Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Heeft U de RvdK in de nek. Schrijf Uw ervaringen hier neer.
Gerardj
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2012, 20:33

Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Gerardj »

Ik ben een vader van 3 jongens van 5, 7 en 9 jaar. Ben sinds een jaar nu gescheiden en wordt door mijn ex volledig zwart gemaakt. Nu is er jeugdzorg bijgekomen door problemen op school omdat mijn ex mijn vriendin en haar kinderen terroriseert en dat de jongens last hebben van de scheiding. Ik wordt vanaf het begin af aan al dwars gezeten door haar en heb al een paar keer bezoek hier gehad van politie. Nu heeft jeugdzorg wel iets wat hulp geboden maar nu komen ze tot de conclusie dat mijn jongens wat mankeren den dat die hulp nodig hebben om beter voor zichzelf op te komen. Terwijl de moeder het grootste probleem is en die alle ellende veroorzaakt. Nu heeft jeugdzorg hun handen eraf getrokken en nu moet ik het allemaal weer zelf uitzoeken. Ik heb steeds het gevoel gehad dat jeugdzorg alleen naar de moeder luistert en totaal niet naar mijn verhalen, want als ik wat vertel over de jongens en het is iets wat ze niet aan staat zeggen ze "dat is de fantasie van het kind dat is een periode".
Waarom wordt nou een vader nooit geloofd en de moeder ALTIJD in het gelijk gesteld als ze maar een beetje zielig doet.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door The Driver »

RvdK, BJZ, AMK en CJG staan altijd achter moeder, het hele systeem is er zo op ingericht, niet in de laatste plaats, omdat moeders veel vrijer zijn in het maken van afspraken met de hulpverleners, hooguit hebben ze alleen maar part-time baan, maar veel vaker hebben ze een bijstandsuitkering, stel je voor dat de hulpverlening ook nog 's-avonds en in het weekend zou moeten gaan werken, omdat vader overdag doordeweeks moet werken.
Gerardj
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2012, 20:33

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Gerardj »

ja daar heb je ook helemaal gelijk aan. en inderdaad ze loopt in de bijstand en wordt steeds door alles en iedereen geholpen er zijn genoeg vrouwen die wel werken en niet lopen te zeuren over van alles en nog wat en die werken wel voor hun geld. Maar is er niet iets wat je er aan kan doen als man?
JCC
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 dec 2010, 09:46

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door JCC »

Ja, je kan er helemaal aan onderdoor gaan.

Ik heb het soortgelijke meegemaakt, AMK meldingen via school (door PAS maar ik ben maar vader) en zo in contact gekomen met jeugdzorg. Eerst ga je er nog in mee omdat het over je kids gaat, later wordt duidelijk dat je er niets aan hebt als vader en het enigste advies is: neem maar contact op met uw advocaat, wij kunnen niets voor u betekenen.

Ik kan nog een uur verder schrijven, ik hoop dat je meer geluk hebt als ik. Normaal Nederlands gezien ben je gewoon de Sjaak. Dat zwart maken slikken ze als zoete koek in hun ontelbare rapporten en dat zijn al gauw feiten. Als je die feiten kunt/wilt ontkrachten is het: we doen niet aan waarheidsbevinding, u moet contact opnemen met uw advocaat.
johannes
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2012, 10:06

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door johannes »

"als je die feiten kunt ontkrachten" schrijf je.. tsja, denk ik dan, dan moet je dat ook doen! En als instanties als Jeugdzorg geen oren hebben die daarnaar willen luisteren dan schrijf je zelf een rapport voor de rechtbank met de feiten en weerleggingen (met bewijsmateriaal als bijlagen) en verzoekt de rechtbank dan de rapporten van Jeugdzorg als ondeugdelijk terzijde te leggen omdat ze aantoonbaar op leugens zijn gebaseerd.

De rechters zijn natuurlijk ook op de hoogte van de kritiek op deze instanties, maar ze hebben verder waarschijnlijk niets anders om hun beslissingen op te baseren.

Maar je moet de feiten natuurlijk wel echt kunnen ontkrachten, het kan niet alleen jouw woord zijn tegen dat van de ander. Je moet natuurlijk wel stukken van de huisarts hebben, of van scholen of dat soort zaken. Maar het blijft natuurlijk een onredelijke zaak dat dit soort acties alleen van één kant moet komen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door The Driver »

De gerechterlijke macht kan er ook zelfstandig voor zorgen, dat de rechtbankvertegenwoordigers van de RvdK en BJZ alleen onder ede gehoord mogen worden, dan wordt het een heel ander verhaal, maar willen ze dat ? Nee.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Metje1965 »

Pff het is een instelling,

Gisteren kwam mijn ex de jongste halen voor de laatste week van de vakantie bij haar door te brengen. Staat de kleine te huilen dat die niet mee wil. Word mevrouw agressief en grijpt hem bij de keel en sleurt hem mee, hij weet zich een paar deuren verder los te rukken en rend terug het portiek in. Mijn huidige vriendin ziet de ogn en de houding van mijn ex en denkt doe de deurgauw dicht. Ex weet hem toch open te duwen en begint mijn vriendin te mishandelen! Op het gegil ben ik naar beneden gevloggen hierop neemt mijn ex de bennen. Wij hebben hierop de politie gebeld en het noodnummer van jeugdzorg! We praten hierover werkelijk mishandeling, mijn vriendin was hard gestompt in de buik borst en darmstreek dat ze gisteren zelfs bloed opgaf. Hiervoor zelfs naar het ziekenhuis geweest nog gisteren avond. Zegt diegene van Jeugdzorg eerst. Ik zou even nog geen aangifte doen voor dat u met de dienstdoende . . . . van jeugdzorg heeft gesproken?? Diegen wie later belde en dienst had vertelde zelfs dat ik het kind wederom mee moest geven als mijn ex daarom vroeg?? Gelukkig zat de politie hiernog de aangifte op te nemen. Ik heb de telefoon even aan een van de agenten gegeven, deze vertelde dat de politie daar niet aan ging meewerken. Tevens kreeg de andere agent ook een oproep dat mijn ex op een ander politie bureau probeerde aangifte te doen dat ik de jongste niet mee gegeven had. Ze is toen gelijk op het bureau aangehouden. Maar kortom ze mag dus der kind en mijn huidige vriendin mishandelen en jeugdzorg zegt dan ijskoud dat je toch het kind weer aan de `MOEDER` moet meegeven, hoezo trekken mannen wat er ook gebeurd aan het kortse eind?
Vader van 2, jongens
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Casper »

Metje, welkom en bedabnkt voor je bericht. Het is me nou niet duidelijk of je wel of niet aangifte hebt kunnen doen tegen je ex. De politie is verplicht deze aangifte op te nemen; dreig anders met een klacht.
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Metje1965 »

Ja we hebben gewoon aangifte kunnen doen, moest net nogmaals op bureau komen om een verklaring af te leggen en kreeg te horen dat ze nog steeds vastzit in voorlopige hechtenis en dat ze waarschijnlijk begin van de avond met een dagvaarding naar huis wordt gestuurd. Bijkomstigheid is dat het vandaag ook nog haar verjaardag is.
Vader van 2, jongens
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Casper »

Bedankt voor de aanvulling/verduidelijking. Mocht dit nog een staartje hebben, begin dan liefst een nieuw topic. We horen het graag.
Jim65
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2012, 15:03

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Jim65 »

Heel herkenbaar. Mijn ex maakt mij al drie jaar zwart en beschuldigd mij van allerlei zaken en ontkent glashard wat zij zelf doet.
Met eenvoudig feitelijk bewijs, waaronder emails van haar en verklaringen van haar (!) vrienden kan ik met regelmaat aantonen dat zaken anders zijn zoals mijn ex vertelt. Reactie van Bureau Jeugdzorg: Wij zijn geen politie agent, wij doen niet aan waarheidsvinding, uw verdedigen zie wij als vechten. De moeder heeft daar last van en door de spanningen die dit bij de moeder veroorzaakt hebben de kinderen er ook weer last van. Het is beter voor u zelf als u helemaal niets doet. U drijft het op de spits".

In februari dit jaar onderneemt mijn dochter van 11, nadat ze een hartverscheurende voicemail bij mij inspreekt een suicide poging. Op dat moment is Bureau Jeugdzorg van mening dat het komt omdat mijn dochter mij zo erg mist. Een half jaar later kan men zich de uitspraak (die nota bene in een evaluatie verslag staa) niet meer herinneren. Volgens de gezinsvoogd zegt mijn dochter dit soort dingen uit loyaliteit naar mij en om mij gerust te stellen. Wonderlijk dat een hartverscheurende voicemail waarin mijn dochter huilend en overstuur aangeeft dat ze mij erg mist en daardoor niet kan slapen gezien wordt als valse loyaliteit. Als ik de voicemail laat horen zegt men: Wij kunnen ons voorstellen dat dit aangrijpend voor u is.... Mogelijk vergis ik mij maar als het aangrijpend is dan is dat zo voor mijn dochter.

Ook deze gezinsvoogd houdt de moeder een hand boven het hoofd. Naar mijn mening zo veel dat de kinderen er onder lijden. Mijn hoop is gevestigd op een neutrale en objectieve rechter die daar door heen prikt en alle drie mijn kinderen gunt wat ze werkelijk willen (en keer op keer aangeven): meer contact met hun vader.

Ik wens iedereen op dit forum wijsheid toe. Ook geduld en doorzettingsvermogen. Opkomen voor je kinderen is naar mijn mening geen vechten maar verantwoordelijkheid nemen en plicht van elke ouder. Of je nu vader of moeder bent....

Groeten, Jim
Metje1965
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 mei 2012, 12:13
Locatie: somewhere Pays Bass

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Metje1965 »

Mooi gezegd JIM,

Maar klopt alles wat je doet dat jij denkt in het belang voor je kinderen weet jeugdzorg wel zo te draaien dat ze er eigenlijk last van hebben. Het wij vrouwen onder elkaar idee. Ik mocht op den duur geen foto's meer nemen van de wonden en blauwe plekken van mijn kind. Want dat was pas kindermishandeling. Terwijl het eerste was wat die zij als ik hem 1x in de 2 weken voor een weekend ophaalde, ze heeft me weer geslagen. Ik heb gevraagd wat ik dan moest doen wanneer die weer met onverklaarbare plekken of wonden kwam. Negeren werd er gezegd, en ja met hun bellen. PFFF om moe van te worden. Er is geen ene rechter in Nederland die je op je blauwe ogen geloofd, dat heb ik nu na 3 kortgedingen en 3 echte recht zittingen wel geleerd. Maar gelukkig is mijn ex door de mand gevallen en draait de wind voorlopig de andere kant op. Bijkomend leuks was wel dat er nog iets mis was met de kinderbijslag van de kleine, en ik ze afgelopen week moest bellen. Verschillende vragen beantwoord. Dat dit sinds juni bij mij woont en officieel sinds eind september is ingeschreven bij mij. Vraagt die ambtenaar was dat wel rechtsgeldig? Want vraag ik. Nou we hebben hier een notitie dat uw ex verklaart dat de rechter welke de toewijzing van uw kinderen heeft gedaan niet bevoegd was dit te doen.

MOET NIET GEKKER WORDEN.

Helaas heb ik de officiële stukken nog niet daar door de financiële afwikkeling de het overige in de zaak weer met 6 weken was aangehouden, Maar ik ga ze hem zeker toe sturen zo gauw ik ze binnen heb.
Vader van 2, jongens
Daddy43
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2012, 20:51

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Daddy43 »

Beste lezers

sinds kort lig ik in scheding met mijn vrouw en zij doet er momenteel alles aan om mijn zoontje van 8 van mij af te pakken . Zij heeft het huis , te weten een Koophuis verlaten en alles achter gelaten want ze zegt dat ze zich bedreigt voelt ?? , en dit terwijl ik haar nog nooit in mijn hele leven heb bedreigd ongeloofelijk wat iemand kan liegen . Nu komt het Een hechte band met mijn Zoontje heeft ze nooit gehad sterker nog ze heeft hem altijd tot aan de dag van vandaag naar beneden gehaald ook de verzorging lapt ze aan haar Mouw dat vang ik allemaal op . Mijn Zoontje is op de dagen dat ik werk altijd bij mijn ouders hij is daar vanaf baby kind in huis . Maar omdat mijn Vrouw een hekel aan mijn moeder heeft ?? wilt ze nu ook verbieden dat mijn Zoontje bij mijn ouders komt ?? echt onbegrijpelijk hoe vals iemand kan zijn . Ik heb de relatie met mijn Vrouw beeiendigd en omdat ze dat niet kan hebben zit ze mij en dus ook mijn Zoontje dwars , wat zegt ze nu dat ik haar jaren lang mishandeld en heb bedreigd en heeft hier dus een valse aangifte van gedaan bij de politie , allemaal gelogen echt ik wist niet was ik las ben er kapot van . Ok zij een advocaat en ik nu wil mevrouw weer terug in de wonig wat is er nu voorlopig uit de voorlopige voorziening uitgesproken via de Rechter : om de week in de woning en dat we voor Mediaton gaan . 1 keer bij de Mediator geweest wat zegt mijn Vrouw ik wil niet meer naar de Mediator ?? . Ze geeft aan dat ze mijn Zoontje meer dagen bij haar wil en dus geen fifty fifty regeling maar 80% bij haar en 20 % bij mij ??? , ze denkt totaal niet in het belang van haar kind maar alleen maar aan haar eigen belang , we zijn getrouwd en ik heb dus ook het gezag want ik heb mijn Kind erkend hoe sterk sta ik please help want ik hou van mijn Kind .
NielsJ
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:16

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door NielsJ »

Je kind overschrijven als vader mag altijd. Volgens de Wet Gemeentelijke basisadministratie behoor je je kind over te schrijven als het op jouw adres woont (feitelijke situatie).

En hoe herkenbaar. Ik ben 11 jaar getrouwd, heb drie kinderen van resp. 5, 9 en 14. Sinds kort is een relatie niet meer mogelijk. Relatietherapie, bemiddeling door maatschappelijk werk heeft niet geholpen. Ik ben er van overtuigd dat mijn (ex)vrouw Borderline heeft. Wij hebben 16 jaar een relatie gehad. Sinds enige weken ben ik uit huis. Ik ben door haar mishandeld.
Mijn oudste heeft er voor gekozen bij mij in te gaan wonen om dat hij het bij moeder thuis niet meer zag zitten. Daarnaast is hij in het verleden door zijn moeder mishandeld.
BJZ is er bij betrokken. Dit is een groot woord. Men is al 8 weken op zoek naar een case-manager. In tussentijd zijn mijn jongste kinderen ondergebracht bij moeder.
Mijn zoon en mijn dochter hebben beide een verklaring afgelegd bij maatschappelijk werk dat zij door moeder werden geslagen. Daarnaast heeft moeder tijdens een gesprek bij BJZ bekend de kinderen te hebben geslagen.
BJZ geeft echter aan het op dit moment het verschrikkelijk druk te hebben.
Ik heb aangegeven dat ik daar begrip voor heb maar dat mijn kinderen daar niet zo veel aan hebben. Ik ben wel zo wijs geweest geen harde uitspraken tegenover BJZ te doen. Alles wat je zegt wordt tegen je gebruikt.
Het is nu zomervakantie en mijn jongste kinderen verblijven bij moeder zonder begeleiding van maatschappelijk werk (via school). Daarnaast heeft mijn (ex)vrouw het voor elkaar gekregen de bemiddelingen via maatschappelijkwerk te verstoren. Mijn kinderen zijn dus voor de leeuwen geworpen. Alles wordt teruggeworpen en elke vraag wordt afgeketst.
Ik mag het aanmenelijk vinden dat ik geen omgang met mijn vrouw kan hebben. Zij heeft Bordeline. Onderhandelingen lopen op niets uit en worden gevolgd door wraakacties. Ik kan mij verweren tegen die gedrag. Dat heb ik de afgelopen jaren geleerd. Mijn kinderen hebben hiervan te lijden. Je inhouden en correct en rechlijnig gedragen is de enige optie op dit moment.
Langzamerhand heb ik geen vertrouwen meer in welke instantie dan ook. Wie heeft er nog tips over hoe om te gaan met BJZ?
Pascal
Frequent schrijver
Frequent schrijver
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 okt 2014, 11:48

Re: Jeugdzorg staat volledig achter moeder

Bericht door Pascal »

Wat fijn om te lezen dat er meerdere vaders zijn die tegen het AMK en jeugdzorg etc op moeten boksen.
Lullig voor de vaders natuurlijk, helaas ben ik ook zo een vader.

Vanaf dag 1 dat het AMK is ingeschakeld hebben ze diverse gesprekken gehad met mijn ex en haar vader erbij, later haar moeder er ook nog maar even bij.

Nadat het rapport ongeveer al helemaal opgemaakt was kreeg ik ook een uitnodiging voor een gesprek.
Hier kon ik mijn verhaal niet doen, nee ze hadden al partij gekozen en konden de waarheid al.
Mijn ex had immers al genoeg leugens verteld die haar ouders bevestigde zo las ik stukken in het rapport dat gedeeltelijk klopte maar die haar ouders volledig beaamde.

Eindelijk kreeg ik het rapport opgestuurd en kon ik mijn op en aanmerkingen terug sturen.
Dit uiteraard heel uitgebreid gedaan maar zoals ik al vermoede, hier werd niks tegen gedaan.

Na een kort geding en een nieuw onderzoek kregen we weer een rapport opgestuurd en stond er in mijn mail duidelijk bij dat alleen feitelijke dingen veranderd zouden worden in het rapport.

Ik heb het hele rapport ontleed en mijn op en aanmerkingen erbij gezet, feitelijke en niet feitelijke.
Dan krijg je daarna een mail terug dat ze het er als "bijlage" bij doen.

Met andere woorden mijn feitelijke tegenspraak werd weer niks mee gedaan in het rapport zelf terwijl van moeder alles zo overgenomen word.
Zo staat er in het rapport opmerkingen als, volgens moeder, moeder denkt en moeder vind..

Dat is niet feitelijk.

Als ik hier dan tegenin ga word er uiteraard geen gehoor gegeven.

Enorme frustratie's stapelen zich op, moeder mag alles en vader moet toe kijken.
Want ja niemand wil ook maar iets doen..

Ondertussen ga ik al 1,5jaar overal aan onderdoor omdat ik wel wil vechten voor mijn zoon maar tegen de chinese muur vecht..
Plaats reactie