omgangsregeling en ouderlijk gezag

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

@Casper,

Ik ben dan ook beetje in de war zal ik wel zal ik niet. Ik las op mijn topic ook dat ik haast moet maken hoe langer ik wacht hoe moeilijker en lastiger het word..
Maar als ik het doe hoe groot is de kans dat hij bij kan komen wonen of dat ik 50-50 kan krijgen? Met de vraag dat hij bij mij kan komen wonen word zijn onderkomen ook bekeken? Ik heb nu een eigen huis zij niet.
Ze is indd ineens iets losser geworden met me kind betreft. Ik wil ook niet te lang wachten want ze heeft al aangegeven dat ze het gezamelijk gezag niet wil delen. En bijna alle opties qua omgang schuift ze opzij ik mag hem zien en dat is genoeg voor haar. Terwijl haar verteld is dat een kind 15 maanden vaker dan 1 keer per week zijn vader moet kunnen zien.
Maar als ik het doe kan ik een allimentatie eis tegenmoet zien. Als ik netto +- 1350 euro verdien me vakantiebon niet meegerekend a 600 euro. Wat zal ik +- moeten betalen want alle links die ik krijg over trematabel kom ik niet uit.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Casper »

Pinda, helaas is het vaak een kwestie van de lange adem. Je moet je op de hopelijk-niet-al-te-lange termijn richten, waarbij het (a) heel makkelijk voor jou is om fouten te maken en (b) een rechter en allerlei andere instanties heel makkelijk de kant van de vrouw zullen kiezen.

Gezamenlijk gezag is nu niet een eerste prioriteit (het is op termijn *wel* belangrijk!). Als je geen gezamenlijk gezag hebt, zal een rechter je dat niet snel toekennen [zeker niet zo snel na de scheiding], en het alleen toekennen als je prima met je ex overweg kunt en feilloos afspraken met haar kunt maken (ik overdrijf een beetje, maar niet veel). Een onzinnige opstelling natuurlijk, want als je zo goed met je ex overweg kunt, was je niet uit elkaar gegaan, maar dit is nu eenmaal de opvatting van de wet die men er op na houdt (hierin komt heel langzaam een klein beetje verandering); er zijn uitspraken van de rechter die wat progressiever zijn op dit vlak). Als nou die omgangsregeling goed loopt en je blijkt samen dingen redelijk te kunnen regelen voor de kleine, dan kun je het alsnog aanvragen.

Eerste prioriteit is de omgangsregeling en andere formele afspraken, zoals de alimentatie. Alimentatie-eis moet je sowieso onder ogen zien, want jij bent de vader en dus heb je een oderhoudsplicht. Het is moeilijk te zeggen op wat voor bedrag dat uit gaat komen, dit ligt aan jouw en haar netto inkomen, woonlasten, ziekteverzekeringen, extra kosten zoals kinderopvang, eventuele schulden etc etc. Rechters en advocaten stoppen die gegevens in een computerprogrammaatje (want zelf snappen ze het ook niet) en dan komt er een bedrag uit rollen. Ik wil niet echt een schatting wagen, maar iets tussen de 100 en 200 euro p/m lijkt me redelijk. Dit bedrag wordt dan elk jaar met een wettelijke indexering verhoogd.

Je kunt ook proberen zelf iets af te spreken wat betreft de kinderalimentatie. Je spaart dan een mega-bedrag uit aan advocaatskosten.
Casper
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

Kwestie Lange adem is heel moeilijk op dit moment. En lange termijn daar zou ik gek van worden. Welke fouten kan ik maken. Waarom kiezen die makkelijk(automatisch)de kant van de vrouw.Maar als ik nu wacht en ze doet nog steeds moeilijk kan ik alsnog langer wachten.Want het voorkomen duurt iig 2 tot 3 maanden zoniet langer :shock:

Gezamelijk gezag niet prioriteit nr1 ok kan ik meeleven mits het op termijn wel geregeld word.Mijn advocaat heeft gezegd dat hij geen problemen ziet om het mij niet toe te kennen. Wat bedoel je een rechter zijn uitspraken progressiever zijn? Op dit moment is er een hele kleine omgangsregeling ik mag hem elke weekend zien :) nu een x aantal uren. En dan moet ik hem weer terug brengen :(

Prioriteit aan de omgangsregeling is ook eigenlijk wat belangrijk is.Alimentatie eis dat die er komt twijfel ik niet aan.Maar tot nu toe zorg ik goed voor spullen die nodig zijn voor ons kind.En heb al een keer geld overgemaakt naar haar onder de naam van ons kind.Tot op heden heeft ze daar nog niks op tegen.Althans dat denk ik maar ik zorg er zeker voor dat me kleine niks te kort komt.

Nu is het zo dat ik gister een mail heb gekregen van mijn ex vriendin. Waarin ze zegt dat ik de mediation heb beeindigd en dat ze daarom genoodzaakt was om een advocaat te raadplegen.En dat ik van die advocaat binnenkort een brief zal ontvangen.In deze brief zal onder andere een voorstel worden gedaan om tot goede onderlinge afspraken te komen betreffende ons kind.Ik lees onder andere??
1 weekend in de 14 dagen ga ik zowiezo niet mee akkoord. Ik heb te horen gekregen via onze mediator en mijn eigen advocaat dat een kind van 15 maanden de ouder minimaal 1 dag Moet kunnen zien het LIEFST vaker.

Wat ik me nou ook afvraag hoe groot is de kans dat ik me kind bij mij kan laten wonen.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door papavan »

Pinda,

Rustig! Je ex kan van alles voorstellen. Dit moet je van je af laten glijden. het is een voorstel. Niets meer of minder.
Beste optie is advocaat zoeken en rechtzaak starten om de zaken via die weg te laten regelen. Je vraagt dan de zaken die je wil. Vraag hierbij advies aan derde en hanteer ook de regel "kwantiteit/kwaliteit".
Je kan gelijk hoofdverblijf eisen, alleen het gezag etc etc maar dat lukt never nooit. Kortom wees realistisch. Vraag gezag + een omgangsregeling die onderbouwd (neutraal!) realistisch is en werkbaar en bovenal niet in jouw belang maar in het belang van het kind. Simpel.

Ga geen discussies met je ex aan. Wie de mediation is gestopt maakt namelijk niets uit. Er is mediation geweest en dat is niet gelukt. Klaar.
Ze gaat je natuurlijk uitspraken proberen te ontlokken maar je hebt er niets aan.

Daarnaast. Er is omgang. Geniet daar ook van. Die kleine van je is nog jong en ja de situatie is vervelend maar laat dit niet de overhand hebben (moeilijke maar toch)
camiel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2011, 12:39

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door camiel »

Nou pinda, dat mediation mislukt is, is een slechte zaak voor jou! Geeft aan dat de communicatie tussen jullie stroef verloopt. Tijdens een rechtzaak zal een rechter bij slechte communicatie erg voorzichtig zijn. Langzame opbouw omgangsregeling (zeker geen co-ouderschap) en waarschijnlijk voorlopig geen gezamenlijk gezag.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

@papavan, Ja ze kan zeker van alles voorstellen heb al een aantal dingen in me hoofd en op papier gezet. Heb al een advocaat daar had ik al eerder een orrieterend gesprek mee gehad. Maar ik wilde nog even afwachten hoe ze zou doen nadat ik mediation gestopt heb. Realistisch gezien hoofdverblijf nee,Gezag ja omgang ja ik wil het me advocaat zeg zelf haalbare zaak. Ja ik denk ook aan mezelf maar ook aan het kind. Hij woont nu in een 3 kamer woning met opa oma rottweiler een stafford en me ex.... Weet niet maar ik heb ook 3 kamer woning ik een kamer hij een kamer en geen gevaarlijke huisdieren.

Discussie wil ik graag niet aan beginnen maar er zijn nog heel veel vraagtekens bij mij die zij nog steeds niet beantwoord,Ja met dan moet jij is heeeeeel goed nadenken!!!
Ontlokken heeft ze niet echt gedaan maar alles wat ik gezegd en gedaan heb voor de mediation en tijdens mediation heeft ze gebruikt. ZO VIES!

Er is omgang maar hoe heel weinig ik weet het beter iets dan niets maar zij heeft alles. En zegd dat ik niet capabel genoeg ben om hem te verzorgen cq opvoeden dat is toch gek? Genieten doe ik ook zeker al is het maar een paar uurtjes.
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

@camiel,

De reden dat ik gestopt ben met mediation is 1 dat er totaal geen medewerking was,2ik voor alles en nog wat werd uitgemaakt, 3 fingen erbij haalt wat niet relevant is,4 de kosten voor mij te hoog zijn zowiezo krijg ik geen toevoeging kassa!!
De communicatie buiten de mediation verloopt normaal. En wat ik zoal hoor zal een rechter niet perse de mediation erbij halen wat er wel en niet is. Staat trouwens ook in het medaition contract. Ik denk wel aan co-ouderschap ook wel meerder opties en gezamelijk gezag maar zoals casper zei prio 1 omgang daarna gezag.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door papavan »

Een mislukte mediation hoeft niet te duiden op slechte communicatie. Een mislukte mediation betekent gewoon dat beide partijen geen overeenstemming kunnen bereiken
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

Dankjewel papavan jij zeg het precies goed.
camiel
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2011, 12:39

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door camiel »

Ik wil je alleen waarschuwen hoor. Haar leefomgeving (oma, opa, honden) zijn geen bedreiging in de ogen van een rechter. Eerder een vangnet van vertrouwde personen dichtbij. Voor wat betreft co-ouderschap, als jullie daar onderling niet uitkomen, gaat het er ook niet komen. Een niet bestaande co-ouderschap wordt niet opgelegd. Met een beetje pech, als het vertrouwen weg is en herwonnen moet worden doet mevr verzoek voor opbouw omgang met start hiervan in omgangshuis. De situatie hoeft niet ernstig te zijn om dit toegekend te krijgen, ik spreek uit ervaring. Omgangshuis betekent gedurende 3-6 maanden 1x in de 3 weken (!) 2 uurtjes.

Niet om je bang te maken hoor, maar denk goed na langs welke weg je het meest bereikt. Ik wilde ook alles zo snel mogelijk, zo goed mogelijk geregeld hebben. Ook mij werd aangeraden niet te wachten en meteen naar de rechter te stappen om het maar goed geregeld te hebben. Ik wou dat ik het eerst een tijd de kans had gegeven om het anders te proberen.
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door papavan »

Wat dat betreft wel eens met Camiel.

Je moet je als vader gewoon "overdreven" goed opstellen. Een moeder komt makkelijker met zaken weg dan de vader.

De aanval op je ex inzetten (wel of niet terecht) zal je niets opleveren. Daarmee is er hooguit bewijs van strijd. De inhoud is feitelijk niet relevant. Kortom focus je op jezelf en zorg dat jij je zaken wel op orde hebt en houdt. De rechter ziet zelf wel hoe/wat.

Voorlopig heb je omgang. Je wil een uitbreiding. Je ex wilt dit niet. Dat is het hele verhaal. Rest is allemaal bijzaak. Via mediation lukt het niet om afspraken te maken dus zet je nu de stap richting een bodemprocedure voor gezag/omgang/alimentatie.

Ga die trouwens wel netjes normaal op tijd elke maand NU al betalen. Niet in goederen. Niet in cash. Geld overboeken. Als je via een intern bericht het netto gezinsinkomen doorgeeft (of hier) kan ik je zo het bedrag vertellen (+/-) waar je op uit zal komen. Gezinsinkomen. Dus jou én dat van haar in de tijd dat de kleine er was en jullie nog samen onder 1 dak leefde.
Dit is voldoende om de behoefte te betalen. (het "plafond" voor de kinderalimentatie)
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

@camiel bedankt voor het waarschuwen en ik val je niet af. Ik vroeg me allen af of het mogelijk was om ons kind bij mij te laten wonen.Dat opa oma honden geen bedreiging in ogen van een rechter prima als dat zo is is dat zo.Niet bestaande co-ouderschap kan ook niet worden opgelegd ok.Ik kan er wel uitkomen zij niet heel simpel gezegd. Verzoek tot opbouwende omgang is er al eigenlijk.Wat mij betreft gaat wel heel ver want ik nooit iets fouts gedaan naar ons kind toe en naar haar toe ook niet. Enige foute wat ik heb gedaan was liegen naar haar toe.
Je maak mij ook niet bang ik denk zeker goed na en lang ook welke weg het beste is.Maar ik hoor ook hoe langer ik wacht des te moeilijker het word. Ik ga niet gelijk naar een rechter wil ik ook eigenlijk niet. Maar als zij zich zo op blijft stellen moet ik toch wat doen.

Ik wil tijd geven maar hoor ook hoe langer ik wacht hoe moeilijker. Maar goed ik heb een brief gekregen van haar advocaat met een paar voorstellen erin.In mijn ogen belachelijk natuurlijk.Ik maak een samenvating van de brief Het begint al heel vies:
Cliente geeft aan slaapproblemen (naam kind) en dat hij behoefte heeft aan regelmaat,structuur. Zij vraagt zich oprecht af of u in staat bent om voor (naam kind) te zorgenen gaar daarbij af op haar ervaringen in het recente verleden. Ik heb aangeven dat ik (naamkind) iedere week zou willen zien en dat ik (naamkind) ook bij mij wil laten over nachten.Een overnachting bij mij acht cliente op dit moment niet in het belang van (naamkind) mede gelet op zijn slaap problemen en zijn jonge leeftijd.

Slaapproblemen had hij wel maar niet zo ernstig als zij doet overkomen misschien slaapt hij nu slechter omdat papa er ineens niet meer is zoals altijd dat hij me mist?Misschien slaapt hij bij mij wel beter.?
Ik ben niet in staat om voor hem te zorgen?? Waar haalt zij dat vandaan?? Ze doet nou net of ik hem iets heb aangedaan of niet goed voor hem heb gezorgd.

Eerste voorstel luid als volgt:Cliente stelt voorlopig voor dat (naam kind) eens per 14 dagen op zaterdag of zondag van 10:00 tot 16:00 bij u is en in de andere week op een doordeweeksedag van 10:00 tot 16:00,waarbij cliente uitdrukkelijk opmerkt dat het niet de bedoeling is dat u (naamkind)op deze dagen bij een derde brengt.Zo heeft u iedere week contact.In onderling overleg zou een eventuele uitbreiding in de toekomst mogenlijk zijn.
Ik zal eerlijk zijn ze zet de deur iig op een kier. ze begon met 2 uurtje daarna 2,toen 3,5 uurtjes 5, en vorige week 6. Maar het voorstel wat ze nu doet vind ik zelf ronduit belachelijk maar 1 gedeelte zou ik mee akkoord gaan. Ja ik wil hem iedere week zien als volgt:Elk weekend van vrijdag 10:00 tot zondat 17:00 1 doordeweekse dag een paar uurtjes na me werk(me vrije uren zijn er al doorhen door veel geregel)Het weekend erop 1 dag van dat weekend van 10:00 tot 16:00 etc. Dat is mijn voorstel.

Cliente wenst met mij een ouderschapsplan op te stellen waarin nadere afspraken worden genaakt over een zorgregeling,Bijv ook over verdeling van vakanties en feestdagen.Zij verneemt graag of ik daartoe bereid ben. Ja tuurlijk ben ik bereid maar dan wel eerlijk.

Voorstel 2 kinderalimentatie: in het kort haar inkomen 864 euro netto incl vakantie toeslag mijn inkomen geschat op 1300 netto per 4 weken(vakantiebonnen niet meegerekend)Totaalgezinsinkomen 2.164,00
Volgens nibudtabel behoefte (naam kind) afgerond op 300 euro per maand.Gelet de verhoudingen in uw inkomens stelt cliente voor dat u als voorlopige K.A per 1 sept 2011 een bedrag van 180 euro per maand aan cliente voldoet,zijnde 60% van de behoefte.
Dat ik geld moet betalen prima weet ik maar gelet op de vaste lasten ik heb veel:Huur, ziektekosten,energie,waterschap,verzekeringen,belasting etc. Zij heeft er 1 ziektekosten zij houd plus minus 700 euro over Zij woont bij haar ouders. Nou is het zo ik wilde goederen leveren luiers voeding etc zij wilde bijdrage voor opvoeding en verzorging van (naam kind) in mijn ogen kan het zo ook .Weet alleen niet of het kan en mag.Nu wil haar advocaat mijn inkomensgegevens en overzicht van mijn vaste lasten tot hoever kan ik die opvoeren. Denk aan huur,energie,waterschap,verzekeringen,wegenbelasting,benzine,boodschappen(levensbehoefte),inet tv en telefoonkosten. Ik kreeg een tip dat ik zogezegd schulden moet maken denk aan lening voor een wasmachine is dat waar.

Tot zover de brief van haar advocaat nu is het volgens mijn, mijn beurt via mijn advocaat te reageren lees ik in de brief.

Groetjes pinda
Pinda32
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 sep 2011, 20:47

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Pinda32 »

papavan schreef:Wat dat betreft wel eens met Camiel.

Je moet je als vader gewoon "overdreven" goed opstellen. Een moeder komt makkelijker met zaken weg dan de vader.

De aanval op je ex inzetten (wel of niet terecht) zal je niets opleveren. Daarmee is er hooguit bewijs van strijd. De inhoud is feitelijk niet relevant. Kortom focus je op jezelf en zorg dat jij je zaken wel op orde hebt en houdt. De rechter ziet zelf wel hoe/wat.

Voorlopig heb je omgang. Je wil een uitbreiding. Je ex wilt dit niet. Dat is het hele verhaal. Rest is allemaal bijzaak. Via mediation lukt het niet om afspraken te maken dus zet je nu de stap richting een bodemprocedure voor gezag/omgang/alimentatie.

Ga die trouwens wel netjes normaal op tijd elke maand NU al betalen. Niet in goederen. Niet in cash. Geld overboeken. Als je via een intern bericht het netto gezinsinkomen doorgeeft (of hier) kan ik je zo het bedrag vertellen (+/-) waar je op uit zal komen. Gezinsinkomen. Dus jou én dat van haar in de tijd dat de kleine er was en jullie nog samen onder 1 dak leefde.
Dit is voldoende om de behoefte te betalen. (het "plafond" voor de kinderalimentatie)
Papavan, hoe moet ik me dan overdreven opstellen als een goede vader heel mijn omgeving vind het ronduit schandalig,belachelijk en heel vies dat zijn mij neerzet als een schurk voor ze kind.

Dat ik uitgebreide omgang wil ja en zij niet klopt ook.Ik wil niet naar een rechter het liefst onderling lukt ook niet echt maar heb gister wel een brief gekregen van haar advocaat.Zal de samenvatiing ervan neerzetten.Ik stuur je ook een pb

ik heb een brief gekregen van haar advocaat met een paar voorstellen erin.In mijn ogen belachelijk natuurlijk.Ik maak een samenvating van de brief Het begint al heel vies:
Cliente geeft aan slaapproblemen (naam kind) en dat hij behoefte heeft aan regelmaat,structuur. Zij vraagt zich oprecht af of u in staat bent om voor (naam kind) te zorgenen gaar daarbij af op haar ervaringen in het recente verleden. Ik heb aangeven dat ik (naamkind) iedere week zou willen zien en dat ik (naamkind) ook bij mij wil laten over nachten.Een overnachting bij mij acht cliente op dit moment niet in het belang van (naamkind) mede gelet op zijn slaap problemen en zijn jonge leeftijd.

Slaapproblemen had hij wel maar niet zo ernstig als zij doet overkomen misschien slaapt hij nu slechter omdat papa er ineens niet meer is zoals altijd dat hij me mist?Misschien slaapt hij bij mij wel beter.?
Ik ben niet in staat om voor hem te zorgen?? Waar haalt zij dat vandaan?? Ze doet nou net of ik hem iets heb aangedaan of niet goed voor hem heb gezorgd.

Eerste voorstel luid als volgt:Cliente stelt voorlopig voor dat (naam kind) eens per 14 dagen op zaterdag of zondag van 10:00 tot 16:00 bij u is en in de andere week op een doordeweeksedag van 10:00 tot 16:00,waarbij cliente uitdrukkelijk opmerkt dat het niet de bedoeling is dat u (naamkind)op deze dagen bij een derde brengt.Zo heeft u iedere week contact.In onderling overleg zou een eventuele uitbreiding in de toekomst mogenlijk zijn.
Ik zal eerlijk zijn ze zet de deur iig op een kier. ze begon met 2 uurtje daarna 2,toen 3,5 uurtjes 5, en vorige week 6. Maar het voorstel wat ze nu doet vind ik zelf ronduit belachelijk maar 1 gedeelte zou ik mee akkoord gaan. Ja ik wil hem iedere week zien als volgt:Elk weekend van vrijdag 10:00 tot zondat 17:00 1 doordeweekse dag een paar uurtjes na me werk(me vrije uren zijn er al doorhen door veel geregel)Het weekend erop 1 dag van dat weekend van 10:00 tot 16:00 etc. Dat is mijn voorstel.

Cliente wenst met mij een ouderschapsplan op te stellen waarin nadere afspraken worden genaakt over een zorgregeling,Bijv ook over verdeling van vakanties en feestdagen.Zij verneemt graag of ik daartoe bereid ben. Ja tuurlijk ben ik bereid maar dan wel eerlijk.

Voorstel 2 kinderalimentatie: in het kort haar inkomen 864 euro netto incl vakantie toeslag mijn inkomen geschat op 1300 netto per 4 weken(vakantiebonnen niet meegerekend)Totaalgezinsinkomen 2.164,00
Volgens nibudtabel behoefte (naam kind) afgerond op 300 euro per maand.Gelet de verhoudingen in uw inkomens stelt cliente voor dat u als voorlopige K.A per 1 sept 2011 een bedrag van 180 euro per maand aan cliente voldoet,zijnde 60% van de behoefte.
Dat ik geld moet betalen prima weet ik maar gelet op de vaste lasten ik heb veel:Huur, ziektekosten,energie,waterschap,verzekeringen,belasting etc. Zij heeft er 1 ziektekosten zij houd plus minus 700 euro over Zij woont bij haar ouders. Nou is het zo ik wilde goederen leveren luiers voeding etc zij wilde bijdrage voor opvoeding en verzorging van (naam kind) in mijn ogen kan het zo ook .Weet alleen niet of het kan en mag.Nu wil haar advocaat mijn inkomensgegevens en overzicht van mijn vaste lasten tot hoever kan ik die opvoeren. Denk aan huur,energie,waterschap,verzekeringen,wegenbelasting,benzine,boodschappen(levensbehoefte),inet tv en telefoonkosten. Ik kreeg een tip dat ik zogezegd schulden moet maken denk aan lening voor een wasmachine is dat waar.

Tot zover de brief van haar advocaat nu is het volgens mijn, mijn beurt via mijn advocaat te reageren lees ik in de brief.

Groetjes pinda
papavan
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2011, 13:24

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door papavan »

De omgang;

Haar voorstel voor omgang is dit een uitbreiding op de huidige omgangsregeling? Ja/nee?

Wat jij vraagt is leuk maar teveel voor nu. Via rechtbank kan je die richting uitgaan met opbouw. Dat ga je nu niet voor elkaar krijgen. Als haar voorstel werkbaar/uitvoerbaar en een uitbreiding is kan je daar gerust mee akkoord gaan voor dit moment.

Een regeling van vrijdag 10 tm zondag 17 en 1 doordeweekse dag van 10-16 gaat je nooit lukken. Zeker nu (nog) niet.

Opstellen van een ouderschapsplan kon via mediation. Dat is niet gelukt dus kan je als een gepasseerd station zien. Ligt er al een officieel verzoekschrift bij de rechtbank? Doe dat dan.

Alimentatie;
Laten we er vanuit gaan dat de behoefte van 300 euro klopt. Het bedrag van 180 euro klinkt niet raar. Of je dit kan betalen hangt af van je draadkracht berekening. Laat deze dus maken en dan kan je onderbouwd een tegenvoorstel doen.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: omgangsregeling en ouderlijk gezag

Bericht door Casper »

Pinda,
Het begint al heel vies:
Cliente geeft aan slaapproblemen (naam kind) en dat hij behoefte heeft aan regelmaat,structuur. Zij vraagt zich oprecht af of u in staat bent om voor (naam kind) te zorgenen gaar daarbij af op haar ervaringen in het recente verleden. Ik heb aangeven dat ik (naamkind) iedere week zou willen zien en dat ik (naamkind) ook bij mij wil laten over nachten.Een overnachting bij mij acht cliente op dit moment niet in het belang van (naamkind) mede gelet op zijn slaap problemen en zijn jonge leeftijd.

Slaapproblemen had hij wel maar niet zo ernstig als zij doet overkomen misschien slaapt hij nu slechter omdat papa er ineens niet meer is zoals altijd dat hij me mist?Misschien slaapt hij bij mij wel beter.?
Ik ben niet in staat om voor hem te zorgen?? Waar haalt zij dat vandaan?? Ze doet nou net of ik hem iets heb aangedaan of niet goed voor hem heb gezorgd.
Mijn advies: ga aan de voor jou kwetsende taal voorbij. Zo'n advocaat schrijft ook maar wat op. Let alleen op de concrete voorstellen en de feiten.

Ten tweede: als de brief aan jou gericht is, mag je gewoon zelf antwoorden. Waarom niet? Uiteraard staat het je vrij om een advocaat te raadplegen.
Maar het voorstel wat ze nu doet vind ik zelf ronduit belachelijk maar 1 gedeelte zou ik mee akkoord gaan. Ja ik wil hem iedere week zien als volgt:Elk weekend van vrijdag 10:00 tot zondat 17:00 1 doordeweekse dag een paar uurtjes na me werk(me vrije uren zijn er al doorhen door veel geregel)Het weekend erop 1 dag van dat weekend van 10:00 tot 16:00 etc. Dat is mijn voorstel.
Ik begrijp echt je woede/teleurstelling, maar haar voorstel is zo slecht nog niet. Veel dwaze vaders moeten het met een stuk minder doen, waarmee ik niet wil zeggen dat dat terecht is. Ik zou zeggen: ga wel akkoord met haar voorstel, op voorwaarde dat er in het ouderschapsplan een wezenlijke uitbreiding opgesteld wordt, waarbij 'wezenlijk' betekent dat ook overnachting in de toekomst (bijv. binnen drie of zes maanden) gerealiseerd zal worden. Zij zal binnen korte tijd ook echt wel inzien dat dat in haar belang en in het belang van jullie zoon is.
Voorstel 2 kinderalimentatie: in het kort haar inkomen 864 euro netto incl vakantie toeslag mijn inkomen geschat op 1300 netto per 4 weken(vakantiebonnen niet meegerekend)Totaalgezinsinkomen 2.164,00.

Volgens nibudtabel behoefte (naam kind) afgerond op 300 euro per maand.Gelet de verhoudingen in uw inkomens stelt cliente voor dat u als voorlopige K.A per 1 sept 2011 een bedrag van 180 euro per maand aan cliente voldoet,zijnde 60% van de behoefte.
Is ook een redelijk voorstel. En nee, ik ben niet stiekem van de tegenpartij ;-).
Bij een rechter zul je er niet met minder vanaf komen [vakantievergoeding zou er bij opgeteld moeten worden]. Je kunt eventueel wel voorstellen dat het 150 wordt, en dat je daarnaast een bedrag van 30 euri aan kleren/voeding/etc. zult geven. Maar binnen korte tijd maken die 30 of 40 euro meer of minder echt niets meer uit. Als je daarvoor naar de rechter stapt, ben je een heelveelvoud aan kosten kwijt.

Zet de feiten op een rijtje en probeer het zo rationeel mogelijk te zien. Emoties mag je op het forum loslaten ;-) Succes en een goed weekend.
Casper
Gesloten