Omgang stoppen of doorgaan?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

Omgang stoppen of doorgaan?

Bericht door sdwv »

Kees Geplaatst: 10 Okt 2005 09:21 pm Onderwerp: Omgang stoppen of doorgaan?

--------------------------------------------------------------------------------
Zo'n twee jaar geleden dacht ik alle moeilijke beslissingen wel gehad te hebben. Alle rechtzaken nationaal en internationaal gewonnen en kind bij pa en huidige vrouw en stiefzoon in huis. Omdat het een internationale zaak betrof had de rechter een open einde verzonnen. Moeder mag kind 1x per maand 2 uur, onder supervisie van Bureau Jeugdzorg ontmoeten in een speciaal afgesloten lokatie en dat 10x. ( Moeder had al haar rechten in de UK en NL verloren ivm overmatig drankgebruik). Als vader kijk ik regelmatig naar Spoorloos, je weet wel dat programma waar kinderen op zoek zijn naar hun biologische ouders. Ik zelf had me voorgenomen mijn kind zolang mogelijk de kans te bieden contact te hebben met moeder zolang het maar veilig was. Extra Bureau Jeugdzorg personeel, psychologen en zelfs personeel van een beveiligingsbedrijf hebben mijn dochter beschermt tijdens de ontmoetingen. Ik zelf bleef weg want ik had geen zin om de rode vlag te zijn. Omdat dochter onder vrijwillige OTS was geplaatst regelde Bureau Jeugdzorg alles. Soms ging het goed en soms ging het goed fout. De laatste twee maanden zou moeder uit de UK overkomen en twee keer achter elkaar is ze niet op komen dagen. Het is maar twee uur per maand. Welke ouder zou zijn kind niet willen zien? Ik denk dat de meeste onder ons zullen denken "dat mens mist een kans". Mijn dochter 7 jaar! is begonnen met afscheid te nemen van haar biologische moeder. Nu sta ik op het punt Bureau Jeugd zorg te melden definitief te stoppen met de omgang tot haar 12 of 18e verjaardag. Wat is wijsheid? Ik kies voor het kind, zij wil verder leven zonder al die problemen. Ik hoop dat we de juiste beslissing nemen.

Ik heb artikel van mijn eigen website www.omgang.com gekopieerd omdat het een specifiek onderwerp is voor dit form.


yvonne Geplaatst: 22 Nov 2005 01:17 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk zelf dat het niet handig is als een vader het contact met moeder voor zijn kind breekt. Dit omdat een kind altijd zou willen dat het van pa ccontact mag hebben met ma en andersom.

Jouw dochter is zeven en weet waarschijnlijk heel goed wat het wel en niet wilt. Misschien is het handig een gesprek aan te vragen tussen voogd en dochter waarin gesproken wordt over wat het mamma wil. Op deze manier ben jij niet degene die haar 'verbied' om mamma te zien, maar komt het onderwerp wel ter spraken.

Ik snap dat je rust wilt voor je dochter, maar ik ben bang dat als jij aanvraagt dat ze mamma niet meer ziet jij een puber krijgt die gaat laten weten dat het van jouw niet mocht.

Yvonne


Robert Geplaatst: 21 Dec 2005 10:41 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
NOOIT STOPPEN MET OMGANG N O O I T ! ! !


Kees Geplaatst: 31 Mei 2006 02:33 pm Onderwerp: Omgang stoppen of doorgaan? Deel 2

--------------------------------------------------------------------------------
Vervolg:

Afgelopen woensdag 17 mei 2006 was het weer zover. Bureau Jeugdzorg Haaglanden had keurig netjes omgang geregeld met mijn toestemming. De reden was om dochterlief zelf te laten beslissen en inzien of de omgang met haar moeder nog wel door moet gaan in de toekomst. Voor mij heel erg belangrijk want mijn motto is: "ieder kind heeft recht op omgang met beide ouders" mits het kind niet in gevaar komt. Om 13:15 kwam het bevrijdende telefoontje, moeder is al sinds 12:00 uur aanwezig en heeft niet gedronken en is niet aggressief. Nou dat was dus mooi en mijn dochter begon te zingen. (Zo zie je maar kinderen zijn zo trouw als een hond, ook al zijn er heel lelijke dingen gebeurd). Om 13:45 kwam de medewerkster van BJZ mijn dochter ophalen bij de voordeur aan de Waldeck Pyrmondkade in Den Haag. Bijna routinematig maakte we snel nog wat laatste afspraken eigenlijk om te verifieren of we nog op dezelfde golflengte zaten. Nou dat was gelukkig het geval. Als ouder moet je altijd de regie houden over je zaak want als ouder ben je de enige die het dossier door en door kent.

15:00 mijn mobiel gaat. Pardon? Kees je spreekt met BJZ. Wil je je dochter opkomen halen? Ja, zonder verdere vragen te stellen meldt ik dat ik binnen 15 minuten op lokatie ben.

15:15 Aangekomen staat mijn bijna 8 jarige dochter met medewerkster BJZ al te wachten. Vreemd, ik denk gelijk aan het niet volgen van de regels door moeder echter het verhaal wordt nog veel vreemder. Papa zegt mijn dochter, ja antwoord ik. Mama is in slaap gevallen met haar haar in de verf van het schilderij dat ik (als speelobject) aan het maken was. Wat ??? Vraag ik met heel veel ongeloof. 11 maanden geen contact met dochter en dan op de dag van de omgang na 1 uur in slaap vallen. Gelijk denk ik, hoe erg het is voor mijn dochter dat haar moeder haar zo behandeld. Wie valt er nou in slaap!

Aan de deur wisselen we nog wat informatie uit, moeder wordt als wij weg zijn in ieder geval in een taxi gezet richting Schiphol. BJZ zal moeder vertellen verder geen problemen meer te maken en zeker niet aan de voordeur te verschijnen.

Thuis aangekomen ontvang ik een email van BJZ dat dit de laatste druppel was. Het is niet in het belang van het kind dat de omgangsregeling verder nog plaatsvindt in de nabije toekomst.

Als vader ben ik aan de ene kant blij verlost te zijn van deze problemen. Aan de andere kant doet het mij pijn dat mijn dochter dit allemaal moet mee maken.

Bureau Jeugdzorg neemt dus nu de beslissing waar ik 100% achter sta. Wordt vervolgd.....


Kees Geplaatst: 26 Jun 2006 09:55 am Onderwerp: Omgang stoppen of doorgaan 3

--------------------------------------------------------------------------------
Vervolg: 3

Onderstaand de brief van jeugdzorg Haaglanden naar moeder. De namen zijn verwijderd!

Miss -mother-

This letter is to inform you about the visitation with -child-. After I discussed the last visit on May 17th between you and -child- with the team and after my conversation with -child- , it's Social Services opinion that continuing the visits with -child- is at this moment not in her best interest.

The visits were put on hold, after you didn't show up for the scheduled visits in August an September 2005. After the letter we received from your doctor, Social Services agreed to continue the visits after 8 months. The letter clearly stated that as lon you are not drinking alcohol, you would be able to make decisions in -child- best interest. We therefore decided to make an appointment in May for you to see -child-. Based on the way this visit will go, we would make plans for future visits.

On May 17th we had a conversation before the visit with -child-. You said you were very nervous, which is understandable, because you hadn't seen -child- for almost a year. I asked you if you stopped drinking and you confirmed this.

During the visit you were no able to take any initiative toward -child- to play with her. I offered you various options to invite you to interact with -child-, but you didn't respond. After 20 minutes you became very tired and started to fall asleep. I asked you serveral times if it was possible for you to stay awake. After about 30 minutes when -child- was painting, you fell asleep and it was almost impossible for me to wake you up. That's when I decided to stop the visit which I mentioned to you. -child- wanted to pick up the drawings she had made for you on the first floor to give them to you. When we got back, your head was on the desk and I was not able to wake you up. -Child- was therefore not able to say goodbye to you. She was very upset and decided not to give you her drawings anymore. After -child- was picked up, I brought my team leader with me to wake you up, because I couldn't succeed doing this by myself.

It was obvious you were intoxicated during this visit. I find it hard to understand that you were not capable of having a normal visit with your daugther after almost a year, knowing that you would be giving another chance to continue to see -child-.

I hope you understand that your behaviour during this visit had an negative influence on -child-. She was very much looking forward to the visit, because it was such a long time since she had seen you and could play with you.When she found out that you were not capable to play with her, she told me that she didn't like the visit. -child- was very upset about that and told me she didn't feel the need to see you anymore.

Within the last two years Social Services was trying to continue contact between you and -child- in order to give -child- the opportunity to establish a relationship with you. During the last two years several visits were cancelled due to behaviour and not respecting the rules that were stated in the contract which signed. We assumed that the visits, in spite of these cancellations, were still in -child- best interest.

After the last visit in May, Social Services decided to stop the visits for an indefinite amount of time. Because it is impossible for -child- to make her own decision about the visits because of her age, it is our responsibility to make a decision for her at this moment, although she clearly stated her own opinion. As long as you continue drinking, the visits will not have a positive contribution to establish a relationship between you and -child-.

Your sincerely,

-naam BJZ medewerker- + ondertekend door teamleider.

Noot vader: Alles maar dan ook alles hebben we gedaan om moeder een kans te geven haar dochter te ontmoeten. Moeder heeft besloten dat het drinken van alcohol haar prioriteit heeft. Bureau Jeugdzorg Haaglanden heeft gekeken en geluisterd naar de wensen van het kind en hebben daarna een beslissing genomen. Daarom is met instemming van vader de omgangsregeling tot nader order gestopt. Vader staat dus 100% achter de beslissing die Bureau Jeugdzorg Haaglanden heeft genomen ten gunste van het kind.

--- www.omgang.com--- Kees
Gesloten