een vreemde omgangsregeling!

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

een vreemde omgangsregeling!

Bericht door sdwv »

anne Geplaatst: 08 Aug 2005 03:57 pm Onderwerp: een vreemde omgangsregeling!

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo,

Na een (v)echtscheiding die nu al 4 jaar duurt, is het duidelijk dat de kinderen het zwaarst getroffen zijn. In eerste instantie was er een regeling waarbij beide kinderen bij mij woonde en eens in de 14 dagen hun vader bezochten gedurende het hele weekend en de helft van alle vakanties. Dat was de afspraak, de praktijk was echter dat ze een enkele keer werden opgehaald als het hun vader uitkwam. Na een half jaar niet meer te zijn opgehaald en na een ruzie tussen mijn zoon en mij, heeft mijn zoon zijn vader gebeld en is hij weer eens naar zijn vader gegaan. Bij terugkomst gaf mijn zoon aan bij zijn vader te willen wonen.
Omdat hij toen al de leeftijd had om zelf een keuze te mogen maken heb ik hem geadviseerd te beginnen met de zomervakantie om te zien of dat zou bevallen. Dat was meteen het laatste wat ik van mijn zoon heb gezien. Na de vakantie kreeg ik hem niet meer mee naar huis en moest ik zelfs flink veel kabaal maken om mijn dochter ook nog terug te krijgen.
De rechter besloot dat de kinderen dan maar gescheiden moesten worden want mijn zoon woonde toch al bij zijn vader en zat er nu op school en zo woont mijn zoon bij zijn vader en mijn dochter bij mij.
Gezien het geweld dat de vader tegen mij gebruikt, was ik niet zelf instaat mijn zoon op te halen bij een omgangsregeling, dat ik daarvoor familie wilde inschakelen werd door de rechter naast zich neergelegd. conclusie geen omgangsregeling met mijn zoon.
Telefoontjes werden geweigerd of bemoeilijkt, zo was steeds duidelijk te horen en te merken dat er iemand mee-luisterde. Om mijn zoon niet in een nog lastiger pakket te brengen heb ik zelf besloten voorlopig geen contact meer met hem te zoeken. Ik wacht tot hij zelf weer behoefte krijgt aan contact.
De omgangsregeling tussen mijn dochter en haar vader bleef wel gewoon bestaan maar dit jaar besloot mijn dochter dat ze in de vakantie niet meer naar haar vader wilde. De reden: ze vond het daar niet gezellig, er werd daar steeds gemopperd op mij. Ze had het afgelopen jaar 1x haar vader bezocht en dit nog omdat ze daar zelf om gevraagd had.
Haar vader dreigt nu met de volgende procedure om haar te dwingen zich te houden aan de omgangsregeling.
Wat is er nu bereikt:
Moeder ziet zoon niet meer
Vader ziet dochter niet meer
zoon ziet zus niet meer
Oma, ooms en tantes zien kleinkind neef/nicht niet meer
Had dit alles anders gekund? Soms denk ik weleens dat ik teveel heb geluisterd naar wat je hoort te doen, teveel het beste gewild voor mijn kinderen en te weinig voor ze gevochten. Teveel vertrouwd dat de ex-partner ook alleen naar het belang van de kinderen zou kijken. Was die eerste omgangsregeling nu werkelijk zo slecht? Wat me duidelijk is geworden is dat rechters zeker niet kijken naar wat het beste is voor de kinderen, de beste advocaat, de ouder met het meeste geld wint. Niet de ouder die het beste voor heeft voor de kinderen.
Hoe nu verder? Mijn dochter dwingen haar vader te moeten bezoeken kan ik niet, dat ze door die dreigende rechtzaak al gedwongen is te kiezen tussen haar ouders vindt ik al erg genoeg. Ik denk dat haar met rust te laten er veel sneller voor zal zorgen dat ze weer contact wil met haar vader.
Wat het beste is weet ik niet, ik zal er zijn voor mijn kinderen als ze me nodig hebben.

Anne


anne Geplaatst: 28 Feb 2006 11:04 am Onderwerp: vervolg

--------------------------------------------------------------------------------
Hoe het verder ging:
Vader ging door met een procedure, ik werd beschuldigd van het tegenwerken van omgang tussen mijn dochter en haar vader, dit ondanks het feit dat ze zelf 2 brieven gestuurd had naar haar vader waarin ze aangaf voorlopig geen prijs te stellen op omgang.

Maar hoe bewijs je dat je niet tegenwerkt???? Gelukkig had mijn advocaat een goede oplossing, mijn dochter 13 jaar kreeg haar eigen advocaat. Ze is daar alleen naartoe geweest om met haar te praten en haar eigen verhaal te vertellen. Tijdens de rechtzaak was ook de advocaat van mijn dochter aanwezig, deze gaf aan wat mijn dochter wilde en wonder o wonder er werd naar haar geluisterd. Om er zeker van te zijn dat het verhaal goed verteld werd, vroeg de rechter ook nog mijn dochter te spreken en ook daar heeft ze haar verhaal gedaan.

Uitslag: ze hoeft niet meer naar haar vader, maar het staat haar nog altijd vrij weer contact te zoeken met hem als ze daar aantoe is.

De rust is weer terug in huis, sneu als je als ouder niet zelf kunt zeggen hoe de vork in de steel zit, want dan wordt je niet geloofd. Ik vond het vreselijk dat mijn dochter zichzelf zo moest verdedigen en zo'n deel werd van de scheiding. Aan de andere kant hebben haar advocaat en de rechter er alles aan gedaan mijn dochter op haar gemak te stellen en dat waardeer ik heel erg.


Anne
Gesloten