Wat is verstandig als je gaat scheiden ?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
pieter
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 jan 2012, 08:10

Wat is verstandig als je gaat scheiden ?

Bericht door pieter »

Mijn vrouw en ik staan op het punt om te gaan scheiden.
Wij hebben samen een dochter van 1 jaar.

Binnenkort gaan we naar een mediator.

Mijn vrouw heeft gehoord gekregen van haar advocaat dat het redelijk is dat ik mijn dochter eens in de 2 weken een weekend mag zien. Dat zal ook haar inzet worden bij de mediator (dat heb ik begrepen, de communicatie verloopt erg slecht tussen ons)

Zelf heb ik het liefst co-ouderschap en ik wil daar op inzetten.

Blijven wij beiden ben ons standpunt dat zal mediation niet gaan helpen en zal het een rechtszaak worden.

Mijn advocaat zegt dat ik een redelijke kans maak om verzorgend ouder te worden (n.a.v. mijn verhaal).

Echter als ik bij mediation al aangegeven heb dat ik co-ouderschap wil is het dan nog geloofwaardig/ realistisch om dan bij de rechter hoger te gaan inzetten namelijk verzorgend ouder ?

Wat is wijsheid ?
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Wat is verstandig als je gaat scheiden ?

Bericht door The Driver »

Co-ouderschap krijg je alleen als het er beiden over eens bent en dan uiteraard op goede voet met elkaar overweg kan.

Kan over het verzorgend ouderschap voor vader zo geen oordeel vellen, maar ga er maar vanuit, dat moeder dan minimaal in hechtenis moet zitten, om dat als vader toegekend te krijgen.
Gesloten