Alimentatie, LBIO, Loonbeslag, Diefstal !

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
PBogner
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2010, 12:51

Alimentatie, LBIO, Loonbeslag, Diefstal !

Bericht door PBogner »

Hallo allemaal,

Ik denk dat ik hier wel op het juiste forum ben aangekomen om mijn lange verhaal eens te delen met andere gedupeerde.

Het is heel jammer dat we in nederland zo'n krom rechtssysteem hebben.
En dat dan oude uitspraken blijven gelden tot in het jaar kruik, met als gevolg dat als je dat wil aanpassen je minimaal de Lotto moet winnen wil je de kosten van een wijziging binnen dit rechtssysteem kunnen ophoesten.

Afijn het is nu eenmaal zo dat ik dus net als vele andere kinderalimentatie moet betalen.
Hoewel de gedachte bij kinderalimentatie bij mij puur zijn gericht op het kind.
In de praktijk heb ik mogen ervaren dat het kind toen 19 moeder was van haar eigen kind, een man heeft met een eigen zaak en een koopwoning bezit.
In mijn ogen een beetje vreemd om dan toch als zijnde LBIO zonder enige controlerende beweging deze zaak gretig aan te nemen.
Het geen ik te horen kreeg was simpel, je gaat gewoon dokken tot het kind 21 is .. punt uit !.

Verbaast en opgehangen door een rechtelijkeuitspraak voelde ik me op dat moment.


Inmiddels is de bewuste dochter ouder dan 21 dus klaar met betalen.
Maar broer en zus blijven nog over, onduidelijke aangiftes van geboorte en vele andere zaken dwingen mij tot weigeren van betaling van KinderAlimentatie.
Met als gevolg dat ik al jaren bij het LBIO ben aangesloten en ze middels loonbeslag opeisen wat er te halen valt.

Deze keer ben ik slechts 24 maanden verbonden aan het LBIO en mag dan ook een bedrag van 19 euro per maand aan opslag betalen voor het louter op de kont zitten van het LBIO.
Het loonbeslag wordt middels nattevingers bepaald en men gaat gewoon elke maand innen.
Tot deze maand "mei" de maand waarin ik ook recht heb op vakantiegeld.
Zonder enige maatregel of schrijven richting mijn werkgever gaan ze bij het LBIO gewoon door met vorderen van het vakantiegeld. "(ook al heb je met de betaling van de maand mei van het gewone salaris de gehele achterstand voldaan incl de nieuwe maand vooruitbetaald)"

Er is dus totaal geen recht om beslag te leggen op het vakantiegeld, en sterker nog voor de opslag van 19 euro per maand mag ik toch wel verwachten dat er een brief naar de werkgever gaat met de daarop vermelde restant vordering.
Maar nee het LBIO heeft maling aan alles.
Het is inmiddels de 26ste en men heeft ontdanks vele maningen het geld nog niet overgeboekt.

Dan de diefstal, wanneer de werkgever de vakantiecenten boekt naar het LBIO hebben we te maken met een rentedatum, rente die wij als rechthebbende dus gewoon mislopen maar slechts op de rekeningen van het LBIO worden bijgeschreven.
Niet dat het om grote bedragen gaat, maar ik kan me voorstellen als deze zaken zo gaan dat ik niet de enige ben in dit land die op deze manier te maken heeft met onrechtmatig beslag dat de rentebedragen flink oplopen.

En dan gewoon het teveel geïnde bedrag leuk terugboeken op je rekening zonder de rente die het LBIO gezellig op haar rekening heeft staan.
Ik kan me vergissen maar volgens de juristen die ik gesproken heb kunnen we hier toch echt spreken van diefstal.
Wat ik me afvraag, ben ik de enige die op deze onbeschoftewijze wordt behandeld door het LBIO ?
En wat kunnen we er aan doen ?
Mag dit zomaar ?


Ik hoor graag van een ieder.
Peter
SoyPadre
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 jul 2011, 23:32

Re: Alimentatie, LBIO, Loonbeslag, Diefstal !

Bericht door SoyPadre »

Ik heb ook nu sinds januari loonbeslag en de opslagkosten zijn niet reeel en pure diefstal. Verder zijn de bedragen van PA en KA niet conform de geindexeerde bedragen. Bij elkaar rekent men ca. 50 euro per maand teveel, dat is 600 euro meer dan de alimentatie is vermeerderd met de opslagkosten. 50 euro minder om vaste lasten en eten te kopen.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat er tegen moet doen.
Dit aankaarten met het LBIO kan mij mijn beslagvrije voet kosten, omdat ik in het buitenland woon.
Maar er moet toch een manier zijn om zonder deze dreiging e.e.a recht te zetten ?
puk777
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2012, 21:16

Re: Alimentatie, LBIO, Loonbeslag, Diefstal !

Bericht door puk777 »

Weet iemand wat het LBIO inhoudt bij beslag legging op je loon als je 1800 euro netto per maand verdient?

Tevens raad gevraagd als je geen advokaat kan betalen omdat je boven de bijstandsnorm verdient en partner geen baan heeft niet kan rondkomen met nieuwe gezin, alimentatieschulden hebt en of ik dan beter de schuldsanering in kan gaan?
Gesloten