Hulp bij het zien van dochter

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
jeffvtn
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012, 22:17

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door jeffvtn »

Ze heeft via een advocaat gereageerd. Dit lijkt dus een lange lange weg te gaan worden helaas.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door EDA »

Je zou die advocaat kunnen benaderen met het verzoek voor jullie BEIDEN te werken.
Zoniet, dan kun je ook je ex benaderen met het verzoek een andere advocaat in te schakelen die voor jullie BEIDEN werkt.
2 Advocaten zaken geeft altijd POLARISERING, wat averechts en vertragend werkt.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door EDA »

debeurs schreef:Ik probeer zoveel mogelijk dingen te doen om de gedachten te verzetten, maar dat blijft moeilijk, ik ben er in mijn hoofd volcontinu mee bezig. En het onrecht is niet te begrijpen..
Dwaze opa schreef:Maar de kans is zeker aanwezig dat al die ellende wel eens louterend kan gaan werken,m.a.w. dat je er als persoon beter uitkomt dan je er in gaat.
Heel bekend fenomeen, dat volcontinu :-)

Het onrecht is wel te begrijpen.

Je ex vecht en/of vlucht, is het niet? Awel, dat is angst.
Waar angst is kan Liefde niet zijn en Liefde is begrip, acceptatie en loslaten.

Dat onrecht wordt dus veroorzaakt door angst. ( En niet alleen bij je ex, ook bij de lieden die zich er tegenaan bemoeien. Die zul je dus ook motten ombuigen, wat bijkans een onmogelijkheid is. )

Er tegenin vechten zal meer terugvechten opleveren, is mijn ervaring.
Ik probeer het dus met Liefde. Met begrip, acceptatie en loslaten....

En zo heb ik dus de mogelijkheid om een beter mens te worden dan ik al was. En DAT werkt in mijn voordeel.
Ik kan de hele wereld aan. Ten minste, zo voelt het. Heerlijk is dat.

Nou nog mensen die het zien en dan ben ik weer helemaal het mannetje.
jeffvtn
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012, 22:17

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door jeffvtn »

Ik heb onverwacht goed nieuws.

Mijn ex heeft contact met mij opgenomen en aangegeven dat ze met haar advocaat heeft gesproken en het met hem eens is geworden om zonder de rechter een gesprek aan te gaan met z'n vieren (Mijn ex, haar advocaat, mijn advocaat en ik). Ze wilt in dat gesprek een ouderschapsplan opstellen. Ze wilt direct praten en eventueel omgang vastleggen en de erkenning regelen.

En het mooiste nieuws is nog dat ze vandaag met mijn dochter van 13:00 tot 16:00 bij mij thuis is geweest. Ik heb vandaag dus voor het eerst mijn meisje vast kunnen houden!

Ik vermoedt zelf dat deze omkeer komt door een combinatie van een gesprek dat ze heeft gehad met haar vader, de brief van mijn advocaat en het gesprek met haar advocaat.

Tot nu toe ziet het er goed uit. Mijn ouders mogen ook komen kijken volgende week. Dan alleen nog het gesprek met z'n vieren en alles op papier laten zetten onderling.

Ik ga niet te vroeg juichen. Want zo snel als dat het nu de goede kant op draait kan het ook weer de verkeerde op draaien. Maar ik ben in ieder geval blij met deze draai.

Ik hou jullie op de hoogte.

Tot nu toe kan mijn dag even niet meer stuk :) Ik ruik haar nog in mijn T-shirt haha!
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door Dwaze opa »

...Mazzelkont...maar het is je gegund.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door EDA »

Heerlijk, geniet er van. :D
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door JCC »

gelukkig gebeuren er dus ook mooie dingen. Gefeliciteerd :-)
jeffvtn
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012, 22:17

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door jeffvtn »

Thnx all... En ja mazzel? Mazzel heb je als alles goed gaat... Het loopt niet helemaal soepel. Ik begrijp wel dat er een hoop zijn die het nog slechter hebben.

Mijn ex-partner drong vandaag nog met berichtjes aan dat ze het te lang vond duren die advocaten. Ze wilt het snel allemaal geregeld hebben. Dus dat is zeer positief...

Nu alleen nog hopen dat onze advocaten snel schakelen voor ze van gedachte veranderd
jeffvtn
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012, 22:17

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door jeffvtn »

Even een follow up voor de geïnteresseerden.

Ik heb mijn dochter inmiddels twee keer gezien. Ze is vandaag 1 maand oud geworden.
Mijn ex doet erg moeilijk over de omgang. Wilt eigenlijk dat ik mijn dochter 1x in de twee weken een uurtje zie. Echter kwam mijn advocaat met het volgende voorstel.


"In die andere zaak werd het volgende voorgesteld en door de rechtbank geaccepteerd:

Tot 2 jaar: - iedere woensdag van 16.00 uur tot 19.00 uur. - ieder weekend een dag, zaterdag of zondag in overleg van 11.00 uur tot ca. 17.30 uur.

Vanaf 2 jaar: - iedere woensdag van 16.00 uur tot 19.00 uur. - ieder weekend een zaterdag of zondag van 10.00 uur tot 17.30 uur. - eenmaal per maand een weekend van vrijdagmiddag 17.00 uur tot zondag 17.30 uur.

Vanaf 3 jaar: hetzelfde als hierboven maar nu eenmaal per 3 weken een weekend

Vanaf 4 jaar: hetzelfde als hierboven maar nu eenmaal per 2 weken een weekend

Vakanties vanaf 2 jaar: de helft van de schoolvakanties in onderling overleg te regelen.

Wat vind je hiervan?

Groet"

Ik zie dit als heel goed nieuws. Hopen dat we dit snel vast kunnen zetten.
Laatst gewijzigd door jeffvtn op 02 sep 2012, 03:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door Casper »

Ja, is prima als je er op deze manier uit kunt komen! :o
jeffvtn
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012, 22:17

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door jeffvtn »

Weer een follow upje.

Ik heb vandaag te horen gekregen van mijn ex partner dat ze een tegenvoorstel heeft gedaan waabij ik mijn dochter 1x in de 2 weken max 2 uurtjes kan zien onder haar toezicht.

Ze geeft aan dat ze te jong is om een dagje niet bij haar moeder te zijn. En ze vind dat ik haar nog niet goed genoeg ken.

Haar advocaat heeft haar geadviseerd een rechtszaak te accepteren. Dus ik denk dat dit dan helaas maar zo moet...

Afwachten maar weer. Ik wordt ondertussen wel misselijk van de dingen die ik te zien of te horen krijg. Een foto van haar partner met mijn dochter en de tekst Vader en dochter erboven. Voelt af en toe alsof ik in een nachtmerrie leef.

Zo had ik me mijn eerste kindje krijgen niet voorgesteld...
Laatst gewijzigd door jeffvtn op 02 sep 2012, 03:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door Dwaze opa »

Hallo jeffvtn

Dat voorstel van moeders is wel een heel stuk minder dat dat van jou en dat door de rechtbank is aanvaard.Van de mazzel is niet veel over.
Het argument dat ze gebruikt dat ze te jong is,is natuurlijk flauwekul;jullie baby kan best,mits bij goede verzorging best een tijdje zonder haar moeder...die kent ze ook nog maar een maandje.Trouwens heb jij wel een oude baby van een maand gezien?
En het argument dat jij haar niet goed genoeg kent is al helemaal flauwekul en trouwens ook voor een groot deel aan haarzelf te danken.Wie kent een pas geboren baby nu wel goed genoeg...niemand toch?

Heeft haar advocaat haar geadviseerd een rechtszaak te accepteren?...of er zelf één te starten...ja nogal logisch,ik moet de eerste advocaat nog tegenkomen,die je adviseert niet...met hem of haar...te procederen.

Dan nog een vraag...hoe krijg jij de beschikking over een foto van haar met haar partner met jullie dochter,met de tekst;''vader en dochter''.?Is die doelbewust ''gelekt''?
Het is heel goed mogelijk dat zij die nep-vader gebruikt om jou te treiteren en zonodig jaloers te maken...het kan heel goed zijn,dat ze je terug wil en jou daarbij jullie dochter als worst voor de neus houdt....
Er zijn vrouwtjes...en int bijzonder die borderlinetjes..die heel sluw en geraffineerd kunnen manipuleren...en bekend is ook dat ze altijd hun zin moeten en willen hebben.
Jou geval lijkt in grote lijnen veel op dat van mijn zoon,die ook door een borderliner-vrouwtje bij de poot is genomen.
jeffvtn
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012, 22:17

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door jeffvtn »

Dwaze opa, inderdaad van de mazzel is niet veel meer over. Althans ik heb haar in ieder geval laatst voor de 3e keer kunnen vasthouden.

Het argument "te jong" is inderdaad heel onlogisch. Ik heb vandaag haar voorstel via haar advocaat ontvangen. Onder dit bericht plaats ik de hele brief. Maar daar staat in vermeld dat mijn dochter in paniek raakt als moeder een uurtje boodschappen aan het doen is. En ze bij mij niet zal toekomen aan haar middagslaap in haar rustige en vertrouwde omgeving. En dat ze bang is dat mijn dochter hierdoor stress en paniekaanvallen krijgt.
Ik dacht direct bij mezelf dat dit onmogelijk is. Dit zou dus betekenen dat iedereen die fulltime werkt en kinderen bij een kinderdagverblijf plaatst angstige en paniekerige baby's mee terug krijgt.

Wat betreft de foto. Ik heb daar inderdaad ook aan zitten denken. Het doelbewust lekken van de foto. Desalniettemin vind ik het wel vervelend om te zien.

Betreft het geval borderline. Het is echt maar dan ook echt vervelend om mee te leven. Met alle moeite en hulp van goede vrienden en vader heb ik me ertoe kunnen zetten in oktober de relatie te beëindigen. Ik was als de dood dat ze zichzelf wat aan zou doen door mijn beslissing. Gelukkig is dat niet gebeurd. Dan denk je er eindelijk van af te zijn en hoor je dat ze zwanger is. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben dol gelukkig met mijn dochter. Maar ik had liever niets meer met mijn ex te maken gehad.
Laatst gewijzigd door jeffvtn op 02 sep 2012, 03:32, 1 keer totaal gewijzigd.
jeffvtn
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 jul 2012, 22:17

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door jeffvtn »

Hieronder even de follow up.

Ik heb een tegenvoorstel ontvangen met direct de mogelijkheid van erkennen maar dan wel op voorwaarde van het toesturen van mijn financiële stukken om alimentatie te gaan berekenen. Mijn advocaat zei al dat ze dit eigenlijk helemaal niet als voorwaarde kunnen stellen. Maar vroeg mij toch de stukken naar hem te sturen. Dan hebben we in ieder geval direct de erkenning gedaan en hoeft dat niet via een rechter. Uiteindelijk zal ik via de rechter ook financiële stukken moeten tonen voor de kinderalimentatie.

Tevens blijft mijn ex partner er maar bij dat tot het 2e levensjaar ik en alle bezoek bij haar thuis moeten komen. Ik kan mijn familie niet meenemen naar haar huis. Ze woont daar bij haar vader in een huishouden van jan steen. Ik schaam me ogen uit me kop als ik mijn familie daar naar binnen moet laten lopen. Daarbuiten is het een erg ongemakkelijke situatie.

Zoals je begrijpt ben ik niet akkoord met het voorstel van hieronder. Er gaat een verzoek naar de rechter, alleen de erkenning gaan we nu buiten de rechter om doen.

Hieronder de brief van de advocaat van mijn ex-partner
Geachte confrère,

Naar aanleiding van brief aan mijn cliënte d.d. 1 augustus 2012 alsmede uw e-mail d.d. 27 augustus 2012 kan ik u in bovengenoemde zaak als volgt berichten.

1. Erkenning & kinderalimentatie
Mijn cliënte gaat in beginsel akkoord met het verzoek van uw cliënt om A te erkennen, op voorwaarde dat uw cliënt aan ondergetekende zijn financiële stukken zal verschaffen, opdat ondergetekende een draagkrachtberekening kan maken om te bekijken of uw cliënt financieel in staat is enige kinderalimentatie aan mijn cliënte ten behoeve van A kan voldoen. Gemakshalve heb ik bij deze brief ons informatieformulier toegevoegd, zodat uw cliënt dit formulier kan invullen en met alle bijbehorende bewijsstukken via u aan mij kan retourneren. Gaarne verneem ik hierbij tevens op welke data het uw cliënt schikt voor een afspraak om de erkenning in orde te maken bij de gemeente. Mijn
cliënte zal de gemeente dan opbellen voor het maken van een afspraak (erkenning bij de gemeente kan slechts op afspraak en partijen dienen bij de erkenning allebei aanwezig zijn, daar A het eerste kind is van partijen).

2. Omgang
Mijn cliënte kan zich niet verenigen met de door uw cliënt in uw e-mail d.d. 27 augustus 2012 voorgestelde omgangsregelingen, hetgeen hierna nader zal worden toegelicht. Mijn cliënte zal uw cliënt hierna eveneens voorstellen doen wat de omgang tussen uw cliënt en A betreft.

Omgang tot 2e levensjaar & feiten en omstandigheden

Uw cliënte stelt om te beginnen voor om tot het 2
e levensjaar van A een omgangsregeling te treffen, waarbij uw cliënt A zou zien iedere zaterdag of zondag in overleg van 11:00 uur tot ca. 17:30 uur. Mijn cliënte acht dit niet in het belang van A, daar zij uw cliënt (nog) niet kent en uw cliënt A (nog) niet kent. Belangrijker nog acht mijn cliënte het dat A haar vaste ritme aanhoudt en als zij met uw cliënte een middag spendeert, kan zij haar middagdutje niet doen in haar rustige en vertrouwde omgeving. Mijn cliënte is tevens bang dat de voorgestelde omgangsregeling zal leiden tot verwarring, stress en angst bij A. Zodra cliënte namelijk een uurtje weg is voor het doen van boodschappen (waarbij uiteraard iemand
op A past), is A uit haar ritme en lijkt het erop dat zij in paniek raakt. Daarbij heeft A door de onverwachte keizersnede een enorme klap gehad en acht mijn cliënte het in het belang van haar gezondheid dat zij voorlopig het huis van mijn cliënte niet verlaat.

Mijn cliënte stelt zich daarentegen wel op het standpunt dat zij het in het belang van A acht dat uw cliënte haar leert kennen en dat zij hem leert kennen. Voorts acht mijn cliënte het in het belang van A dat zij ook wordt verzorgd en opgevoed door haar vader. Derhalve stelt zij tot het 2e levensjaar van A de navolgende omgangsregeling voor.

Uw cliënte is welkom bij mijn cliënte thuis om, eventueel met zijn
familie, A te bezoeken gedurende:
* één zondag per veertien dagen van 12:00 uur tot 17:30 uur.
Omgang vanaf 2 jaar

Op basis van het voorgaande stelt mijn cliënte de navolgende omgangsregeling voor vanaf het 2e levensjaar van A. A zal dan bij uw cliënt verblijven gedurende:
* één zondag per veertien dagen van 10:00 uur tot 17:30 uur, waarbij uw cliënt A bij mijn cliënte zal ophalen om 10:00 uur en haar zal hebben teruggebracht naar mijn cliënte om uiterlijk 17:30 uur.

Omgang vanaf 3 jaar
Zodra A de leeftijd van 3 jaar heeft bereikt en is gewend aan (de leefomgeving van) uw cliënt wenst mijn cliënte dat voornoemde omgangsregeling wordt uitgebreid, in dier voege, dat A bij uw cliënt zal verblijven gedurende:
* één zondag per vier weken van 10:00 uur tot 17:30 uur, waarbij uw cliënt A bij mijn cliënte zal ophalen om 10:00 uur en haar zal hebben teruggebracht naar mijn cliënte om uiterlijk 17:30 uur.
* één weekend per vier weken van zaterdag 10:00 uur tot zondag 17:30 uur, waarbij uw cliënt A bij mijn cliënte ‘s zaterdags zal ophalen om 10:00 uur en haar ‘s zondags zal hebben teruggebracht naar mijn cliënte om uiterlijk 17:30 uur.

Omgang vanaf 4 jaar
Op basis van het voorgaande stelt mijn cliënte de navolgende omgangsregeling voor vanaf het 4e levensjaar van A. A zal dan bij uw cliënt verblijven gedurende:
* één weekend per veertien dagen van zaterdag 10:00 uur tot zondag 17:30 uur, waarbij uw cliënt A bij mijn cliënte ‘s zaterdags zal ophalen om 10:00 uur en haar ‘s zondags zal hebben teruggebracht naar mijn cliënte om uiterlijk 17:30 uur.


3. Ouderschapsplan
Mijn cliënte hoopt er onderling uit te kunnen komen met uw cliënt en is uiteraard bereid de omgangsregeling alsmede de nader te berekenen kinderalimentatie vast te leggen in een ouderschapsplan en de rechtbank te Den Haag te verzoeken om het ouderschapsplan bij beschikking vast te doen stellen.
Laatst gewijzigd door jeffvtn op 02 sep 2012, 03:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Dwaze opa
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 496
Lid geworden op: 28 mar 2012, 21:19

Re: Hulp bij het zien van dochter

Bericht door Dwaze opa »

Hallo jeffvtn

Mijn eerste advies is schrap alle namen,ook plaatsnamen en andere concrete zaken waaruit is op te maken dat dit jou specifieke zaak is,omdat deze berichtgeving dan mogelijk later tegen je kan worden gebruikt...door de rechter!
Zie daarvoor bij het onderwerp ''omgangsregelingen'' de discussie over de op facebook gezette informatie.
Het is heel goed mogelijk dat de tegenpartij ook meeleest op de site van de dwaze vaders...de kans is niet groot,want meestal weet de tegenpartij het bestaan er niet van,maar bij een gehaaide,intelligente ex of advocaat als tegenpartij is dat risico er wel degelijk....
''Feind hört mit''...is gebruikelijke benaming om voorzichtig te zijn met informatie.
Plaats reactie