Ik zoek een goede advocaat na wegnemen van mijn kinderen.

Heb je vragen? Klik dan hier, want hier kan je al je vragen kwijt. Kijk ook bij de anderen die een vraag geplaatst hebben, misschien kun je iemand helpen met een antwoord
Plaats reactie
remko
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2013, 11:37

Ik zoek een goede advocaat na wegnemen van mijn kinderen.

Bericht door remko »

Hoi Allemaal,

Sinds eind oktober weet ik dat mijn vrouw van me wil scheiden. Een week daarna kwam ik erachter dat ze al een relatie met een ander had, maar nog steeds voor mij en de kinderen bleef verzwijgen.

In de huwelijkse voorwaarden hebben we laten vastleggen dat het huis en het geld verkregen uit haar vorige boedelscheiding voor haar is. Ik heb, in eerste instantie noodgedwongen door ziekte, altijd voor de kinderen gezorgd en in de avonduren (als de kinderen sliepen) een eigen computerbedrijfje gehad waar ik nauwelijks iets mee verdiende.

Mijn kinderen (2 zeer pientere jongens van 7 en 8) waren erg boos op mijn vrouw. Mijn vrouw probeerde ze te bewerken/tegen mij op te zetten. Bij de oudste werkte dat averechts waardoor hij nog bozer op haar werd. Dinsdag 10 oktober is ze de kinderen om 13.30 uit school gaan halen om zogenaamd mee naar de huisarts te gaan. (Ik had de kinderen om 13.00 uur naar school gebracht). Om 15.00 uur stond ik op het schoolplein om de kinderen op te halen en toen kwam een vriendje van mijn oudste zoon verontrust vertellen dat hij al lang meegenomen was. De school vertelde dat mijn vrouw ze eerder had opgehaald en ze altijd de kinderen meegeven als een ouder komt.
Toen ik thuiskwam trof ik een chaos aan en ontbraken er spullen zoals kussens, knuffels, fotoboeken, paspoorten e.d. Ik heb de politie gebeld en na lang aandringen zijn ze langsgekomen. Ze wilden in eerste instantie niets doen omdat mijn vrouw geen verantwoording aan mij hoeft af te leggen wat ze met de kinderen doet. Mijn vrouw had ’s-ochtends een emailtje gestuurd naar de wijkagent waarin ze haar plannen kenbaar maakte en iets over een onveilige situatie heeft gezegd (de politie wil niet zeggen wat).
De politie is gaan kijken bij mijn kinderen. Ze waren niet in direct gevaar en hoewel de oudste zoon liever thuis bij mij was konden ze niets doen. De politie gaf als tip te controleren of de kinderen de volgende dag naar school gingen i.v.m. leerplicht, daar konden ze wel actie op ondernemen.
Helaas heeft de schooldirecteur dinsdagavond de kinderen bijzonder verlof gegeven (dit ook gemeld bij de leerplichtambtenaar) om de veiligheid op school voor de andere kinderen te kunnen garanderen. Er is nog nooit door mij iets thuis of op school gebeurt waardoor de veiligheid van iemand in gevaar was!
De instanties bureau jeugdzorg en maatschappelijk werk, wezen in eerste instantie naar elkaar om actie te ondernemen.
Op vrijdag hebben bureau jeugdzorg en maatschappelijk werk een bemiddelingspoging gedaan door een gesprek tussen mij en mijn vrouw te organiseren. Daar kwam naar voren dat er eigenlijk geen enkele grond was voor een onveilige situatie (dat het verzonnen was). Voor mij werd toen duidelijk dat het er alleen maar om te doen was om mij onder druk (chanteren) te zetten uit huis te gaan en op een vakantiepark te gaan zitten. (Ik hoop dat de bemiddelaars dat ook hebben ingezien, maar ik weet niet of dat ooit naar buiten gebracht mag worden in de toekomst voordelen voor mij zal hebben).
Mijn vrouw opperde tijdens het gesprek zelfs dat ik de kinderen misschien wel seksueel misbruikte omdat ik elke avond voor het slapengaan even met hun lig te kletsen over wat ze nog kwijt willen. Ze vertelde ook dat onze oudste zoon had geprobeerd weg te lopen maar dat ze dat had weten te verhinderen. Uiteindelijk heeft de bemiddelingspoging niet tot resultaten geleid.

Op zaterdagavond heb ik pas weer contact gehad met mijn oudste zoon via een chat van het tabletspelletje Ruzzle. Ik weet niet zeker of hij ook daadwerkelijk de berichtjes typte.
Mijn vrouw heeft 2 jaar geleden een 12 jaar durende boedelscheiding afgerond, kent de weg dus en wordt bijgestaan door haar beste vriendin die kinder/ggz psycholoog is en alle trucjes kent.

Ik heb dringend een hele goede advocaat nodig die ook nog vlak voor kerst tijd heeft om de eerste stappen te zetten die nodig zijn. Ik heb heel veel advocaten in de buurt van den Bosch (Breda, den Bosch, Eindhoven) bekeken, maar zie door de bomen het bos niet meer. Kan ik ergens jurisprudentie opzoeken op naam van een advocaat (zodat ik kan zien hoe eerdere rechtszaken zijn verlopen)?
Kunnen jullie mij advocaten aanbevelen?
Hoewel het onpraktisch zou zijn voor mijn bedrijf, heeft het voor mij gevolgen als ik met een voorlopige voorziening in zou stemmen uit huis te gaan? (Ik weet überhaupt niet of ik aanspraak kan maken op het huis vanwege de huwelijkse voorwaarden)?

Sorry voor het lange verhaal. Alvast ontzettend bedankt!
Genitori
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 nov 2013, 13:50

Re: Ik zoek een goede advocaat na wegnemen van mijn kinderen

Bericht door Genitori »

Beste Remko,

Misschien een idee om via deze site 1 van de advocaten te bellen ?
Misschien kunnen hun je aan een goede advocaat bij jou in de buurt helpen.

Heel veel sterkte met alles.
Don't give up the fight
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ik zoek een goede advocaat na wegnemen van mijn kinderen

Bericht door Casper »

Remko, ik stuur je een PB met enkele suggesties.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Ik zoek een goede advocaat na wegnemen van mijn kinderen

Bericht door EDA »

Plaats reactie