Zaak aan het verliezen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Zaak aan het verliezen

Bericht door Sjaak »

Ik ben bang mijn zaak te verliezen tegen moeder met borderline (zover er iets te winnen is). Die indruk heb ik gekregen van de RvdK. Ik krijg misschien wel opgenomen in het convenant dat als ik denk dat het niet goed gaat met haar, ik de kinderen mee mag nemen zonder consequenties en daarbij een zeer uitgebreide omgangsregeling. Dit heeft de RvdK mij verteld. Toch blijft het eng, want je merkt het meestal pas als het te laat is. Nog mensen ervaring?
vaper
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:11
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door vaper »

Helaas Sjaak, heb er geen ervaring mee.
Weet alleen, het wordt niet fijner met een borderliner
Mientje
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:34

Bericht door Mientje »

Idd
Mientje
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:34

Bericht door Mientje »

Het zou mij persoonlijk ook niet lekker zitten als mijn kind zou verblijven bij een bordeliner
Askjeeves
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 aug 2006, 08:38

Bericht door Askjeeves »

Beetje generaliserende antwoorden, niet?

Dus kort door de bocht moet je stellen dat alle mensen die een bordeline-stoornis hebben, niet in staat worden geacht om ouder te zijn?

Er zijn vele gradaties van Borderline om nog maar te niet te spreken van alle (persoonlijkheids)stoornissen die onder "NAO" ( Niet Anders Omgeschreven) vallen.

Ik zie liever een Borderliner die zijn problematiek erkend en er alles aan doet om zijn kind dat mogelijke te bieden wat mogelijk is. Dan ouders die zich minimaal of niet met kun kind(eren) tijdens een omgang bezig houden.

Misschin kan je je troosten dat van elke 1000 Nederlanders er 28 zijn die een of andere fysieke of mentale beperking hebben. De meesten kunnen prima leven met de beperking en zullen er zelf ook geen last van hebben. Maar er zijn er altijd die de regel bevestigen.
:roll: Je kan me ales vragen, maar ik weet ook niet alles !:roll:
Mientje
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:34

Bericht door Mientje »

Het zou mij persoonlijk niet lekker zitten als mijn kind bij een bordeliner zou verblijven
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Natuurlijk zijn er gradaties en mijn ex zit niet in de ergste gelukkig, maar ik (en velen andere) zijn ervan overtuigd dat de kinderen bij mij beter af zouden zijn. Men kijkt toch te veel wat het beste is voor de moeder en niet wat het beste is voor de kinderen! In een maatschappij waar mannnen en vrouwen gelijk horen te zijn (en waar dat niet zo is), blijkt dat dit voor mannen in dit geval zeer negatief uit te pakken.
vaper
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 64
Lid geworden op: 02 jan 2007, 11:11
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door vaper »

Probleem van borderlines is als je er een conflict mee krijgt...
Met een sanctie achter de hand, gaat omgang een stuk beter in dit land
Mientje
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:34

Bericht door Mientje »

Er komt veel bij kijken bij een bordeline stoornis
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Mientje schreef:Er komt veel bij kijken bij een bordeline stoornis
Precies en zo is er altijd wel wat, en dit geeft ook veel te vaak een negatief effect op kinderen.
Mientje
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:34

Bericht door Mientje »

Kun je dit laatste wat je nu net aangeeft waar ik mij volkomen in kan komen dat dat zo zou kunnen zijn niet laten uitzoeken?
Zonder het er dan nog over te hebben dat de kinderen misschien bij jou beter af zouden zijn maar dat als eerste instantie proberen te laten aanpakken dus uitzoeken door een des betreffende instantie of is dit kans loos?
maak jezelf niks wijs
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Dat heb ik geprobeerd met de RvdK. Alles bewijzen is gewoon moeilijk. Ze is ook nog eens een fantast. Ze vertelde me nu dat ik haar destijds op straat heb gezet met 2 kinderen, terwijl ze gelijk bij haar nieuwe vriend was ingetrokken. Zij ging er dus vandoor met een ander en zegt nu dat ik haar op straat heb gezet. De arrogantie.
Gebruikersavatar
pvs
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 aug 2006, 09:37

Bericht door pvs »

Sjaak,

Je ex leeft in een eigen wereld. Ze verzint ter plekke een verhaal en weet dat dan zo overtuigend te brengen dat de rest haar gelooft. Ook al is het totale onzin. Ik maak precies hetzelfde mee. Mijn ex verzint ook van alles en geeft mij overal de schuld van. Ze probeert steeds op mijn schuldgevoel in te spelen maar ik ga daar niet meer op in.

Het is zeer zorgelijk dat jouw kinderen nu door iemand worden opgevoed die borderline heeft. Het is natuurlijk zeker zo zoals andere al zeggen dat er verschillende soorten van borderline zijn en dat de ene veel erger is dan de andere. Waar het op neer komt is dat je er NOOIT meer vanaf komt. Borderline verdwijnt niet. Jij zal altijd met je ex te maken blijven houden door de kinderen. Ik hoop dat het allemaal goed gaat bij je ex met de kinderen en mocht je echt zien dat het fout gaat, meteen ingrijpen zou ik zeggen. Helaas is het nog vaak zo dat er eerst iets ergs moet gebeuren voordat de vader zijn recht krijgt. De RvdK zou wat meer als het in dit soort gevallen over borderline gaat moeten onderzoeken. Dat kan een hoop ellende voor de kinderen besparen.
Gebruikersavatar
Sjaak
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 155
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:18

Bericht door Sjaak »

Helemaal mee eens PVS. Ik vind het ook erg jammer dat de RvdK niet meer onderzoek doet welke verhalen nu kloppen, die van haar of die van mij. Het lijkt ook of ze niet weten dat borderliners vaak liegen, bedriegen en manipuleren. Ik had me wel al ingeslteld dat dit zo zou aflopen, maar ben me ook bewust van het feit dat het een kwestie van tijd zal zijn voor ze toch weer gekke dingen gaat doen. Hopelijk heeft dat geen nadelige gevolgen voor de kinderen, maar dat is tegelijk ook de angst natuurlijk.

gr Sjaak
Mientje
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:34

Bericht door Mientje »

Heel veel sterkte voor Sjaak!
maak jezelf niks wijs
Gesloten