Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Alimentatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

Angel lees deze uitspraak even goed door!

LJN: BS8742, Rechtbank Almelo , 122668 / KG ZA 11-170
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Papavan,

Dit verhaal lijkt wel erg op ons verhaal.
Hier verschuilt moeder zich ook achter kind.
Alles waar deze moeder mee komt, ziet de rechter niet als zwaarwegend om de omgang te beperken.

Bij ons verhaal liegt de moeder alles bij elkaar óf overdrijft enorm.

Deze zeer recente uitspraak geeft wel wat hoop, alleen hou ik wel in mijn achterhoofd dat je ook geluk moet hebben met de rechter, en dat deze de vrouw doorziet, en niet maar zo mee gaat in haar leugens en waardeloze argumenten etc.

Ik kan me echter niet voorstellen dat een rechter zomaar de omgang stop zet, omdat mevr dat vraagt, maar ja, je weet het nooit, dat blijft gissen, ik wilde maar dat het allemaal voorbij was.

Ik wordt niet goed van dat mens, en het nadeel is, dat ik veel kan doen achter de schermen, om mijn partner te helpen etc, maar als puntje bij paaltje komt mag ik mij er niet mee bemoeien, dat is vaak erg frustrerend en misschien een geluk voor haar, want als ik me ermee mocht bemoeien...........

Ze denkt echt dat de hele wereld om haar draait, alles moet keer op keer op haar manier, heb je als vader een andere mening dan heb je pech, en krijg je deze toestanden, mevr is de perfecte moeder, vind ze zelf, en mijn partner is niks waard.

Mensen, de wereld zit zo niet in elkaar, je kan niet altijd overal je zin in krijgen, als ouders en goede opvoeders, moet je allebei wat water bij de wijn doen, en niet éénzijdig.

Denk je dat er in een beschikking alles goed is vastgelegd, en alles goed gaat, begint mevr na een jaar maar zo weer opnieuw.

Niet te geloven!
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

OP rechtspraak.nl staan niet alle uitspraken maar die uitspraken die relevant/belangrijk zijn. Zie ook de uitleg op rechtspraak.nl zelf.

Vanuit die optiek mag je er vanuit gaan dat dit dus jurisprudentie betreft. Jullie advocaat kan dus naar deze uitspraak verwijzen eventueel :)

kortom niet mega positief maar aan de andere kant een uitspraak die je niet moet negeren. Geeft wel de trend aan en die is (gelukkig) steeds meer richting gelijkwaardigheid (en als effect in het 'voordeel' van de man).
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Wederom getracht het zoontje van mijn partner op te halen, wéér politie erbij, wéér kwam hij niet mee.
3e aangifte op komst, afspraak staat.

Niet te geloven!
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

Angel,

Overleg ook met je advocaat of je nu nog wel elke x een poging MOET doen. Als het qua bewijsvoering niet noodzakelijk is voorkom je in iedergeval de frustratie/irritatie als je de rit niet maakt...

pff.. sterkte daar :(
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Papavan,

Dank je wel.

Het is inderdaad wel erg moeilijk, telkens als je weet thuis komt achteraf, mis je het jochie weer extra.

Ook het gevoel van onbegrip en het onbelangrijk zijn/voelen van dit alles door sommige politie agenten is moeilijk.
Dit gevoel krijg je vooral van de oudere agenten, de jongere garde is naar mijn mening veel meer begripvol.

Klein voorbeeldje,
2 weken geleden kwam er een jongere agent, net 6 maand van de academie af, mevr begon ook tegen hem weer een heel verhaal, je kent het wel, deze agent heeft dit afgekapt en gezegd, daar gaat het niet om mevr, u pleegt een strafbaar feit, als u niet meewerkt zijn wij genoodzaakt proces-verbaal op te maken. Klaar, meteen konden we mee naar het bureau om aangifte te doen.

De oudere agenten van de eerste en laatste keer, luisteren naar haar verhaal, en vervolgens krijg je te horen, ja zij verteld dit en u verteld dat, wij staan hier tussen, als u wilt kunt u hier aangifte van doen.

Pfff, duh, alsof het een klein meningsverschil is, en dat het rechtvaardigt dat ze maar zo een kind bij de vader weg houd.

Je krijgt dan een gevoel van onbegrip, vooral door hun houding en reactie.

Dit is wel noodzakelijk helaas.
Elke niet nakoming van de beschikking/omgangsregeling is een nieuwe overtreding.
Vader laat zien dat hij zich aan de omgangsregeling wil houden, door elke keer te proberen zijn zoon op te halen, maar tegengewerkt wordt door de moeder.

Iedere vader moet telkens weer opnieuw aangifte doen, de politie bouwt zo ook een dossier op.

Moeder zegt ook telkens vrolijk tegen de politie, dat ze zich bewust is van het strafbaar feit, maar dat ze het accepteert.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

Angel,

Kortgeding is toch inmiddels geweest?
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

papavan,

Kort geding is nog niet geweest,

Dit komt volgende week maandag, 24-10-2011.

Vandaag zijn we voor de 5e keer aangifte wezen doen, ditmaal voor meerdere dagen dan alleen het omgangsweekend.
Het zoontje van mijn partner zou ook de helft van de herfstvakantie bij ons zijn.

Afgelopen vrijdag is de politie er wederom bij geweest.

Volgens de politie is mevr inmiddels wel verhoord en is er dossier opgemaakt van de eerste 3 aangiftes en het verhoor, en is dit inmiddels naar justitie gegaan, nu is het afwachten wat en of daar iets mee gebeurt.

Het is nu aftellen naar het kort geding, het artikel uit De Stentor baart me wel zorgen over rechtbank zutphen, mede ook door onze eigen ervaringen.
Toen die tijd was er in het verslag van Lindehout ook niks terug te vinden over de manier hoe mevr handelde en haar weigerachtige houding, er werden enkel negatieve dingen over mijn partner in het verslag genoemd, veelal onterecht, de rechtbank is ook in ons geval toen uitgegaan van dat verslag, waardoor de omgang tussen mijn partner en zijn dochter toen is stopgezet, is onze mening, dit voelt zo.

Het gevoel zegt, dat we het niet getroffen hebben met Zutphen als de rechtbank waar alles speelt, dit in vergelijking met hoe moeders in bijv Leeuwarden, Almelo en Assen worden aangepakt.

Echter kan ik me niet voorstellen dat de kort geding rechter om de aangiftes en het strafbaar feit heen kan, en er geen dwangsom op zet, naar onze mening zet de rechtbank zich dan te kijk, en zegt dan eigenlijk dat het ok is dat mevr hun beschikking maar zo naast zich neerlegt, en haar eigen koers vaart, een beschikking stelt dan niks voor, naar onze mening.

Maar goed, je weet het niet, wel ga je hierover piekeren en nadenken.
De laatste week duurt, voor het gevoel, erg lang nu.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door papavan »

Anders gelijk in hoger beroep gaan... de lagere rechtbanken willen nog wel eens raar handelen maar een positieve uitspraak in hoger beroep heeft dan direct invloed op ALLE vervolg uitspraken...

en inderdaad het is bizar om te weten dat een uitspraak kan verschillen per regio :S
Smamavan
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2011, 11:51

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Smamavan »

Wat een vergelijkbare verhalen staan er op deze site.. Ook bij ons houd de moeder het kind bij de vader weg , ondanks de beschikking en de op stapelende aangiftes.

Ons verhaal zit net zo gecompliceerd in elkaar .. het heeft ons zelfs het samenzijn uit elkaar gehaald omdat de overige kinderen binnen het gezin hier enorm onder leden, want toen mevr zich nog wel aan de beschikking hield werd het kindje zodanig opgestookt tegen de overige kinderen dat deze hier achterstanden en bedplassen etc aan overhielden omdat ze niet begrepen waarom het kindje zo tegen hun deed.

Nu is de nieuwe reden ondanks dat we al gescheiden zijn gaan wonen en onze relatie een stop op hebben gezet (door alle beschuldigingen van aids tot aan mishandeling aan toe )om de overige kinderen hun rust te gunnen en te zorgen dat hun niet nog meer onder deze situatie gaan lijden..

Nu komt mevr op het bureau en zegt ze gewoon doodleuk ; ik weet dat ik strafrechterlijk vervolgbaar bezig ben , maar ik geef ons kind niet eerder weer mee dan dat mijn expartner het contact volledig verbreekt en zwart op wit zet dat ons kind niet in omgang wordt gebracht met je expartner terwijl wij samen ook gewoon een kind hebben !! Ondanks de nieuwe beschikking dat ik absoluut niet gevaarlijk ben.. ze heeft ons hele gezin al geruiineerd etc en nu weer dit ?? Kort geding is aangespannen maar deze vrouw wijkt nergens voor..

Pfff en dan op het buro geven ze nu ook nog aan dat ze geen nieuwe aangiftes willen opnemen wegens ontrekking aan het gezag omdat het teveel papier werk oplevert voor hun !! Zij is toch fout bezig niet wij het heeft ons al een huwelijk gekost , want nog steun ik hem met alles omdat ik vind dat hij recht heeft op omgang met zijn kind

its drives me crazy
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

Smamavan, bedankt voor je reactie en sterkte!

Misschien is het handig als je jullie verhaal/vraag even in een apart forumbericht zet (als je dat tenminste wil), dan gaat het niet door elkaar lopen :-).
Casper
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Hallo allemaal,

Kort geding achter de rug.

Uitspraak binnen 2 weken.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Vonnis: Dwangsom afgewezen - omgang opgeschort.

Deze rechtbank hecht dus totaal geen waarde aan de door hen gegeven beschikking.

Sterker nog, mevr pleegt een strafbaar feit, vaart haar eigen koers, ziet een beschikking als een vodje papier, liegt en bedriegt, en bij deze kan ze hiermee doorgaan met toestemming van de rechtbank.

Tijdens het kort geding was het wederom heel erg duidelijk dat mevr leugens op hing, ze sprak zichzelf tegen, leugens werden weerlegt en het tegendeel aangetoond.
Zelf de advocaat snapt er helemaal niks van, deze had vorige week nog een vonnis binnen van een andere rechtbank, waar een dwangsom werd opgelegd.
Deze rechtbank is dus één van de rechtbanken waar nog steeds de frustrerende exen de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Volgens deze rechter ligt het weer aan mijn partner, over mevr welke al 4 jaar liegt, bedriegt, kinderen weg houd bij de vaders, beschikkingen negeert, hulpverleningsinstanties misbruikt, wordt niks over genoemd.

Zo zie je maar, met liegen en bedriegen kom je dus een heel eind, als je al die tijd, als vader eerlijk bent en alles weerlegd wordt je afgestraft.

Mensen! Door dit falende rechtssysteem, en een frustrerende ex (moeder kan je haar niet noemen, een echte moeder doet dit namelijk niet) groeit er wederom een kind op zonder vader.

Wederom wordt een liefdevolle zorgzame vader zijn kind ontnomen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door Casper »

Ik sta totaal versteld! Hoe kan zoiets fout gaan?

Wat een schande!
Casper
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: Na de zoveelste zitting ons verhaal/Omgang-Gezag/Aliment

Bericht door angel78 »

Casper,

Ja, het is ook niet te geloven.

Deze rechtbank loopt een paar jaar achter vergeleken met een hoop anderen denk ik.

De laatste vraag welke mijn partner stelde aan de rechtbank! Wanneer zie ik mijn zoontje weer?

Dit is dus hun antwoord, nooit meer.

Nee hoor, mevr hoeft zich niet aan de beschikking te houden, deze beschikking door ons gegeven stelt niks voor.

Ze vergeten dat door dit vonnis mijn partner zijn zoontje helemaal niet meer gaat zien, en ze dus gewoon wederom een kind de vader hebben afgenomen en andersom.

Er is nooit wat gebeurd wat dit rechtvaardigd.

Art van die radeloze vader speelt zich ook af in Zutphen, zegt genoeg lijkt me....

Ik ben net zo sprakeloos als jij!
Gesloten