Niet volledig meewerken aan voorstel AKM, consequenties?

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
andregb
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2013, 15:58

Niet volledig meewerken aan voorstel AKM, consequenties?

Bericht door andregb »

Ik ben vader van vier kinderen, de oudste twee gaan al meer dan een jaar niet meer naar hun moeder en de raad heeft ook in een rapport geschreven dat de moeder geen zorgtaken meer over deze twee kinderen krijgt ivm hun lichamelijke en geestelijke welzijn. De jongste twee (een tweeling van zes jaar) gaan om de week een week naar haar toe. De raad heeft in het onderzoek geen aanleiding kunnen vinden waaruit blijkt dat omgang voor hen niet goed is. Ondanks al mijn bewijzen.

Nu is het zo dat de oudste twee omgang moeten krijgen via de Lindehout (omgangshuis) dit duurt al een jaar omdat de kinderen (9 en 11) een extreme afkeer van hun moeder hebben. De lindehout heeft dit traject zelf tijdelijk stopgezet.

Ik wil best meewerken aan de omgang van de kinderen ze halen en brengen. Maar ik word verplicht om mee te werken aan ook gesprekken om uiteindelijk weer met hun moeder om tafel te kunnen zitten. Dit gaat wat mij betreft nooit gebeuren. Zij heeft de oudste twee zwaar mishandelt en dat is nog maar het begin van wat ze allemaal gedaan heeft.
Nu zegt de raad en de lindehout als ik niet meewerk kunnen wij de oudste twee bij jou uit huis halen ondanks dat het heel goed met hun gaat.

Is dat waar? Kan dat ondanks dat ik ze wel breng en haal naar hun afspraken?
Ik ben echt oprecht bang voor de macht van de raad.
Alvast bedankt voor de reacties
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Niet volledig meewerken aan voorstel AKM, consequenties?

Bericht door Casper »

Je weerzin is volledig begrijpelijk. Toch (als ik het goed begrijp): je wilt wel de kinderen halen en brengen (dat wil zeggen, medewerking verlenen aan de omgang van kinderen en moeder), maar niet om de tafel (met Lindehout en moeder?) om die omgang verder vorm te geven/condities af te spreken voor een veilig verloop.

Als verzorgende ouder sta je supersterk. De raad is niet almachtig en uithuisplaatsing lijkt me een (te) zwaar dreigmiddel. Toch raad ik je aan een beetje mee te bewegen, misschien met een opbouw in die gesprekken zodat je
niet (vaak en onnodig) met moeder geconfronteerd wordt. Voordat je het weet zijn de oudsten 12 en dan worden ze door de rechter gehoord bij eventuele vervolgrechtszaken over de omgang. Als ze dan nog niet willen zal dat door de rechter terdege meegenomen worden.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Niet volledig meewerken aan voorstel AKM, consequenties?

Bericht door The Driver »

Dergelijke dreigementen van de RvdK, BJZ en zorginstellingen zouden strafbaar moeten zijn. Voortaan zou ik alles op een dictafoon ( Mobieltje ) opnemen en downloaden op een DVD.
Plaats reactie