Co-ouderschap

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Rob27
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2011, 16:44

Co-ouderschap

Bericht door Rob27 »

Een vriendin van mij is gescheiden en heeft twee kinderen. Zij is - voor zover ik kan beoordelen - een goede moeder en bevordert het contact tussen de kinderen en hun vader. De vader is erg egoïstisch (ik ken hem ook) en zijn belang staat altijd voor het belang van hun kinderen. Dit heeft enkele malen tot problemen tussen de beide ouders geleid. Ook hebben zij een andere opvoeding v.w.b. waarden en normen en maakt de vader de moeder vaak zwart tegenover de kinderen.
Nu wil de vader ineens co-ouderschap, hij zit sinds een jaar in een vaste relatie.
De kinderen zeggen zelf dat ze dit niet willen en liever bij de moeder blijven wonen en conform de omgangsregeling hun vader blijven zien. De moeder is er uiteraard faliekant tegen.

Is er iemand die een dergelijke situatie al eens eerder heeft gezien? Maakt de vader een reële kans op co-ouderschap?
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Co-ouderschap

Bericht door Casper »

De vader maakt geen enkele kans op co-ouderschap, als de moeder en kinderen aangeven dit niet te willen.

Voor co-ouderschap moeten de ouders goed kunnen overleggen, als ouders. Als een van de twee aangeeft dat dit niet mogelijk is, zal geen enkele rechter dit opleggen.
Rob27
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2011, 16:44

Re: Co-ouderschap

Bericht door Rob27 »

Casper, Dank voor jouw input. Ik vermoedde dat zelf ook al. Het is verschrikkelijk om te zien dat zij wel moeite doet om de kinderen hun vader te laten zien, maar dat andersom zij continu bekritiseerd wordt door hem.

Ik weet overigens waar dit bij hem om draait. Zij gaat voor een goede opvoeding en hij gaat voor het niet hoeven te betalen van KA.

Erg triest aangezien de meeste mannen op dit forum (waaronder ik) heel graag zouden willen betalen om hun kinderen goed te zien opgroeien.
Gesloten