Omgangsregeling voor voorlopige voorzieningen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Omgangsregeling voor voorlopige voorzieningen

Bericht door sdwv »

Sjaak Geplaatst: 10 Apr 2006 07:26 am Onderwerp: Omgangsregeling voor voorlopige voorzieningen

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi, ik ben vader van 2 kinderen en sinds het begin van dit jaar lig ik in scheiding met mijn vrouw. We hebben eerst mediation geprobeerd en dat heeft niets opgeleverd. we kwamen meer uit elkaar te staan dan andersom. Reden was ondermeer, ik wilde een stevige vinger in de pap behouden met betrekking met de opvoeding van de kinderen omdat mijn vrouw borderliner en anorectisch is en een jaar geleden meerdere zelfmoord pogingen heeft gedaan. Momenteel gaat het weer redelijk goed met haar en ze zegt een briefje te hebben van haar psygoloog dat ze genezen is. Nadat ze bij mij wegging woonde ze na aantal dagen al bij een andere vent in en is nu zelfs al zwanger van dat persoon. Mijn kinderen zijn bij haar en zij heeft besloten dat het beter is dat ik de kinderen nog maar 1 weekend in de 2 weken zie, terwijl we anders hebben afgesproken bij de mediator. Nu zou ik ze aankomend paasweekend hebben, maar nu heeft ze ook nog eens besloten een weekend weg te gaan met de kinderen dus moet ik nog maar een weekje wachten op mijn kinderen. Dat het geen stijl is lijkt me duidelijk, maar kan ze dit allemaal maar doen. Waarschijnlijk moeten we over 2 weken naar de rechter voor voorlopige voorzieningen en dan zal er een uitspraak komen. Tot die tijd heb ik net zo veel recht als zij, maar hoe krijg ik dat. Verder ben ik bezig de voorgdij naar mij toe te trekken.
Iemand nog tips misschien?


John Geplaatst: 01 Mei 2006 07:39 am Onderwerp: Re: Omgangsregeling voor voorlopige voorzieningen

--------------------------------------------------------------------------------
Sjaak schreef:
Hoi, ik ben vader van 2 kinderen en sinds het begin van dit jaar lig ik in scheiding met mijn vrouw. We hebben eerst mediation geprobeerd en dat heeft niets opgeleverd. we kwamen meer uit elkaar te staan dan andersom. Reden was ondermeer, ik wilde een stevige vinger in de pap behouden met betrekking met de opvoeding van de kinderen omdat mijn vrouw borderliner en anorectisch is en een jaar geleden meerdere zelfmoord pogingen heeft gedaan. Momenteel gaat het weer redelijk goed met haar en ze zegt een briefje te hebben van haar psygoloog dat ze genezen is. Nadat ze bij mij wegging woonde ze na aantal dagen al bij een andere vent in en is nu zelfs al zwanger van dat persoon. Mijn kinderen zijn bij haar en zij heeft besloten dat het beter is dat ik de kinderen nog maar 1 weekend in de 2 weken zie, terwijl we anders hebben afgesproken bij de mediator. Nu zou ik ze aankomend paasweekend hebben, maar nu heeft ze ook nog eens besloten een weekend weg te gaan met de kinderen dus moet ik nog maar een weekje wachten op mijn kinderen. Dat het geen stijl is lijkt me duidelijk, maar kan ze dit allemaal maar doen. Waarschijnlijk moeten we over 2 weken naar de rechter voor voorlopige voorzieningen en dan zal er een uitspraak komen. Tot die tijd heb ik net zo veel recht als zij, maar hoe krijg ik dat. Verder ben ik bezig de voorgdij naar mij toe te trekken.
Iemand nog tips misschien?

Sjaak ik zit in zelfde probleem als jouw nu heb ik ze al 9 weken niet gezien ze heb ook al 2 keer de boot afgehouden,ik ben net een schip die niet in de haven kan.

Sterkte

p.s. welk deel van het land zit je


Sjaak Geplaatst: 01 Mei 2006 10:15 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Het blijkt dat tot de voorlopige voorziening de vrouw dit ongestraft kan doen helaas. Zodra er afspraken zijn gemaakt op papier, kun je naar de rechtbank voor een kortgeding. Zorgen dat we blijven drijven en volhouden, dat is het enige dat we op dat moment kunnen doen. Zorg dat je en goede advocaat hebt. Suc6.

Sjaak

PS ik kom uit het midden van het land.


John Geplaatst: 07 Mei 2006 07:31 pm Onderwerp: Midden van het kland

--------------------------------------------------------------------------------
Mischien kunnen we een keer koffie drinken van hoe,wat en waneer .

Groeten uit Tiel


marley Geplaatst: 08 Mei 2006 08:19 am Onderwerp: voogdij

--------------------------------------------------------------------------------
poeh, dat is heftig hoor de gehele voogdij opeisen! Wij zijn er een aantal jaren geleden mee begonnen en nadat we zagen dat het kind eronder te lijden had omdat moeder haar vanalles influisterde waardoor het kind hele dagen zat te huilen bij ons en snachts weer in bed plaste, zijn we er mee gestopt! We hebben alles even weer tot rust laten komen en nu een paar jaar later zijn we weer opnieuw begonnen(mede doordat het weer een stuk slechter ging bij het kind thuis en omdat de raad voor kinderbescherming zegt dat moeder op welke wijze dan ook niet in staat is om het kind op te voeden), het kind is iets ouder en begrijpt dingen iets beter. Al met al is het helemaal niet makkelijk geweest en heeft moeder het kind weer allerlei onzin dingen aangepraat, af en toe hebben we zelfs het idee gehad dat het kind bijna gehersenspoeld was. Na vele maanden van onzekerheid, gesprekken met advocaten, afwachten en heel veel geld minder, hebben we afgelopen maart te horen gekregen dat de kinderrechter ons laat barsten! Het kind moet bij moeder blijven, er komt geen verandering van omgangsregeling en gezag. De rechter geeft de touwtjes aan Bureau jeugdzorg! En bureau jeugdzorg zegt op haar beurt keihard dat we nog maar een aantal jaren moeten wachten totdat het kind zelf mag kiezen waar het wil wonen!
Daar word je echt niet vrolijk van als je dat hoort! Dan stort je wereld echt even helemaal in!
Moeder heeft via de rechter dus een vrijbrief gekregen om vooral door te gaan op de manier waarop ze nu bezig is en het feit dat ze niet in staat is om haar kind te verzorgen doet er gewoon weg niet toe en vader word keihard met zijn rug tegen de muur geduwd! Moet toekijken!
Dit is gebeurd in ons geval en het kan natuurlijk ook anders.
Wij wensen je heel veel sterkte en succes als je ermee gaat beginnen. We hopen van harte dat het bij jou anders en positievere manier verloopt!


Sjaak Geplaatst: 08 Mei 2006 10:09 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Maar mijn kinderen opgeven doe ik zeker niet. Ik heb ook het idee dat mijn ex dingen influiterd bij de kinderen, maar bewijzen kan ik natuurlijk niet. Het is allemaal moeilijk, maar de kinderen bij mijn ex gaat misschien even goed, maar ik ben bang dat ze daar uiteindelijk trauma's oplopen. Ik noem het de minst slechte oplossing. Of het allemaal gaat lukken weet ik ook niet, maar niet geschoten is altijd mis. Ik kreeg ook weer verhalen te horen dat mijn ex vaak in de kroeg zit en vriend lief op mijn kids past. Goede moeder hoor die vervolgens het cafe afwerkt.

@John PB me maar!
Gesloten