nee hij heeft voldoende op 2 keer na toen heeft ze luiers en doekjes gevraagd.prima heb ik dan ook gekocht.Alles voor ons kind! Maar zij wil perse een maandelijks geld bedrag en daar voel ik me niet lekker bij. Ik ben bang dat zij haar ouders meehelpt in het betalen van 2 hypotheken.
En over de berekeningen haar advocaat heeft dmv haar stukken een berekening zonder mijn stukken.
Mijn advocaat gaat nu zelf ook een berekening maken van haar stukken en mijn stukken.
En wat de omgangsregeling betreft is wil daar nu wel gas op gaan geven. Ik vind zelf ook dat mijn advocaat best traag werkt.... Ik heb Kuijpers en tillema aangewezen gekregen via een instantie. Maar goed ik heb zelf rust genomen om te kijken of me ex misschien beetje bij zou draaien dat was dus niet zo.Integendeel zij is meer gaan schoppen en zoeken om mij zwart te maken.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

@Casper mijn advocaat heeft pas 1 brief geschreven naar haar advocaat om te zeggen dat hij mij belangen gaat behartigen. Vlak daarna heb ik naar jou geluisterd om even berusting te nemen.
Daarna kwam zij met alimentatie en daarna nog een brief over angstig zijn en over mijn oude vrienden die crimineel zou zijn. Ik zou toch dom zijn om met zulke mensen om te gaan wetende dat dat mijn zou schaden om me kind te zien.

Mijn advocaat zij ook dat ik niet te snel moet grijpen naar kinderbescherming of wat jij zeg meld kindermishandeling dat zou het proces vertragen.Tenminste dat zeg mijn advocaat.Nogmaals kinderen vallen maar 3 keer in korte tijd je zou zeggen na 1 a 2 keer beter opletten.En ja zeker heb ik foto's gemaakt.

Ik heb je ook een Pb gestuurd.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door angel78 »

Pinda32,

Als jou advocaat haar advocaat bericht heeft gezonden dat hij jou belangen behartigt dan hoeven ze jou geen persoonlijk bericht meer te sturen, de communicatie moet dan verlopen tussen de advocaten, jou advocaat stuurt dan berichten die hij ontvangt naar jou door.

Je zegt dat je via een instantie hebt toegewezen gekregen? Bedoel je jou advocaat daarmee?

Zo ja, je hoeft die advocaat niet te accepteren, elke advocaat kan voor jou nakijken of je recht hebt op subsidie, en elke advocaat mag dit aanvragen, je kan dus zelf je eigen advocaat kiezen, als je niet tevreden bent over deze advocaat, raad ik je aan zo snel mogelijk een andere advocaat te nemen, niet te lang blijven aanmodderen als je je er niet prettig bij voelt, dit kost alleen maar onnodig veel geld.

Nogmaals, als jij een vast bedrag aan levensonderhoud voor je kind gaat betalen, dan hoef je haar verder niks meer te kopen/geven.
Dat zij haar ouders helpt met het betalen van de hypotheek, is haar keuze, dit heeft geen invloed op wat jij moet gaan betalen.

Bij een goede berekening zal dus ook gewoon haar en jou draagkracht berekend worden, en de behoefte van de kinderen, op basis van haar en jou vaste lasten, inkomsten etc, hypotheek van haar ouders etc heeft niks met deze berekening te maken.

Het is goed dat je al begonnen bent met een bedrag betalen, voor één kind, als je een normaal inkomen hebt, zal 150,00 redelijk in de buurt komen van het bedrag wat je moet gaan betalen.

Als het te betalen bedrag vast ligt, en je zit boven de 350 per kwartaal, als ik me niet vergis, kan je het ook nog aftrekken van de belasting, en kan je maandelijks een bedrag terug krijgen.

De omgangsregeling moet inderdaad nu snel op gang komen, en let op! Vast gelegd worden op papier, of je gezag kan krijgen moet je ook proberen, dit is wel belangrijk, dat maakt het voor jezelf in de toekomst wat makkelijker met een hoop dingen.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

@Angel78,

Ja klopt dat gebeurt nu ook het loop nu tussen haar en mijn advocaat.

Ja ik via internet gezocht in paniek reactie kwam ik bij eindesamenwonen.nl terecht en die verwezen mij naar kuijpers en tillema advocaten.Hebben geen website en ik betaal ze 180 euro per uur incl btw.
Ik heb maandag een tweede gesprek als dat niet lekker verloop wil zeer zeker een andere. Want tot 2 keer toe waren ze niet bereikbaar 1 keer voor congres over familierecht.2de keer was hij op vakantie(herfstvakantie denk ik)

Ik wil zeer zeker betalen voor me kind daar ben ik echt toe bereid.Maar ik wil niet dat ze het geld wat ik haar geef (overigens via internetbankieren :D )niet besteed aan haar ouders voor 2 hypotheken te betalen.

Ik zal is navragen of ik aan de norm van 350 euro per kwartaal.ook al is het nog niet vastgelegd.
Ik wil zeer zeker ook het gezag krijgen dat was het eerste wat ik zei.

Angel ik heb je een Pb gestuurd.
Dwaasstel
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 68
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:38

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Dwaasstel »

Pinda32, heb je inmiddels al iets gedaan met de blauwe plekken? Ik heb zelf een zoon en dat was best een actief (stunt)mannetje (inmddels al 7 hoor) maar die had ook regelmatig een blauwe plek of een bultje. Maar als je echt denkt dat er meer aan de hand is, altijd naar laten kijken natuurlijk!

Ik ben benieuwd hoe jouw zaak af zal lopen, het lijkt een beetje op die van mijn partner alleen ziet hij zijn kindje (ongeveer even oud) helemaal niet meer.

Hopelijk kunnen jullie beide binnenkort van een fatsoenlijke regeling genieten.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer na een tijdje bewust stil te zijn geweest. Brief van de rechtbank is binnen (helaas) verzoek is door tegenpartij ingediend. Verzoek tot KA, nou is het zo KA wil en ben ik zeker bereid te betalen hetzij wel een normaal bedrag(laat ik me nu nog niet over uit). Maar zoals ik het al zag aankomen gaat het nu alleen maar om geld. Je wil allebei als ouder toch ook een goede redelijke omgang tussen beide ouders voor het kind. Gezag ook trouwens maar dat is mijn mening. Nu is het afwachten tot ik een datum krijg voor een zitting.
Gesloten