hopeloos wat nu?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
evert1964
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 feb 2012, 22:47

hopeloos wat nu?

Bericht door evert1964 »

Geachte heren ,
Ik ben kapot , op , verslagen , en zie het allemaal niet meer zitten, nadat ik in September vorig jaar na veel moeite omgang kreeg met mijn zoontje van 11 naar tussen komst van mijn zuster en mijn ex haar 23 jarige dochter, is er een contract opgesteld dat zowel ik als mijn ex , alsmede de dochter, en mijn zus ondertekend. Het liep allemaal goed totdat mijn ex 2 weken terug mijn zoontje voor de 3 keer de deur uit heeft gezet . Ze vertelde mij dat mijn zoontje haar bedreigde met een mes , ik heb daarop meteen mijn zus gebeld die was er in 10 minuten . wat bleek het geval te zijn mijn zoontje was niet eens aanwezig , hij was op de voetbaltraining. Mijn zus die zelf lange tijd met autistische kinderen heeft gewerkt vroeg wat er aan de hand was en probeerde mijn ex tot kalmte te manen.Deze echter was daar niet van gediend en zij tegen mijn zuster ik moet dat jong niet meer hij moet er uit en ik wil hem nooit meer zien, ze pakte al zijn kleren in , gaf mijn zus zijn ziekenfondspas , bankpas, id kaart en hij moest oprotten en nooit weer komen.Mijn zus is naar het voetbalveld gereden en heeft daar mijn zoontje opgehaald , totaal overrompeld door alles wat er gebeurde, mijn zus heeft de volgende dag de school ingelicht , dat mijn zoontje bij haar was , de school was ook met stomheid geslagen , omdat er 2 dagen ervoor nog een heel gesprek op school had plaats gevonden met de directeur, onder directeur , orthopedagoog , en mijn ex en mijn zus . Mijn zoontje volgt speciaal onderwijs i.v.m. adhd , en volgens alle partijen was dat gesprek zo positief verlopen , alle neuzen stonden dezelfde kant op. Mijn zoontje zou tot na de crocus vakantie bij mijn zus blijven want ze heeft hem en haar eigen kleindochter verrast met een trip naar Euro Disney land in Parijs, mijn zoontje dolgelukkig en blij zoals elk kind.Het gedrag dat hij thuis altijd stoelen omschopt en altijd brutaal is , is in de periode bij mijn zus niets van gebleken.Helemaal niets , nou kun je dan zeggen ja bij je zus doet hij dat niet , maar een kind met adhd kan niet 2 weken op zijn tenen lopen zonder een keer een woede uitbarsting als hij het volgens mijn ex elke dag heeft, dat kan niet, dan had hij op zijn minst een keer een woede aanval moeten krijgen.Nu dit weekend is er volgens het contract de helft van de vacantie voor mij , en de helft voor haar, gisteren heb ik hem gehaald omdat ik vindt dat hij bij mijn zus tot rust moest komen en nog moet komen , maar heb ik hem voor een nacht opgehaald zoals geregeld in de omgangs regeling. Nu heeft mijn ex vanmorgen om 7 uur zondag ochtend mijn zus opgebeld dat ze mijn zoon bij mij weg ging halen, mijn zus was totaal verbouwereerd en is als een gek naar mijn woonplaats gereden 30 kilometer verder want ze wist dat als mijn ex hier zou komen de boel uit de hand zou lopen, en ik wil dat ook niet. Maar dit is volgens mij gewoon geestelijke kindermishandeling , mijn zoontje huilde verschrikkelijk ook ik , ik kan niet meer tegen deze onrechtvaardigheid , ik heb dit nu voor de 3 keer mee gemaakt , ik heb het gevoel dat dat mijn ex mijn zoontje het land uit wil smokkelen naar Suriname, omdat ze steeds heeft gezegd ook afgelopen week tegen mijn zus dat ze terug naar Suriname wil.Ze is afgelopen vrijdag weer zo naar school gegaan en heeft daar ook van de directrice te horen gekregen dat ze dit ook afkeurde. Ik ga nu ook duidelijk een stap verder ben afgelopen week bij jeugdzorg geweest , en moet morgen terug komen, ik ben zeer zeker van plan om dit voor eens en voor altijd op te lossen. want ik word continu gedreigd ik heb het gezag, ik kan doen wat ik wil, nou mij lijkt het als je 3 keer je kind het huis uit schopt je het moederschap niet verdiend. Is het ook mogelijk dat ik kan vragen of zij wel in staat is om mijn zoontje op te voeden? Ik denk dat zij een borderliner is en ik vindt dat dat onderzocht moet worden , want ik weet bij mijn zus zit hij veilig , maar zijn moeder schreeuwt altijd tegen hem , ik heb zojuist een buurvrouw gesproken die mijn zoontje hoort gillen en die woont 2 deuren verder, en zij heeft van de directe buren gehoord dat zij hem heel vaak horen schreeuwen. Ik wil dat mijn zoontje op een veilige vertrouwde plek blijft waar hij nu is bij mijn zus voorlopig , en niet terug hoeft in ieder geval tot nader onderzoek daar kan blijven. Ik zal hem niet op eisen , nee ik wil geen loyaliteits conflict voor hem veroorzaken , maar ik weet dat het veilig is bij mijn zus en zwager , en hij heeft een bed, hij krijgt aandacht en de liefde die hij nodig heeft. Het belang van mijn zoontje staat voor op . Ik heb hem afgelopen vrijdag zelf schoenen gekocht anders kocht ik ze ook vaak maar dan kreeg ik te horen hij heeft maat 39 , afgelopen vrijdag ben ik naar een schoenenwinkel gegaan en heb zijn voeten naar laten meten en wat blijkt hij heeft maat 41 , zijn tenen stonden helemaal krom en de grote nagels helemaal blauw, ze heeft cadeaus die ik heb hem gaf een nieuwe x box 360 van een hoog naar beneden gegooid , ik heb mijn zoontje al tig telefoons gegeven worden allemaal kapot gemaakt door moeder. Hoeveel kans maak ik om hem voorlopig weg te houden bij zijn moeder en op een veilige plek bij mijn zus te laten . De school directie en de ggz jeugd vonden mijn zus een zeer stabiele vrouw.
Alstublieft ik heb dringend meer info nodig , ik heb het verhaal gelezen over de kosten van 06 nummers , maar zou u mij zo spoedig mogelijk kunnen bellen of een sms sturen dan bel ik u meteen zelf terug ik ben ten einde raad , help me alstublieft.Alle advies is welkom .
Bij voorbaat dank een zeer emotionele bedroefde vader
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: hopeloos wat nu?

Bericht door Casper »

Evert, welkom en het is goed dat je hier je verhaal doet.

Allereerst wat betreft contact met Dwaze Vaders: ga naar de home page van Dwaze Vaders en klik op 'Contact'. Er zijn twee avonden waarop je kunt bellen (waaronder maandag). Ook zijn er regio-avonden, waarop je eventuele problemen kunt bespreken.

Wat je kunt overwegen is een procedure te starten waarin je eist dat je zoontje voortaan bij jou woont. Het is me niet duidelijk of dat voor jou een haalbare/gewenste situatie is.

Sterkte!
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: hopeloos wat nu?

Bericht door EDA »

Als jij, Evert, de mogelijkheid hebt om de hoofdverblijfplaats van je kind bij jou te laten bepalen, dan kun je de rechter dat verzoek doen.
Je zou, zoals Casper ook zegt, je kunnen laten informeren naar de mogelijkheden daartoe.
Zeker in geval van een ex uit Suriname zou ik direct actie in deze ondernemen, met het oog op terugkeer naar dat land!
Gesloten