beslissing rechter, moeder weigert

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

Dit is dus duidelijk een geval,waar de moeder ondanks de rechterlijke uitspraak en de dwangsommen,de moeder de omgangsregeling in het nadeel van de vader blijft saboteren en de rechter daar op deze manier een stokje voor wil steken.
Gelukkig is dat bij ''onze'' voogdijzaak niet het geval;integendeel zelfs;de vader krijgt meer omgang dan waar hij volgens de afspraken recht op heeft.
De reden voor deze coulante houding van moeders is niet meegedeeld,maar het vermoeden is dat moeders het vanwege haar zwakke psychische gesteldheid nauwelijks aan kan,om continue voor de kinderen te zorgen en aan de ouderlijke verplichtingen te voldoen.Dat heeft zij in het verleden ook niet gekund en de vader draaide daar meestal grotendeels voor op.
De rechter in kort geding om de voogdij had ook al zo zijn twijfels en gunde de vader drie in plaats van de gebruikelijke twee weekeinden,maar vond de toewijzing aan de vader van de kinderen kennelijk een brug te ver;vandaar alsnog een raadpleging van de raad van de Kinderbescherming.
Bijna de gehele zomervakantie zijn de kinderen bij de vader geweest.De kinderen zelf zien ook het vaderlijke adres als hun thuis en het verblijf bij moeders als een logeeradres,waar ze liever niet al te lang willen zijn.

Maar het is leuk te weten,dat er toch mogelijkheden zijn om sabotage van moeders van de omgangsregeling aan te pakken,al hoewel het nog flink wat energie en geld gaat kosten.
Dat de rechters nu in de gaten krijgen,dat zij tot in het verleden steeds weer door onwillige moeders compleet voor aap zijn gezet en daar kennelijk iets aan willen doen,vind ik op zich een positieve zaak...maar de praktijk zal hardleers blijken te zijn.
Een veel radicalere oplossing zou zijn bij deze vorm van sabotage,ook het hoofdverblijf van de kinderen bij moeders weghalen,met de voorwaarde dat vaders er zorg voor dient te dragen dat de kinderen moeders regelmatig mogen en kunnen zien.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door The Driver »

Deze uitspraak is inmiddels ook al weer 7½ jaar oud en is natuurlijk slechts éénmalig en de hele zaak tot en met het Hof heeft ook al 3 jaar geduurd.

Ik ben benieuwd wat daar de advocaatkosten van zijn geweest.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Ik vrees even dat ots de enige kans is dat mijn zoontje met mij in contact blijft. Ik vraag me overigens wel af of het een goede opvoeding is als moeder als voorbeeldrol zich in een bananenrepubliek waant. Ze zullen toch wel met een soort van straf moeten komen? Ik vraag me ook af of in de bodemprocedure dwangsommen opgelegd kunnen worden als al heeft aangegeven dat ze zich niet aan de uitspraak zal houden
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door JCC »

Hier een iets actuelere uitspraak over gezag, als je de reacties doorbladerd dan zie je dat vnl vrouwen dit zeer terecht vinden.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=6475
dwazevader
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 19 mar 2012, 18:07

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door dwazevader »

@jcc de link over uitspraak gezag,
Met andere woorden als er niks op fb was gezet had vader wel gezag gekregen.
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door JCC »

Wat Parcival schrijft is goud waard voor vaders die in dezelfde situatie aan het belanden zijn.

Als je normaal gesproken samen overeenkomt dat je niet verder gaat met het huwelijk dan is het normaal dat je er voor de kinderen het beste van maakt en deze vaders zal je hier ook niet zien.

Het merendeel van de vaders die zijn kinderen niet "mag" zien zijn vaders die zo aan de kant worden geschoven, of in worden geruild, voor een ander. Gewone vaders die hard werken voor hun gezin en zielsveel van hun vrouw houden en prima vaders voor de kinderen zijn.

Als je zo ineens op straat komt te staan kom je in een verwerkingsproces terecht wat je vrouw/partner allang al achter de rug heeft en die het ook volstrekt normaal vind dat je verdwijnt want er is nu een nieuwe papa. Voor dit slag vrouwen, die even de vader van hun kinderen in ruilt, gelden geen normale normen en waardes. Je bent al wanhopig omdat je basis er niet meer is maar vooral ook boos omdat je kinderlijk eenvoudig aan de kant kan worden geschoven als prima ouder. Daarnaast ben je ook nog eens dakloos en dat allemaal bij elkaar is een beetje te veel van het goede om gezond te kunnen blijven relativeren. Tel hier nog eens bij op dat je je veelal vierkant in de rondte moet gaan werken voor je ex en je ex-gezin en dan zijn we bij de reden waarom het grootste deel hier er veel te lang tijd overheen heeft laten gaan om actie te ondernemen. Als je leven op orde is lijkt het kinderlijk eenvoudig maar de tijd tikt in jou nadeel en voor je die fout gaat inzien is het al te laat, zo is het mij ook vergaan.

Na 2 jaar nog iets op proberen te starten is niet onmogelijk maar wel vrijwel kansloos in mijn ogen.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door Dwaze opa »

Dit schrijft @dwaze vader;
''@jcc de link over uitspraak gezag,
Met andere woorden als er niks op fb was gezet had vader wel gezag gekregen.

...en gij geleuft het...nou ik niet....dit is alleen maar één van de vele stokken die de ''edelachtbare'' gebruikt om vaders buitenspel te zetten...bij hem is moeders wil is wet...dat heeft hij ervaren als klein jongentje en nu waarschijnlijk als echtgenoot,dat vrouwtjelief de dienst hoort uit te maken...
Dus de ''edelachtbare'' als vader en man een pantoffelheld... dan iedere vader een pantoffelheld en zeker die vermaledeide vaders die het gewaagd hebben te scheiden van hun vrouwtje en de brutaliteit hebben dat nog te beargumenteren ook.
De ''edelachtbare'' volgt gewoon zijn programmering...zo is hij afgericht.

Bovendien leven rechters in een juridische wereld,één die behoorlijk vervreemd is van de werkelijke wereld...in de juridische wereld regeert enkel en alleen het verstand;voor gevoelens is geen plaats.
In de werkelijke wereld wil je nog wel eens de intuitie tegenkomen;in de juridische wereld is dat een totaal onbestaanbaar iets.
Het mag duidelijk zijn dat de juridische wereld een heel arme wereld is.
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door EDA »

Dwaze opa schreef: Bovendien leven rechters in een juridische wereld,één die behoorlijk vervreemd is van de werkelijke wereld...in de juridische wereld regeert enkel en alleen het verstand;voor gevoelens is geen plaats.
In de werkelijke wereld wil je nog wel eens de intuitie tegenkomen;in de juridische wereld is dat een totaal onbestaanbaar iets.
Het mag duidelijk zijn dat de juridische wereld een heel arme wereld is.
Zeker waar.

Dat ( conventionele ) denken is de boosdoener. Dit veroorzaakt angst.
En ieder individu kan daar persoonlijk van af geraken, door dat denken waar te (gaan) nemen. Die stem in je hoofd. Daar istie weer. En weer En weer En weer... En dat gaat zo maar door. Dat kreng stopt niet.
Maar begin hem maar waar te nemen. Op DAT moment is er al een verandering gaande. Hoe beter je die maffeling in de gaten krijgt, des te beter kun je die idioot in je hoofd tot stoppen manen. :-) De juridische wereld zou er goed aan doen dat ook aan te vangen.
Haha, ik sprak daar Vrijdag met mijn advocate over en ze antwoordde me: "Maar dan kan ik mijn boeltje wel pakken" ... Ehh, ja, dat is inderdaad zo. Dat heeft ze slim bekeken, hahahaaa...
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Weet iemand iets meer van een mogelijkheid tot op laten leggen van ots om de omgangsregeling tot stand te laten komen mocht ze alsnog besluiten om de beschikking niet na te komen?
Parcival
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 aug 2012, 12:32

Bericht door Parcival »

Bericht verwijderd door gebruiker
Laatst gewijzigd door Parcival op 15 apr 2013, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Mijn ex heeft al voor de derde keer maling aan een beschikking en voert volledig eigen koers.. Inderdaad ben ik me even aan het voorbereiden op wat mogelijk komen gaat want wat dat betreft ben ik het vertrouwen in haar volledig kwijt.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door EDA »

TrotsePa schreef:Inderdaad ben ik me even aan het voorbereiden op wat mogelijk komen gaat.
Lees dat nog eens....

Er is iets wat mogelijk komt, denk je.

En daar ben je je op aan het voorbereiden.

Nou, da's knap.

Ik schrijf dit niet om je onderuit te halen, we zijn tenslotte brothers in arms...
Ik schrijf dit om je er op te wijzen dat je iets aan het doen bent, om niks. Want iets wat mogelijk komt is er nog niet en daarbij kan het vanalles zijn. Maar dan nog. Het verleden bestaat niet meer en de toekomst nog niet. In feite ben je NU energie aan het verbranden, om niks. Want verleden en toekomst bestaan niet.

Kortom, je raast in de rondte en dat heeft geen zin, NU.

Dus je tijd en energie NU, kun je beter anders besteden.

Misschien behoeven de planten water, of heeft de kat geen eten meer, moet er gestofzuigd worden.... Enz enz. Kijk eens om je heen, of er van die klusjes zijn... Achterstallige zaken die eigenlijk nog moeten... of al lang moeten....

JA maar... en mijn problemen dan..... ????

Welbeschouwd heb je geen probleem, NU.
TrotsePa
Zeer deskundige schrijver
Zeer deskundige schrijver
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 dec 2010, 10:45

Re: beslissing rechter, moeder weigert

Bericht door TrotsePa »

Eda ik geef je gelijk.
Gesloten