Netjes teveel betaald tot uitspraak hogerberoep, en nu terug

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
geld_ezel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2013, 20:36

Netjes teveel betaald tot uitspraak hogerberoep, en nu terug

Bericht door geld_ezel »

Tot aan de uitspraak hogerberoep steeds braaf en netjes teveel kinderalimentatie betaald, de uitspraak draaide alles terug na 2 jaar ellende, maar nu mijn teveel betaalde kinderalimentatie verrekenen mag niet, mijn ex heeft een beslag vrije voet en ik kan mijn 4,7 K in 11 jaar terug vragen met 37 euro per maand!
Zij rijdt auto en alles, maar werken met haar nep WAO ho maar, ik bijt op een houtje. De komst van de Deurwaarder bevestigd dat het geen bluf poker was, en dus moet ik betalen, ondanks dat mijn traceerbaar geld al bij haar staat... Dubbel op! Ik kan dus geen deurwaarder naar haar sturen. Beslag leggen kost mij ook nog eens een 3,5 K...naast de normale advocaat kosten.
Er zijn in HEEL NEDERLAND PAS TWEE zaken behandeld hieromtrend..alleen iemand die de jackpot wint kan door gaan en alles afronden zoals het zou moeten geregeld zijn door de staat.
Waar zijn onze rechten in Nederland. Als ik niet netjes had betaald kwam de deurwaarder ook ! 6,8 K mocht ze al houden, en nu doen ze verdome moeilijk over mijn 4,7 K. Aangifte van Diefstal mag niet.. volgens de aardige politie agente... Mijn advocaat KAN het oplossen voor een luttele 3,5 K...! Draait het hier steeds weer om geld of om recht? Wie heeft een gouden tip voor me!
Na >10 jaar wil ik graag rust .... daar heeft ons gezin ook recht op !

Mijn kinderen zie ik door haar toedoen al meer dan 3 jaar niet meer.. maar dat is beter voor de kinderen. Ze liepen als spionen voor haar door ons huis.

Ze gaan studeren....pfff dus tot 21 jaar betalen, bedankt wetgevers! Goed bedacht! Zo creeer je kids die nooit gaan werken voor de centen, en die later niet voor zich zelf kunnen zorgen. Bedankt!
Als ze gaan werken, kan ik dat in mindering brengen van mijn KA en later JVA (jong volwassenen alimentatie) DUS... ze gaan niet eens moeite doen om te werken, net als de moeder, die een WAO ontvangt voor fibro, maar wel op streetdance zit.... Goed bezig allemaal.

Gewonnen in hogerberoep en nog is niets geregeld, hoe krijg ik weer respect voor onze rechtstaat ?
WIE heeft er een gouden tip voor me!
jotem
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 65
Lid geworden op: 02 nov 2009, 02:38

Re: Netjes teveel betaald tot uitspraak hogerberoep, en nu t

Bericht door jotem »

Sorry geen gouden tip.

Wel vraag ik me af of je je ex niet kan "aangeven" bij het UWV (en natuurlijk wat bewijsmateriaal inleveren). De vraag is dan of je niet nog meer alimentatie moet betalen (want ze gaat natuurlijk sowieso niet werken).
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Netjes teveel betaald tot uitspraak hogerberoep, en nu t

Bericht door Metje1965 »

Pff wan een drama.

Ook ik ben eindelijk afgelopen januari in gelijk gesteld in totaal moet ik nu een kleine 4,5K terug vorderen daarnaast zou ze kleine 110 aan alimentatie aan mij moeten betalen, iets wat ze niet doet uiteraard.

Ze woont ongeregistreerd samen vangt zorgtoeslag huursubsidie, daarnaast wederom toevoeging voor advocaat, en gaat nu in hoger beroep, want zo zegt ze, ze gaat niet betalen voor iets wat ze niet ziet.

Gelukkig krijg ik wel wat medewerking van LBIO zij gaan de alimentatie innen welke ze aan mij moet betalen voor mijn zoons. Echter het teveel betaalde moet ik zelf zien te regelen. Verrekenen met de overwaarde huis kleine 11K wilde ze niet aan mee werken dus moest ik ook nog ff afgeven. Alle deurwaarders zien er niet echt een gat in daar ze zeggen dat het een welles nietes spelletje wordt. En het geld dan gewoon daarin verdwijnt.

Ook ik heb geen omgang met mijn dochter en JZ zegt dat dit waarschijnlijk pas zal gebeuren nadat ze waarschijnlijk enkele jaren bij moeders weg is.

Mocht je die gouden tip wel krijgen van iemand hoor ik het graag. Ik ga dit in ieder geval wel mee nemen in het hoger beroep welke zij heeft aangespannen.

Wens je sterkte in ieder geval.
Vader van 2, jongens
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Netjes teveel betaald tot uitspraak hogerberoep, en nu t

Bericht door The Driver »

Tsja, dat is een moeilijke zaak, ik zou het ook niet weten, ik zelf krijg ook nog € 2.350.- terug wat ik teveel betaald heb aan KA en PA, nog wel via een loonbeslag ook, het hof verklaarde de eerdere beschikking nietig, dus moet zij terug betalen.
Probleem is dat gerechtsdeurwaarders hiervoor wel willen gaan innen, maar eerst een van mij/jou een voorschot willen hebben op hun kosten, want die zien ook wel in, dat het hopeloze zaken zijn en veel werk gaan vergen.
Ik zoek andere manieren, bijvoorbeeld weigeren als ze met de kinderen en het nieuwe vriendje op vakantie willen naar het buitenland.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Netjes teveel betaald tot uitspraak hogerberoep, en nu t

Bericht door Metje1965 »

Let je op want die weigering kan dan weer reden opleveren voor ex(je) tot aanvraag eenhoofdig gezag.
Vader van 2, jongens
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Netjes teveel betaald tot uitspraak hogerberoep, en nu t

Bericht door The Driver »

Ja weet ik, dat heeft ze al voor de rechtbank aangevraagd en die heeft dat geweigerd, evenals het Hof, dus ze zal van goede huize moeten komen, omdat nu weer een keer voor de gewone rechtbank te kunnen brengen.
Je kan nu eenmaal niet elk jaar het éénhoofdig gezag vragen.

Bovendien heeft ze nu een steeds grotere moeite om een advocaat op toevoeging te krijgen, want ze vertikt het om zelfs maar de eigen bijdrage te betalen aan de diverse advocaten.
Plaats reactie