Alimentatie wijziging

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
engels85
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2012, 10:16

Alimentatie wijziging

Bericht door engels85 »

Beste,

Ik heb twee kinderen uit een vorige relatie. Hier betaal ik in totaal nu 250€ per maand voor. Apart daarvan zijn de kosten voor kleding wanneer ze bij mij zijn (37% per jaar).

Nu moeten we het ouderschapsplan nog maken, wat we bij een mediator gaan doen. Mijn ex wilde in het plan opnemen dat de alimentatie blijft zoals ze nu zijn, maar wanneer er bijkomende kosten voor bijv. school en/of sport zijn, dat we dan samen om de tafel gaan om te kijken wat ik hieraan bij ga dragen.

Ik wil deze laatste zin eruit hebben omdat ik geen behoefte heb om continu de mogelijkheid te hebben van een om geld vragende ex. Het contact is namelijk niet wat het zou moeten zijn.

Wat is in mijn situatie verstandiger om te doen, akkoord gaan met haar voorstel of mijn belang voorop stellen hierin met het risico dat we er niet uit komen en dat ze naar een rechter zal stappen.

Alvast bedankt voor jullie expertise.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Alimentatie wijziging

Bericht door The Driver »

Zo inschattend zal ze uiteindelijk toch wel naar de rechter stappen om de kinderalimentatie vast te laten stellen. Een zo strak mogelijke alimentatiebetaling heeft altijd de voorkeur, geen gelegenheid geven, dat ze alsnog maandelijks of misschien wel vaker om geld komen zeuren, dat geeft alleen maar onrust.

Wie heeft de huidige alimentatieregeling vastgesteld ?
engels85
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2012, 10:16

Re: Alimentatie wijziging

Bericht door engels85 »

Dat is helder, dank.
De huidige regeling is een door ons beide ondertekend a4-tje waarop het bedrag staat vermeld en dat kleding voor beider rekening komt.

Is dus niet bekrachtigd of iets dergelijks door een derde.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Alimentatie wijziging

Bericht door The Driver »

Ik zou gewoon eens door een advocaat of een andere financieël deskundige laten berekenen volgens de Trema-normen, wat je eigenlijk zou moeten betalen, dan weet je gelijk waar de kansen van je ex bij de rechter liggen. Nu heb je aan de ene kant een stabiel bedrag aan kinderalimentatie, maar ben je wel afhankelijk wat je ex aan kleding voor de kinderen aanschaft, toch ?
Als het contact al niet lekker loopt, dan kan je ex zo maar ineens met bonnetjes voor kleding aan komen zetten, waar je helemaal geen invloed op hebt.

En met kwade gedachten : Je ex kan die kleding met bonnetjes ook gewoon terugbrengen naar de winkel en haar geld terugkrijgen.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Alimentatie wijziging

Bericht door EDA »

Kleding, eten, school, het moet toch allemaal gewoon van het inkomen van verzorgende ouder worden betaald, evt. aangevuld met Kinderbijslag en alimentatie. Wat en onzin, aparte regeling voor kleding. Helemaal schrappen, dat item.
NogEenPap
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 163
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:29

Re: Alimentatie wijziging

Bericht door NogEenPap »

Ik ben het met bovenstaande schrijvers eens. Probeer zo min mogelijk vast te leggen en te betalen.
Loop ook niet rond met het idee dat je daarmee je kinderen te kort doet.

Jij weet zelf toch wel dat als ze bij jou zijn je ze toch wel geeft wat ze nodig hebben.
En natuurlijk kun je op vrijwillige basis altijd bijstorten voor schoolreisje of wat dan ook.

Maar geef niks weg door nu al allerlei zaken toe te geven. Alles wat je nu al weg geeft ben je ook echt kwijt.
Gesloten