Ex terug naar Portugal ....

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
Papabeer65
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:45

Ex terug naar Portugal ....

Bericht door Papabeer65 »

Ten einde raad richt ik mij tot dit forum en wellicht is er iemand in dezelfde omstandigheden.
In 2007 gescheiden van mijn Portugese vrouw, die in november 2011 haar eigen huis in Nederland heeft verkocht en, zoals ik vernomen heb, in Portugal is gaan wonen in een wederom eigen huis zonder hypotheek. De, haar toekomende, overwaarde heeft zij meegenomen.
Ik ben inmiddels te weten gekomen dat zij zich niet bij de gemeente heeft uitgeschreven. Via via ben ik te weten gekomen dat zij als correspondentie adres haar huis in Portugal heeft opgegeven, doch of ze in Nederland nog staat ingeschreven is onbekend.
Nu hebben wij in 2007 in het convenant afgesproken dat zodra zij terug zou gaan naar Portugal wij de alimentatie, ad E. 1300,= zouden verminderen tot de maatstaven die in Portugal geldend zijn.
Vanzelfsprekend heeft zij zich niet gemeld om dit te doen en ben ik van plan om de alimentatie stop te zetten, doch vermoed dat ik dan het LBIO achter me aan krijg.
Een rechtszaak heb ik in 2011 gevoerd met deze reden, doch stond haar huis te koop, had hier haar ziektekosten verzekering en heeft de rechter mijn verzoek afgewezen, ondanks dat zij toen ook al het land uit was en heeft het LBIO de door mij ingehouden alimentatie opgeeist.
Wie weet hoe ik er achter kan komen of zij nog in Nederland geregistreerd staat en/of nog een ziektekosten verzekering heeft zonder direct een dure advocaat in te schakelen.
Onze 2 kinderen hebben slechts sporadisch contact met haar en daartegen laat zij ook niets los.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ex terug naar Portugal ....

Bericht door Casper »

Ik vrees dat je toch een (dure) advocaat zult moeten inschakelen, die (ambtshalve) wel inzage kan krijgen in documenten van de gemeente en andere instanties, waar jij als normaal burger, vanwege de privacy, geen inzage in krijgt.

Je zult die advo toch nodig hebben omdat je een nieuwe rechtszaak nodig zult hebben om het alimentatie-bedrag te wijzigen. Ik neem aan dat het gaat over partner-alimentatie. Je kunt daarbij ali met terugwerkende kracht terugvorderen: dat lukt niet vaak, maar in dit geval (met duidelijk een liegende en bedriegende ex die zich niet aan het convenant houdt) heb je een kans.
Casper
Papabeer65
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2012, 22:45

Re: Ex terug naar Portugal ....

Bericht door Papabeer65 »

Beste Casper,
bedankt voor je respons, had al zo'n vermoeden dat het weer een dure aangelegenheid gaat worden, maar nog 8 jaar iemand te financieren die in staat is om te werken en geen kleine kinderen heeft .....
Het kan te gek ook
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ex terug naar Portugal ....

Bericht door Casper »

PS - van de home page van Dwaze Vaders:
In problemen door partner-alimentatie

Er zijn op dit moment bij de politiek plannen om het aantal jaren voor partner-alimentatie te beperken. Wij zoeken 3 personen die door de partner-alimentatie in grote financiële en materiele problemen zijn gekomen en voor een landelijke krant een interview willen geven.

U kunt zich per mail aanmelden naar admin@dwazevaders.nl of bellen naar 0629027506.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ex terug naar Portugal ....

Bericht door EDA »

Bij media ALTIJD EISEN vooraf, voor publicatie, inzage te hebben en het RECHT te mogen corrigeren wat jou niet aanstaat.
MEDIA = roofbouw
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: Ex terug naar Portugal ....

Bericht door TrotsePa »

Dat is een heel belangrijke tip EDA!

Thanks!
harrold
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2013, 11:09

Re: Ex terug naar Portugal ....

Bericht door harrold »

Via http://jeexterugwinnen.org/ heb ik zelf erg goede ervaringen!
Manfred
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2013, 22:42

Re: Ex terug naar Portugal ....

Bericht door Manfred »

Eigenlijk is het niet al te moeilijk als je ex partner geen geheim(beschermd adress heeft op gegeven) bij de gemeente kun je gewoon een gba uittreksel halen

kost minder als een dure advocaat qua zorg verzekering die mag ze hier te alle tijden behouden
Plaats reactie