hoogte allementatie

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Gebruikersavatar
sdwv
Administrator
Administrator
Berichten: 197
Lid geworden op: 11 aug 2006, 18:25

hoogte allementatie

Bericht door sdwv »

nijman Geplaatst: 15 Feb 2006 09:54 pm Onderwerp: hoogte allementatie

--------------------------------------------------------------------------------
hallo allemaal ben nieuw op deze site kan er iemand mij vertellen hoe het zit met de allementatie de hoogte hier van (ongeveer) en moet je ook betalen voor een kind die je niet meer ziet . ik heb het gevoel dat ik wel heel erg veel betaal


marco Geplaatst: 16 Feb 2006 10:47 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
hoi nyman,
ja ook voor een kind dat je niet [mag] zien moet je betalen

dat heet je plichten

ja rechten hebben we ook maar dat is maar op papier.
als je vind dat je teveel betaald naar gelang je inkomen kun je by de rechter verlaging aanvragen
groetjes marco


Rick Geplaatst: 20 Feb 2006 05:53 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Het wel of niet zien van je kind staat los van de hoogte van je allimentatie. Die wordt gebaseerd op je inkomen, je vaste lasten en de levensstandaard van je kind voor de scheiding. Kort gezegd zolang je droog brood kan eten en er is verder niets in je situatie veranderd t.o.v. de dag dat de scheiding werd uitgesproken zal er geen verlaging worden toegekend.


Gert Geplaatst: 30 Mrt 2006 03:38 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
ja dat is moeilijk en voor iederheen verschillend en legt er ook aan welke rechter je hebt volgens mij...
Ik heb vorig jaar nihil aangevraagt partner alimentatie, en verloren...
mijn ex krijgt 350 euro.voor kind en haar. ik vind het erg veel.
ze kijken niet wat ik nog te besteden hebt.en zij werkt maar 2 dagen, en moest met de scheiding volgens de rechter, binnen korte termijn nieuw of aanvullend werk doen. nu 4 jr geleden , werk ze nog maar 2 dagen en meer niet, ze heeft nog meer in de maand als een moeder in de ww.
en maar zielig doen....zij gaat wel drie weken op vakantie ik niet met me nieuwe gezien..we kunnen niet eens een kind er bij nemen. want dan komen we niet rond.zij belemerd mijn nieuwe leven en bepaald hoeveel geld ik besteed.


Gert Geplaatst: 30 Mrt 2006 03:56 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Gert schreef:
ja dat is moeilijk en voor iederheen verschillend en legt er ook aan welke rechter je hebt volgens mij...
Ik heb vorig jaar nihil aangevraagt partner alimentatie, en verloren...
mijn ex krijgt 350 euro.voor kind en haar. ik vind het erg veel.
ze kijken niet wat ik nog te besteden hebt.en zij werkt maar 2 dagen, en moest met de scheiding volgens de rechter, binnen korte termijn nieuw of aanvullend werk doen. nu 4 jr geleden , werk ze nog maar 2 dagen en meer niet, ze heeft nog meer in de maand als een moeder in de ww.
en maar zielig doen....zij gaat wel drie weken op vakantie ik niet met me nieuwe gezien..we kunnen niet eens een kind er bij nemen. want dan komen we niet rond.zij belemerd mijn nieuwe leven en bepaald hoeveel geld ik besteed.

nog een vraag van mij kant.
ik woon nu dus samen met een nieuwe partner en kind, zou ik dan niet minder moeten betalen voor me ex.? kan er nergens iets over vinden, en weer een rechtzaak beginnen kost me een hoop tijd en geld, en heb vorige keer al verloren.


Sjaak Geplaatst: 08 Mei 2006 10:33 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Praat eens met een advocaat, het eerste uur is vaak gratis. Als die er een zekere zaak in ziet.....Nee heb je....

Suc6


ceesg Geplaatst: 11 Mei 2006 06:25 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
als het jongste kind 5 jaar wordt is de moeder verplicht om een volledige baan te zoeken. Dit is zij verplicht. Als de moeder een aanvraag doet voor bijstand krijg je de gemeente op je dak om de uitkering terug te vorderen, maakt hun niet uit datje niets meer hebt.
Als de vrouw een nieuwe partner krijgt en daarmee gaat samenwonen, dit is 30 dagen bij deze staan ingeschreven als medebewoner, hoef je niet meer voor haar te betalen.
Alleen als zij daar ook mee breekt komt ze weer bij jou aan de bel trekken om centen.
Dit heb je niet als ze hertrouwd, dan is de volgende pechvogel aan de beurt, dit weet ik heel zeker, toen mijn ex haar bruiloft vierde deed ik dit ook door met vrienden een fles champagne open te trekken, iik was toen van haar af, de kinderen daar moet je zowiezo voor betalen.
En een bezoekregeling die mis loopt heeft hier geen invloed op.
helaas.
sterkte om deze zware tijd door te komen.


rickyln Geplaatst: 16 Mei 2006 06:45 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------
Hoi,

Even een vraagje: mijn ex woont op dit moment illegaal samen met haar nieuwe partner, in een huurhuis van de woningbouw. Wij hebben dit (na lang overleg, we wisten echt geen andere uitweg meer) aangegeven bij de gemeente en de woningbouw. Zij gaan haar een brief sturen waarin staat dat er geconstateerd is dat zij samenwoont zonder dit te hebben aangegeven en dat haar partner ingeschreven kan worden bij haar op de woning, dat dat geen probleem is. Hopelijk doen ze dit, en worden ze dan ook automatisch ingeschreven bij de gemeente. Dan gaat het balletje rollen en komt ze er niet meer onderuit dat ze nu toch echt al die onrechtmatig verkregen toeslagen, subsidies en belastingvoordeeltjes niet mag hebben! Dit zou dus betekenen dat, wanneer dit ook echt gebeurd, ik en mijn huidige parnter niet meer hoeven te betalen voor haar, maar toch wel voor de kinderen?

Mijn jongste word over 2 jaar 5, is zij dan ECHT verplicht een baan te zoeken? Nu werkt ze niet en zuigt ze ons helemaal leeg. Het zal een verademing zijn als zij zelf ook weer werkt!!!

Hoe zit het als je verhuisd, en de afstand wordt groter. De rechter heeft bepaald dat het halen/brengen is, moet zij dit dan ook volhouden? Ik bedoel, stel we verhuizen naar een plaats op ongeveer 1 uur rijden, moet zij ze dan toch brengen? En wat als ze dit niet doet?

Wij hadden trouwens helemaal niks geregeld, geen geregistreerd parnterschap of getrouwd.

Kan iemand mij hier antwoord op geven of weet sites waar ik deze antwoorden misschien kan vinden?
Gesloten