omgangsregeling en ouderlijk gezag

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

Beste Allemaal,

Ik vertel in deze topic hoe het een beetje gegaan(wil ook ff me verhaal kwijt)en vraag wat ik moet doen. Sorry alvast als het onsamenhangend is maar ik ben nu nog een beetje in de war. In het laatste stukje komt iig het juridische gedeelte.

Sinds 3 augustus 2011 zijn me ex en ik uit elkaar heel vers dus allemaal. Maar sindsdien is het een en al leugens, verleden erbij betrekken en zwartmakerij. Laat ik bij het begin beginnen. Toen we hoorde dat we zwanger waren leefde we op een roze wolk en waren dolgelukkig. Mijn fam (fam = oom tante moeder) was ook heel erg blij en gelukkig.Maar zeidde erbij het is wel snel maargoed als jullie gelukkig zijn zijn wij dat ook.Mijn ex wilde niet mee om het te vertellen omdat ze niet echt dol is op me fam.Komt omdat me oom me ooit is heeft geholpen omtrent mijn financiele problemen. En toen we samen wilde gaan wonen hij ons wilde helpen om samen financieel gezind te blijven. Mijn ex zag het als bemoeien. Dus ik bij thuiskomst vertellen hoe ze reageerde.De opmerking het is wel snel he viel helemaal verkeerd en toen was het klaar voor haar.Ik kon niks meer erover zeggen.
Tot zover het probleem me fam.

Ik heb in onze relatie een aantal leugens verspreid ofwel de waarheid verfraaid. Helemaal me eigen schuld. Dit is december 2010 uitgekomen. Ik heb daarvoor me excuses voor aangeboden diep door me knieen gegaan. En heel veel gepraat(uitgepraat) en eindstand we konden verder maar ik wel vertrouwen terug winnen. Ik heb mijn ex leren kennen in het uitgaansleven zij heeft heel kort iets gehad met een vriend van mij. Zij koos toen des tijds voor hem terwijl ik verliefd op haar was. Toen wij een relatie kregen vond ze het erg dat we vrienden waren in het begin niet zo maar toch haar gevoel zei toch van shit. Vanaf toen heeft ze mij niet verboden om met hem om te gaan maar er zat als ik naar hem ging toch een ondertoon aan. Dus heb ik me vriend links laten liggen. Maar toen onze was geboren wilde ik hem toch aan hem tonen.Mijn gevoel voor hem is altijd gebleven. Zij is er toen achter gekomen dat ik bij hem was geweest.Ik heb er niet over gelogen maar verzwegen want ze vroeg er niet naar. En daar was de eerste breuk 7 juli 2011 4 dagen later waren we weer bij elkaar door goed te praten.Ik zou me positief opstellen naar haar toe en dat heb ik gedaan.

Sinds die tijd heb ik alles gedaan geprobeerd om iets leuks te organiseren zoals weekendje weg,dagje weg,pretpark en over een zomervakantie volgend jaar. Maar ik kreeg altijd een negatief antwoord.Meestal het antwoord ja kan.En over de zomervakantie was het waar wil je heen dan? Verder heb ik het maar gelaten want het leidde tot ergenis bij mij. Me ex wilde een tafel kopen en dat heeft ze gedaan een dag later wilde ze stoelen erbij kopen heeft ze ook gedaan.Maar het kopen van de stoelen heeft ze mij gebeld en gevraagd of ik het goed vond.Ik zei prima doe maar heb alleen vraag waar komt de rugleuning.Zij antwoorde met bij je schouderbladen dus ik zei doe maar ik vertrouw op jou. Dus bij thuis komst zij in spanning of ik het mooi vind ik zeg in eerste instantie niks ik kijk naar de tafel en stoelen en denk nou dat heeft ze mooi gedaan. Ik ga zitten en knik tevreden en maak 1 opmerking ik dacht dat de rugleuning hoger zat en bam daar ontploft ze. Ik kon niks meer goed doen en die avond was het feest. De volgende dag was ze nog steeds boos maar ik zei nog van jammer dat het zo'n rotweer is.Ik wilde graag met onze kleine is een keer voor het eerst gaan zwemmen maar helaas.Dus ik stel voor we gaan een prenatal XL om te kijken voor een buggie.Als antwoord krijg ik JA KAN. Toen dacht ik ga heel even de deur uit naar de bakker en bij terugkomst nog steeds sjago.Toen heb ik gevraagd wat is er nou aan de hand.Gaat het om de tafel en stoelen.Nee dat niet maar wel de aanleiding toen was het van ik weet niet of er deze maand iets is veranderd tussen ons.Ik was totaal verbaasd ik zei je weet dat ik bezig ben met iets leuks te organiseren. Ik heb sinds december niet meer gelogen. En toen ging ze steeds meer bekvechten terwijl ons zoontje letterlijk tussen ons in zat van 14 maanden.Ik vroeg haar stop ermee die kleine zit ertussen en toch doorgaan en nog 2 keer vragen stop ermee dit hoeft hij niet mee te maken.Maar ze bleef doorgaan toen was ik het zat pakte wat spullen en zei ik ga. NIet veel later krij ik een sms van me schoonmoeder met nu laat ik zien hoe ik werkelijk in elkaar zit en dat ik een afspraak kan maken om de rest van me spullen op te komen halen.
Ik reageer in emotie terug van prima .

Sindsdien is het echt niet normaal meer ik word overal neergezet als een schurk. IK wist niet wat me overkwam. Er is geen weg mee te bezeilen.Haar keuze stond vast het komt nooit meer goed. Ik vraag alleen hoe doen het we het met onze zoon dat wist ze nog niet. Dus ik zei van we kunnen er onderling uitkomen of via mediation of uiterste geval via de rechter. Ik kreeg geen antwoord.Ondertussen meld ik elke dag dat ik onze zoon mis.Na 1 week 10 aug krijg ik me zoon 2 uurtjes te zien in een lunchroom.Daar vroeg ze mij we komen er onderling toch wel samen uit.Ik zei daarop als het aan mij lig wel.Prima dan gaan we dat later uitpraten.In die week probeer ik contact te leggen over hoe en wat.Maar 0,0 reactie dus ik vraag weer wanner ik onze zoon weer kan zien.17 augustus zelfde plek zelfde tijd weer 2 uurtjes ik mag hem niet meenemen.En daar werd me ook gezegd dat ze mediation wil doen.Daar verasste ze mee ik dacht en zei je wilde tog onderling samen eruit komen
.Nee daar was ze op terug gekomen want ze vind mijn eisen te hoog(omgangsregeling en ouderlijk gezag)Dus ik stem ermee in maar ook mediation helpt niks want daar is het allen maar zwartmakerij leugens en al dat soort onzin.Plus de kosten zijn voor mij te hoog ik heb geen recht op toevoeging.Dus ik stop ermee het ouderlijk gezag wil ze me niet geven en mijn omgangsregeling vind ze maar niks en de mediator zelf zei een kind van 14 maanden moet de andere ouder minimaal 1 keer per week zien het liefst vaker.Maar dat vind zij dus niks.Want ze kan onze zoon moeilijk loslaten.Ze is namelijk totaal geobserdeerd door ons kind. Ze was zelfs een keer jaloers omdat ik een keer zei dat ik me kind meer miste dan haar.
Dus nu is er niks geregeld en zij geeft hem nu wel mee maar vorige week was het 3,5 uur en gisteren kreeg ik hem 5 uurtjes mee maar hij mag niet een weekend bij mij slapen.En dat gaat al sinds 3 augustus zo.

Nu is het zo dat ik vrijdag naar een advocaat ben geweest en heb gevraagd of ik het gezamelijk gezag kan krijgen en een omgangsregeling kan afdwingen. Hij zei mij ik zie geen bezwaren om het gezag niet toe kennen.Er is nooit sprake geweest van mishandeling,misbruik,jeugdzorg,kinderbescherming etc. De omgangsregeling het liefst wil ik dat hij bij mij komt wonen.Omdat hij nu bij me ex en haar ouders woont met een rottweiler en een stafford heeft niet ze eigen kamer.Ik heb een eigen woning zonder huisdieren.Het enige wat het probleem is zei me advocaat is dat ik full time werk.Maar ik kan zorgen voor oppas. Wat ik ook voorstelde was elk weekend maar dan als volgt vol weekend vrijdag 17:00 halen tot zondag 17:00 terug 1 doordeweekse dag voor een paar uurtjes het weekend daarop 1 dag van dat weekend dzaterdag of zondag. Hij moet immers de andere ouder vaker zien dan 1 keer per week. Ik weet dat mijn ex als er een rechtszaak komt zich fel zal verzetten tegen deze voorstellen en mij zwart zal maken en leugens verspreiden. Ik ben daarin tegen ten alle tijden netjes geweest geen zwartmakerij of leugens had gekunt ik weet namelijk wel wat dingetjes maar wat schiet ik ermee op. Ik weet op dit moment niet wat ik moet doen.Of waar ik goed aan doe. Ik kan nog veel meer gaan vertellen maar ik weet het niet meer.

Heeft iemand tips om mij verder te helpen.

Mvg Pinda
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door papavan »

Pinda,

Welcome 2 the club zou ik zeggen :S

Nu ff zakelijk

* Hou een duidelijk overzicht bij wanneer er omgang plaats vind.
* Start een bodemprocedure waarin je om een omgangsregeling vraagt en ouderlijk gezag

Zij zal met een tegen verzoek komen voor alimentatie. Je doet er slim aan (of in iedergeval niet dom aan!) als je al alimentatie gaat betalen. Hiermee toon je aan dat jij je verantwoordelijkheid neemt. De hoogte van het bedrag kan je vinden in de trematabel (google!). Of je advocaat kan je een schatting geven.

Het hele verhaal van zwart maken en/of leugens is niet relevant. Probeer alleen voor jezelf overzicht te houden en hou een ZAKELIJK dagboekje bij. Zorg dat je zaken die zei roept rationeel kan weerleggen met bewijs.

Alles wat ze over je zegt als partner is feitelijk niet relevant. Je kan een eerste klas klootzak zijn als partner, dit betekent niet dat je een slechte vader bent!

Nog een tipje. Hou de contact momenten met je kind zakelijk. Laat je niet verleiden tot emotionele uitspraken.

Voor de omgangsregeling moet je rekening houden met een opbouw. Kortom schrijf duidelijk op wat je wil qua opvang maar denk ook na over de opbouw daar na toe. Daarnaast is het handig als je de rechter een paar keuzes geeft. Verzin er dus meerdere.

Laatste tip; Bel je advocaat zo min mogelijk. Elk uurtje komt op het factuurtje ;)
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door angel78 »

Pinda32, Helaas welkom.

Het is een schrale troost, maar de leugens, zwartmakerij etc is een algemene kwaal van de moeders, om met leugens alles te proberen, en hiermee de vader uit hun leven en dat van hun kind te weren.
Elke vader loopt hier tegenaan, en het moeilijke is, dat je je dan als vader moet gaan verweren tegen al die onzin, en bullshit.

Hoe je hierop nu gereageerd hebt (zelf geen zwartmakerij, eerlijk, oprecht, en zonder al die onzin) is precies goed, dit moet je ook volhouden.
Vaak gaan de exen zo ver met hun leugens, als jij dan eerlijk en oprecht bent, en denkt in het belang van het kind (recht op omgang met beide ouders) dan is er een kans dat ze haar eigen graf graaft,
Vaak gaan die exen zo ver in hun leugens, dat ze van voor niet meer weten welke leugen ze achter hebben verteld, waardoor ze zichzelf gaan tegenspreken.

Probeer ook smsjes/brieven/e-mail etc allemaal te bewaren, zodat je het tegendeel kan bewijzen.
Schrijf ook alles op, zodat je zelf niet vergeet, hoe laat, wanneer wat is gebeurd.

Maakt de mediator geen verslag van de hulpverlening, en hoe alles is gegaan? Dit hoort wel volgens mij.
Mediation, daarmee ben je ook niet de eerste waarmee het niet werkt, het merendeel van de vaders zal dezelfde ervaringen hebben.

Wees erop voorbereid dat je ex elke hulpverleningsinstantie zal gebruiken voor haar manipulatie, en haar leugens, en vooral voor het tijdrekken.
Blijf ten alle tijden rustig en eerlijk, ga niet mee in het modder gooien.

Mijn grootste tip op dit moment, zorg dat je op welke manier dan ook aan de financiële middelen komt, en span een rechtszaak aan, eis gezamenlijk gezag en een uitgebreide omgangsregeling.
Vergeet niet mee te nemen vanaf dat het kind naar school gaat, de halve vakanties/feestdagen etc.


Je zoontje is pas 14 maand zeg je, de kans is dan erg groot dat je gewoon een omgangsregeling krijgt vastgelegd, met eens in de 14 dagen een heel weekend en waarschijnlijk nog wel dagen doordeweeks, omdat je zoontje nog niet naar school gaat, probeer anders co-ouderschap (kind bij ieders de helft)
Betwist alle leugens, laat je niet gek maken.

Vecht voor hem, haal alles eruit wat erin zit.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door papavan »

Angel

wat is gebruikelijk qua vakanties als het kind nog niet de schoolgaande leeftijd heeft? Kan je niet direct de helft van de vakanties eisen?
Die van mij is 15mnd dus extra info help je ons beide mee :)
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door angel78 »

Papavan, Sorry, precies tegelijk geplaatst. :? :)

Pinda32,

Ik sluit me ook aan bij de tips van Papavan,

Een opbouw naar volledige omgang is ook geen slecht voorstel, zorg wel dat dit niet te lang duurt.

Co-ouderschap vind ik ook echt een zeer reële optie, gezien de leeftijd van je zoontje, hij is zo aan je gewend.

Spoed is wel een punt, hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt, maak dus haast!

Sterkte! Heb je nog meer vragen gedurende het alles, stel ze hier, verschillende mensen die meelezen hebben een lang gevecht achter de rug, en weten meestal wel antwoord
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door angel78 »

Papavan,

Als het kind nog niet naar school gaat is het niet aan tijden gebonden, en zal je naar mijn mening je kind vaker kunnen zien, het is belangrijk dit mee te nemen in de procedure, verschil maken tot het kind naar school gaat.

Het is ook wel een punt meteen de vakanties mee te nemen, voor 'vanaf' dat het kind naar school gaat.
Gebruikelijk is de helft van alle vakanties en feestdagen.

Dus, kind heeft 2 weken kerstvakantie, gaat dan een week naar vader, kind heeft 6 weken zomervakantie en gaat dus 3 weken naar vader.

Dagen zoals Pasen/Pinksteren etc hebben allen 2 dagen 1e en 2e, is dus bij beide ouders 1 dag.
Koninginnedag doe je dan bijv om het jaar, ene jaar bij moeder, andere jaar bij vader.

Neem ook vader/moederdag mee in het verzoek, verjaardag kind en sinterklaas.
Dit zijn geen officiële feestdagen, en wij kwamen daar te laat achter.
Dus als je dit ook meeneemt, zit je goed met al die dagen.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

papavan schreef:Pinda,

Welcome 2 the club zou ik zeggen :S

Nu ff zakelijk

* Hou een duidelijk overzicht bij wanneer er omgang plaats vind.
* Start een bodemprocedure waarin je om een omgangsregeling vraagt en ouderlijk gezag

Zij zal met een tegen verzoek komen voor alimentatie. Je doet er slim aan (of in iedergeval niet dom aan!) als je al alimentatie gaat betalen. Hiermee toon je aan dat jij je verantwoordelijkheid neemt. De hoogte van het bedrag kan je vinden in de trematabel (google!). Of je advocaat kan je een schatting geven.

Het hele verhaal van zwart maken en/of leugens is niet relevant. Probeer alleen voor jezelf overzicht te houden en hou een ZAKELIJK dagboekje bij. Zorg dat je zaken die zei roept rationeel kan weerleggen met bewijs.

Alles wat ze over je zegt als partner is feitelijk niet relevant. Je kan een eerste klas klootzak zijn als partner, dit betekent niet dat je een slechte vader bent!

Nog een tipje. Hou de contact momenten met je kind zakelijk. Laat je niet verleiden tot emotionele uitspraken.

Voor de omgangsregeling moet je rekening houden met een opbouw. Kortom schrijf duidelijk op wat je wil qua opvang maar denk ook na over de opbouw daar na toe. Daarnaast is het handig als je de rechter een paar keuzes geeft. Verzin er dus meerdere.

Laatste tip; Bel je advocaat zo min mogelijk. Elk uurtje komt op het factuurtje ;)
papavan schreef:Pinda,

Welcome 2 the club zou ik zeggen :S

Nu ff zakelijk

* Hou een duidelijk overzicht bij wanneer er omgang plaats vind.
* Start een bodemprocedure waarin je om een omgangsregeling vraagt en ouderlijk gezag

Zij zal met een tegen verzoek komen voor alimentatie. Je doet er slim aan (of in iedergeval niet dom aan!) als je al alimentatie gaat betalen. Hiermee toon je aan dat jij je verantwoordelijkheid neemt. De hoogte van het bedrag kan je vinden in de trematabel (google!). Of je advocaat kan je een schatting geven.

Het hele verhaal van zwart maken en/of leugens is niet relevant. Probeer alleen voor jezelf overzicht te houden en hou een ZAKELIJK dagboekje bij. Zorg dat je zaken die zei roept rationeel kan weerleggen met bewijs.

Alles wat ze over je zegt als partner is feitelijk niet relevant. Je kan een eerste klas klootzak zijn als partner, dit betekent niet dat je een slechte vader bent!

Nog een tipje. Hou de contact momenten met je kind zakelijk. Laat je niet verleiden tot emotionele uitspraken.

Voor de omgangsregeling moet je rekening houden met een opbouw. Kortom schrijf duidelijk op wat je wil qua opvang maar denk ook na over de opbouw daar na toe. Daarnaast is het handig als je de rechter een paar keuzes geeft. Verzin er dus meerdere.

Laatste tip; Bel je advocaat zo min mogelijk. Elk uurtje komt op het factuurtje ;)
Beste papavan,

Allereerst bedankt voor je feedback EINDELIJK word er naar me geluisterd:D:D

Alle omgang word dmv van sms aangegeven dus dat lig al vast.En tot nu toe elke weekend een paar uurtjes.

Een bodemprocedure?? Mijn advocaat zei dat ze haar gaat aanschrijven bij de rechtbank (als ik een zaak ga starten).

Ik heb in augustus al een geldbedrag overgemaakt en erbij gezet dat het voor onze zoon is. En heb in die maand ook voor 50 euro aan kleding voor hem gekocht(wat me niet in dank werd afgenomen) Totaal van 200 euro augustus. Heb vorige week 50 euro aan spulletjes gekocht voor ons kind denk aan luiers,voeding,siroop etc.

Over alle zwartmakerij en leugens etc ik heb allles opgeslagen sms,emails, gesprekken die hebben plaatsgevonden waren getuige bij.

Me contact momenten met ons kind was in het begin zeker niet zakelijk ik was te emotioneel en heb uitspraken gedaan ja of ze slecht zijn .... Bijv Naam ex hebben we echt geen toekomst meer samen denk aan ons kind wil je hem 2 gescheide ouders geven. (we zijn niet getrouwd)

Ja ik heb meerdere keuzes aangegeven ook tijdens mediation maar op alles werd nee gezegd!!! Ik denk nu al aan elk weekend want ik zie hem nu al elke weekend (Gelukkig)

Ik bel niet met me advocaat tenminste ik belde wel vaak voor advies maar toen was ik nog niet langs geweest. En het is me duidelijk dat elk contact aantikt :wink:
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

Beste angel,

Ook jij bedankt voor je luisterend oor.
De leugens (ik begon ermee in de relatie maar ben ermee gestopt) het liegen wat zei doet is om ons kind!!! En ja tegen dat alles moet ik me nu verweren :cry:

Ja ik blijf netjes alhoewel ik tegen haar zeg :waar ben je mee bezig,maak je mij nou bewust kapot. Ik blijf netjes ja scheld niet lieg niet gooi niet met modder. Ik heb haar al op een leugen betrapt die niet waar is en die zo ontkracht kan worden mits psycholoog en therapeut meewerkt.

Ik heb alles opgeslagen en bewaard sms,email,gesprekken noem maar op.Alles staat gedocumenteerd.

Ja de mediator heeft gespreksverslagen maar die mogen niet openbaar worden want in het contract staat dat alles vertrouwlijk moet blijven.Het mag zelfs niet gebruikt worden bij een rechtzaak. Maar ze heeft gal gespuwt bij mediation! Moet er ook bij zeggen dat de mediator ook heel zwak was en naar mijn inzien de kant van me ex koos. Mediator was Mr Brech van kaarls brech en diels advocaten te den haag.

Dat ze tijd aan het rekken is dat weet ik wel zeker want ik stelde 3 dingen voor :onderling mediation of rechter. Eerst was het onderling week later mediation daar zijn we niet uitgekomen.Advocaat is best duur dus probeer ik nogmaals onderling.

Ik probeer financieel klaar te staan voor een rechtszaak wat ik eigenlijk niet wil is toch te gek voor woorden om te vechten om iets wat je samen gecreerd heb? Mijn voorstellen zijn echt niet belachelijk.Ik zie hem nu al elk weekend gelukkig dus wat mij betreft kan elk weekend geen probleem zijn.Het liefst wil ik dat hij bij mij komt wonen gezien de leefomgeving waar hij nu in verkeerd. Maar dat is denk ik ijdele hoop ik las omdat hij nu nog zo jong is dat 50-50 zo gek nog niet is.Maar daar zijn de meningen nogal verdeeld. En die 1 weekend in de 14 dagen is te gek 2 weken wachten voor een weekend met je kind die nog zo jong is.Mediator en me eigen advocaat gaven allebei hetzelfde advies.Het kind met die leeftijd als die van mij moet zijn ouder minimaal 1 keer per week zien het liefst vaker.

De gekste leugen die ze verzint is dat ik niet capabel genoeg ben om voor een klein kind te zorgen. Sorry hoor maar in die 14 maanden ben ik ten alle tijden een goed vader geweest en nu ben ik dat ineens niet. Yeah right
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

Angel en papavan,

Een uitgebreide omgangsregeling kan dus wel? Een opbouw naar volledig en niet te lang die snap ik ff niet. Ik zie me kind iig elk weekend nu. Weet niet wat ze zal doen als ik een rechtszaak aanspan.
en waarom spoed hoe langer hoe moeilijker......?

Mijn voorstellen tot nu toe: Vol weekend vrijdag 17:00 halen tot zondag 17:00 1 doordeweekse dag paar uur weekend daarop 1 dag van dat weekend za of zondag weer 1 dag doordeweeks vol weekend.
Voorstel 2 :vol weekend 1 dag weekend.
voorstel 3 allebei 50-50 week papa week mama.
En als kindje bij mij is en mama mist hem de deur staat voor haar wagen wijd open zij is tenslotte zijn moeder en wie ben ik om zijn moeder te weigeren.

De vakantie en vrije dagen daar moet uit te komen zijn denk.Ik hoorde even jaren papa en oneven jaren mama.Feestdagen samen delen verjaardagen eerst mama de week daarop papa. Maar daar is over te praten.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door angel78 »

Pinda32,

Spoed bedoel ik mee..... niet nog een paar maand wachten en onderling proberen, je weet nu dat dat niet werkt.
Span nu een rechtszaak aan en laat alles vastleggen, hoe langer je wacht, hoe ouder het kind wordt, hoe moeilijker het gevecht, de rechter gaat uit van waar het kind aan gewend is geraakt, als mevr het ineens in de kop krijgt en de omgang volledig stopt, en je moet dan nog een verzoek indienen, dan duurt het allemaal veel te lang, en loop je een risico je kind al die tijd niet te zien.

Vastleggen, gezag en omgang is heel erg belangrijk.
Als dit vast ligt, en je hebt oa het gezag over je kind, heb je ook meer mogelijkheden om haar later aan te pakken, als ze ondanks de beschikking van de rechtbank toch nog gaat dwarsliggen.

Opbouw naar volledig en niet te lang bedoel ik mee... dat de opbouw niet een half jaar moet duren voordat het volledig is.

Dus een korte opbouw, en binnen korte tijd de volledige omgangsregeling.

Eens in de 2 weken van vrijdagmiddag tot zondag +- 17.00/18.00 alsmede de helft van de vakanties en feestdagen is de meest gebruikelijke volledige omgangsregeling.

Alleen omdat jou zoontje nog zo jong is, zou ik zeggen, doe een gooi naar co ouderschap, dus ieders de helft.

Hou in de gaten dat je niet alles accepteert, ook zij moet water bij de wijn doen, wat jij vertelt, over hoe ze nu al bezig is, heb ik er een hard hoofd in dat met haar te overleggen is, en afspraken te maken zijn.
Vandaar zo snel mogelijk naar de rechtbank.
Vastleggen op papier en gezag is echt heel belangrijk.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door papavan »

Angel78,

Je omgangsvoorstel is anders dan hij hier ligt
Ik wil een 50/50 verdeling vanaf schoolgaande leeftijd en opbouw daarheen. Op korte termijn is de opbouw vooral snel richting bv 1 nacht per weekend en 1 doordeweekse dag. Helft van de vakanties vanaf 2012.

Ik kies voor 50/50 verdeling vanaf schoolgaande leeftijd omdat voor die tijd ik mijn 50% toch vooral moet invullen met opvang anders (wat klauwen met geld kost!) terwijl de moeder niet werkt.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Casper »

Na 1 week 10 aug krijg ik me zoon 2 uurtjes te zien in een lunchroom ... 7 augustus zelfde plek zelfde tijd weer 2 uurtjes ... vorige week was het 3,5 uur en gisteren kreeg ik hem 5 uurtjes mee ... En dat gaat al sinds 3 augustus zo.
Nog een toevoeging: moeder lijkt me zo op het eerste gezicht de kwaadste niet; veel moeders in een dergelijke situatie laten vader helemaal niet toe. Er is nu al een begin gemaakt met opbouw, en 3 augustus is echt niet lang geleden. Feitelijk gaat de opbouw in sneltreinvaart.

Advies aan Pinda om dit te waarderen in moeder, en voordat je aan halsbrekende toeren bij de rechtbank begint, toch nog eens de suggestie om er met haar in onderling overleg uit te komen. Iedereen moet beseffen dat zo'n tijd na de geboorte PLUS scheiding een emotioneel zware tijd is (lees ook eens over postnatale depressie), en dat er over en weer sprake is van (terechte) spanningen. Heb daar respect voor en geef moeder ook wat tijd om vertrouwen te krijgen, voor wat betreft omgang tussen vader en zoon. Het overnachten en weekend komt dan echt wel.

Zoals gezegd, neem je (financiele) verantwoordelijkheid ook en stuur aan op vastlegging van de onderlinge rechten en plichten.
Casper
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

Beste Casper,

Je zal misschien ook wel gelijk hebben. Maar ik ga eraan kapot ik zie me zoontje dan wel.Maar hij mag nooit is het weekend bij mij zijn. (overnachten) Ze heeft zelfs gezegd dat ik niet capabel ben om een klein kind te verzorgen cq opvoeden. Het kan dan wel wezen dat ze kwaad is. Maar ik ben de deur uitgelopen omdat zij zonodig ruzie moest maken waar ons kind tussenin zat. En dat wil ik hem niet laten meemaken. En nu kan ze hem niet loslaten. Ik ben me bewust dat ik misschien wel in een luxe positie zit dan andere vaders. Maar vanaf 3 augustus heb ik hem niet lekker naar bed kunnen brengen.lekker met hem slapen hem wakker zien worden.Zij heeft en kan dat allemaal wel.(ja ben zeker wel jaloers)
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

Oja ik heb haar zondag nog een email gestuurd wat betreft de omgang en gezamelijk gezag. Tot op heden nog geen antwoord gehad. En nu zit mijn advocaat eigenlijk te wachten tot ik groen licht geef. Want eigenlijk zou ik het onderling willen doen.Zonder tussenkomst van een rechter (vanwege de kosten). Ik wil gewoon zo snel mogelijk dingen geregeld hebben. Want zij heeft hem al ik krijg paar uurtjes op za of zondag!!!!
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Casper »

Natuurlijk zijn jullie allebei kwaad, en hevig teleurgesteld. In plaats van een toekomst samen sta je er nu allebei alleen voor. En nu kom je in een situatie dat je juist met die andere persoon afspraken voor de toekomst moet gaan maken. Het zal echt wat tijd nodig hebben om dat goed te kunnen (sommige exen leren het nooit). Dus probeer het zo emotieloos aan te pakken, probeer vanuit het standpunt van het kind te redeneren, waardeer openingen die geboden worden en probeer die zelf ook te creeeren.

En het is begrijpelijk dat je dingen "zo snel mogelijk" geregeld wil hebben (heb ik zelf ook: hoe groter het probleem, hoe sneller het opgelost moet worden), maar het is beter om af en toe even een adempauze te nemen dan alles er snel door te jassen. Daarbij: als je nu een rechtszaak aanspant, dan komt die misschien binnen een maand of drie, vier (,vijf?) voor; in de tussentijd gebeurt er dan ook van alles en zijn de oorspronkelijke redenen/regelingen die je bij de rechter wilde neerleggen in 9 van de 10 gevallen alweer achterhaald (of alsnog opgelost).
Casper
Gesloten