wat nu met mijn advocaat?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
hermanvd
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2012, 21:42
Locatie: Helmond

wat nu met mijn advocaat?

Bericht door hermanvd »

ik heb niet het idee dat mijn advocaat mijn belangen behartigt.
Hij vroeg vooraf een bedrag voor de hele scheiding, met daarin 2 zittingen voor de voorlopige voorzieningen en de echtscheiding. Hij wist vooraf dat het een moeilijke scheiding zou worden.

Ik sprak een andere advocaat, omdat ik me niet goed voelde. Ik vroeg telkens raad en ik kreeg niets. Pas achteraf zei hij dat het voor mij fout is gegaan toen zij 180 km verderop ging wonen met mijn zoon. Geen waarschuwing vooraf.

Nu is het weer dat ik zelf de verweerschriften van de vrouw moet napluizen.
Hij heeft zelfs niet gemerkt dat er 2 bijlages in het verweerschrift afwezig waren of niet klopten.

De zitting is komende woensdag.
Ik kan nooit een andere advocaat vinden voor die tijd die ook de boel over kan nemen.

En nog een andere mooie.
Ik ben op school om mijn zoon op te halen voor het weekend, nadat ik hem na 6 weken eindelijk heb gevonden. De Directrice wilde hem zonder meer mee laten komen, maar de RvK vond dat ik de zitting nog 5 dagen moet afwachten en heeft mij verboden om hem mee te nemen op de volgende gronden.

* Ik en de meoder zijn gescheiden (Nee! de scheiding is niet aangevraagd, wel de voorlopige voorziening en we hebben beiden volledig gezag)
* Lucas zit nu is een stabiele situatie (hij heeft een trauma, zover ik kan zien, omdat hij zijn hart niet eens bij zijn eigen moeder kan luchten) en als ik hem meeneem is dat weer een verhuizing.
* Moeder heef Lucas op die school ingeschreven (zonder vermelding van de vader) en zij heeft hem gebracht, dus hij gaat met moeder mee naar huis.


Ze zegt op mijn hand te zijn, maar ze wilde perse de politie erbij hebben dat ik Lucas niet met geweld mee zou nemen. Dat zou een taktiek van de moeder zijn. Ik wil mijn kind niet traumatiseren.

Ik zie in zijn ogen het trauma.
Hij was bang voo rmijn reactie. Hij had van moeder moeten vertellen tegen een speltherapeute dat hij door mij pijn werd gedaan en dat hij papa niet meer wilde zien. Anders werd ze kwaad op hem.
Dit heeft het hoofd van de school ook gehoord, gelukkig.

De speltherapeute is trouwens aan de gang gegaan zonder mijn toestemming of enig contact met mij te hebben gehad.
Dit schijnt zelfs strafbaar te zijn.
Ik heb op basis van het feit dat moeder het kind valse zaken laat zeggen en dat vader er niet in is gekend de therapeute ook verteld dat ik expliciet geen toestemming geef voor de behandeling.

Mijn vrouw houdt zich ook niet aan de informatieplicht. Zij vermeld mijn naam niet op school of waarschijnlijk bij de dokters.
Ik moest zelf de naam van de school uitvinden en weet nog steeds niet war mijn zoon verblijft.

Nog zoiets schrijnends:
ik vroeg hem of hij mee wilde naar huis, maar hij dacht dat ik het huis had verkocht. Moeder wil dat waarschijnlijk wel graag, maar in dit geval zijn er huwelijkse voorwaarden. Bovendien heb ik hem beloofd dat het zijn kamer zou blijven. Die schat had het idee dat hij niets had om naar terug te keren.
Ik hoop dat ik hem nu in ieder geval een beetje gerustgesteld heb.

Mijn zoon mist iemand die hij kan vertrouwen. Zijn moeder is duidelijk niet de aangewezen persoon.
En ik mag hem niet meenemen van de RvK.
Ik mag hem niet beschermen en ik heb nog wel het volledige gezag en de zorgplicht.

Komende week moet ik de VV nog afwachten, maar de week erop heb ik een nieuwe advocaat. Eentje die er wel voor mij is en niet eentje die aangeeft dat hij 15 minuten voro de zitting heeft om alle nieuwe zaken van de afgelopen week, zoals een rapport van de RvK te bespreken.

Ik moet verdorie zelf alle fouten uit de verweerschriften halen.
Waar wordt hij voor betaald?
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: wat nu met mijn advocaat?

Bericht door EDA »

Bereidt je ZELF goed voor op de VV zitting! KEN je dossier en het verweerschrift van Hex. Neem het woord ( over ) als je vindt dat je advocaat dingen niet of niet goed verwoordt. Vul hem/haar aan.
Bij mijn laatste zitting heb ik ( bewust te hard ) fluisterend naar mijn advocaat corrigerend gesproken waar advocaat van Hex bewust milder sprak in een situatie. Iedereen in de zaal kon mijn "fluisteren"horen, warna de Hex-advocaat zelf corrigeerde :-)
Hou de regie!
Je staat toch (juridisch) redelijk sterk, bent nog niet gescheiden, hebt gezag. Dat zijn pre's.
Naar deze zaken zal primair worden gekeken.
Er zal best modder worden gegooid. Niet te veel van aantrekken.
Hou je rustig, hoe rustiger, hoe zakelijker, des te beter sta je er voor.
Realiseer je dat er buiten je om gaat worden beslist, dat je het niet allemaal in de hand hebt.
Maar blijf wel aandachtig en grijp ter zitting in als iets niet goed of onvoldoende wordt belicht en grijp in, vraag het woord, of neem desnoods het woord.
Een advocaat is er slechts ter ondersteuning van jouzelf. In feite moet je zelf in de gaten houden of het die kant op gaat die jij wilt.
( Dit is alles mijn kijk op de zaak, gestoeld op mijn recente ervaringen. )

Zorg dat je kunt aantonen dat er op oudernivo gecommuniceerd wordt!! Dus dat er zaken je kind betreffende zijn besproken ( liefst per mail, zodat het aantoonbaar is. Uitprinten en aan dossier toevoegen. ) Dit i.v.m. het klemcriterium. Zeer belangrijk. In dit verband is het van groot belang om naar je Hex niet emotioneel je op te stellen, maar zakelijk te zijn.
Mail haar desnoods nu met een vriendelijke toonzetting, om te vragen hoe het op de nieuwe school gaat, of iets anders luchtigs ( over speelgoed, of je kind voldoende kleding/schoenen heeft, of dat je juist nieuwe kleren hebt gekocht en die aanbiedt..), zodat ze antwoord. Dan heb je al communicatie ( en zelfs recente ).

Wacht inderdaad die zitting maar af. Doe het beste voor JE KIND. En dan liefst op dit moment wat de rechter ziet als het beste voor je kind...!!! Tuurlijk heb je je kind liefst NU bij je. FF niet doen, al begrijp ik je emotie zeer. Het is slechts enkele weken ( 5 dagen + 2 weken tot vonnis ) Aan je kind trekken is voor de rechter niet pluis. In je voordeel zou kunnen zijn dat je vertelt dat je er verdriet van hebt dat je, nu je kind door je gevonden is, je hem toch daar moest laten in afwachting van en dat je ziet dat je kind daar ook pijn van heeft omdat je weet en ziet dat hij graag bij je is. Zo keer je het in jouw voordeel.
hermanvd
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2012, 21:42
Locatie: Helmond

Re: wat nu met mijn advocaat?

Bericht door hermanvd »

die 5 dagen gaan nog wel.
Die twee wken worden weer erger.

Ik heb alleen telefonisch contact met mijn vrouw. hex is wel een leuke benaming.
Maar alles wordt automatisch opgenomen.
Gisteren zou ik bellen, zij nam niet meer op.

Het deed me goed hem te zien.
Ik hoop dat de rechter snel beslist dat ik hem mag halen voor minimaal een weekend.

Ik ben inderdaad bezig om alles zelf voor te bereiden, maar ik ben alleen bang dat ik weer vastsla door emotie tijdens de zitting.

Eerlijk gezegd heb ik het rapport van de RvK nog eens gelezen. Daarin staat eigenlijk dat ze liegt en bedriegt.
Ik hoop dat de rechter het op tijd binnen heeft gehad om te lezen.

Het is misschien tevergeefs, maar ik hoop zo dat ik bij de kleine groep hoor waarbij de man meteen de zorg voor het kind krijgt.
Maar ja, dat doen we allemaal hier, denk ik.
Anders zaten we niet op dit forum.

Ik zit nu al voor te stellen wat ik moet doen als ik hem weer bij me heb.
Ik denk eerst mee naar huis nemen, zodat hij ziet dat zijn kamer er nog is en dat het echt zijn kamer is.
Dat hij nog een huis heeft waar hij altijd welkom is.

Want dat steekt me nog het meest. Hij moet van mama liegen over papa omdat mama anders kwaad wordt en hij heeft dus niemand meer in de buurt die hij kan vertrouwen.
Ze snapt niet wat ze hem aandoet.
Ik heb de directrice op school gevraagd of zij wat tijd met hem wil besteden. Een echt moederfiguur van in de 40, waar je de liefde voor kinderen aan afleest. Ik hoop dat hij daar in ieder geval voorlopig een veilige haven vindt.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: wat nu met mijn advocaat?

Bericht door EDA »

hermanvd schreef:die 5 dagen gaan nog wel.
Die twee weken worden weer erger.
Welnee, die zijn zo voorbij. ( En emotie moet je maar de vrije loop laten.. waar het kan. )
hermanvd schreef: ik ben alleen bang dat ik weer vastsla door emotie tijdens de zitting.
Daarom schreef ik ook wat ik schreef. De laatste zitting was ik geheel rustig. Rechters en advocaten proberen je situatie in hapklare brokken te gieten. "Legostenen" die ze makkelijk tot een vonnis kunnen klikken. Meer doen ze niet. En daar heb je eigenlijk niet zo veel invloed op... Daarom wordt er ook zo veel genegeerd, van wat jij eigenlijk belangrijk vindt. Ze pakken alleen de hoofdlijnen en gaan echt niet diep op jouw zaak in. Kan ook niet in een klein uurtje. Daarom moet je eigenlijk relevante zaken in het dossier hebben zitten. Dat is dan klaar en dan hoef je je voor de zitting ook niet meer druk te maken.
hermanvd schreef:Ik zit nu al voor te stellen wat ik moet doen als ik hem weer bij me heb.
Ik denk eerst mee naar huis nemen, zodat hij ziet dat zijn kamer er nog is en dat het echt zijn kamer is.
Dat hij nog een huis heeft waar hij altijd welkom is.
De eerste x dat mijn kind weer bij me was, hoefde ik eigenlijk niks te doen, Alleen volgen.. Volgen wat ze deed. En dat was niks meer dan vaststellen dat al haar spullen er nog zijn/waren, haar speelgoedkist, haar kamer, ons huisdier, enz. Nou, toen dat er allemaal nog bleek te zijn was het gewoon van verder gaan waar het een jaar daarvoor was gestopt. Niks aan het handje. En op tijd een vertrouwde pannekoek of boterham.. Gaat vanzelf joh. Thee met melk, ook vertrouwd. Kinderen zijn zo makkelijk wat dat betreft. En kinderen willen in principe alles en alles NU. Dus die ga je nog niet eens bijhouden :-) Nee, maak je maar geen zorgen.
hermanvd
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2012, 21:42
Locatie: Helmond

Re: wat nu met mijn advocaat?

Bericht door hermanvd »

Hij zou het dossier maandag lezen, is dinsdagmiddag geworden. Toen kwam hij er ook achter dat het conceptrapport van de RvK niet bij de rechter lag. Als hij had gecommuniceerd, had ik hem dat eerder kunnen vertellen.

Maar goed, hij deed zijn best, dat wel.
Nu moet ik 250 euro alimentatie betalen, de komende tijd.
is wel meer dan ik over hou, omdat het op de 13e maand en vakantiegeld is gebaseerd.
Betekent dus dat ik niet op vakantie mag van de rechter.

Maaruh...
Ik vraag me af of de RvK en de rechter hebben gesproken vooraf.
De RvK wilde dat mijn zoon, omdat hij al 6 weken bij moeder zat, voorlopig bij moeder blijft.
Verbazingwekkend.

En nog verbazingwekkender is dat ondanks de afstand (180 km) dat de rechter toch graag had dat ik wekelijks contact met mijn zoon heb.
De ene week heb ik hem vrijdag na school tot zondag 16:00u. En dan mag ZIJ hem op komen halen.

En de andere week heb ik hem van 10-17u op zaterdag.

Kost me wekelijks dus een kleine 50 euro aan brandstof. Trein is niet veel goedkoper, duurt wel langer.

gaat per direct in.
Papier over 2 weken binnen
en de overige afspraken moeten we met elkaar overleggen.
Dus als zij met hem op vakantie wil, dan moet ik straks een weekend opgeven, denk ik. Maar dan wel in ruil voor een paar weken van zijn vakanties.

Ik ben benieuwd wanneer zij open gaat staan voor overleg. Nu heeft de rechter niet gezegd dat telefonisch contact moet, dus dat krijg ik niet meer.
Ze wil me geven wat de rechter zegt, meer niet.
Kijken of zij het volhoudt.
Ik ga in ieder geval in het weekend genieten van mijn zoon!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: wat nu met mijn advocaat?

Bericht door EDA »

De NS heeft een WE-abonnement waarbij je, als je bij het afsluiten direct ook je kind er bij laat zetten, voor een jaar slechts € 480,- betaalt.
Gezien die 180km zal dit voordeliger uitpakken. Reistijd is langer, maar je hoeft geen stuur vast te houden en kunt je aandacht aan je kind besteden tijdens... Of een praatje maken met een medepassagier(e!).
Die reiskosten hebben natuurlijk wel invloed op de alimentatie, niet? Zijn tenslotte extra kosten waarmee je Hex je heeft belast geheel buiten je invloedssfeer.

Klote dat die rechters zo beslissen... Het is niet wat je had gehoopt, begrijp ik.
Gesloten