Ouderverstoting

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
MScholten
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011, 12:20

Ouderverstoting

Bericht door MScholten »

Hallo, welkom in de waanzinnige wereld waar wij nu reeds sinds 1 januari in beland zijn.
Mijn vriendin is 10 jaar geleden gescheiden terwijl ikzelf ruim 5 jaar geleden gescheiden ben.
Na jarenlange indoctrinatie door o.a. de nieuwe partner van de ex-man (M.H.) van mijn vriendin krijgen we op 1 januari, rond 10 uur een telefoontje.....Je kinderen komen niet terug en ze willen je ook niet meer spreken....Net wakker, bellen we terug met wat er nu aan de hand is. Het enige wat we te horen krijgen is wederom dat ze niet terug komen en ons niet willen spreken. Dan volgt er een heen en weer gebel en ge-sms met als resultaat dat de kids bij vader blijven.

Jaren hebben we al te maken met briefjes in de kleren van de kinderen waarin mijn vriendin voor alles en nogwat uitgemaakt wordt. Kleding die door de nieuwe partner (J.G.) voor de ogen van de kinderen verscheurd wordt. Leugens tegenover de kids dat wij haar aan het mes wilden rijgen....Wanneer wij hier vader mee confronteren is het enige dat hij zegt dat zijn kinderen wel weer zullen liegen.
Naar sport brengt vader de kinderen nooit. Reden..als ik de kids heb dan heb ik zelf ook geen weekend. Ik wil de kinderen niet. etc.etc. De jongste kwam vanaf zijn 7e levensjaar (is nu 12) al bij ons met de volledige financiële situatie van vader, en dat hij mama toch zo veel geld moest betalen.
Uiteindelijk heeft dit tot gevolg dat de kinderen moeder volledig verstoten na tien jaar door haar opgevoed te zijn.
Een kort geding volgt waarin we de kinderen terug krijgen, wel onder voorwaarde dat de kinderen normaal volgens de destijds vastgestelde omgangsregeling naar vader zouden kunnen gaan. Hierin hebben we de kinderen nooit belemmerd.
De situatie met de kids verloopt thuis echter zeer moeizaam. Diverse gesprekken met het hoe en waarom kunnen de kinderen geen antwoord geven. Helemaal niets. Wanneer ze uiteindelijk aangeven toch bij vader te willen blijven laten we de kinderen gaan. Met die verstande dat de omgangsregeling dan bij moeder zou zijn zoals deze de afgelopen jaren bij vader geweest is. Echter zien we de kinderen niet meer terug.
Een juridische strijd volgt waarbij uiteindelijk de RvK bij betrokken wordt. Alle aantijgingen die de vader richting moeder doet worden voor waarheid aangenomen terwijl wij mails etc hebben waarin vader zelf het tegendeel bewijst, niemand kijkt hier echter naar.
Dan kunnen we na 9 maanden alle spullen afgeven. Tot aan de bankrekeningen aan toe. Waar vader nooit een cent voor gespaard heeft. Hij belt zelfs alle banken na om te zien waar er evt. rekeningen zijn.
Nu komt het. Bij het afhalen van de spullen staat ineens mijn ex-schoonvader hem te helpen en te voorzien van advies. Blijkt dat deze reeds enige jaren contact met elkaar hebben. Nu snappen we hoe mijn ex aan financiele gegevens komt. Deze heeft de ex-man van mijn vriendin aan mijn ex-vrouw (H.K.) doorgegeven. Nu lijkt dan ook de strijd via die kant opgestart te worden waarbij mijn kinderen eveneens door de tegenpartij erin betrokken worden. Dit is ronduit belachelijk waarbij elke vorm van respect ontbreekt en de kinderen hier de dupe van zijn.
We gaan dit verhaal waarvan hier slechts een kleine weergave staat in de openbaarheid brengen. Ouderverstoting vindt dus niet alleen richting de vader plaats maar ook naar moeder. In beide gevallen is dit onacceptabel.
Mike
Laatst gewijzigd door MScholten op 28 nov 2011, 22:43, 4 keer totaal gewijzigd.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ouderverstoting

Bericht door Casper »

Mike, welkom, en ik wens jou, je partner en de kinderen sterkte.

Je verhaal is duidelijk, op een paar punten na; het zal door de emoties komen. Het lijkt ook op een soort eindpunt beland te zijn. Jammer dat we niet eerder hiervan gehoord hebben. Met ouderverstoting (naar vader of moeder) zijn we heel goed bekend. Zou je kunnen aangeven of je in de toekomst actie wilt ondernemen en of je zelf concrete vragen hebt?
Casper
MScholten
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011, 12:20

Re: Ouderverstoting

Bericht door MScholten »

wwwwwwwwwwwww
Laatst gewijzigd door MScholten op 24 nov 2011, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
MScholten
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011, 12:20

Re: Ouderverstoting

Bericht door MScholten »

vvvvvvvvvvvv
Laatst gewijzigd door MScholten op 24 nov 2011, 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ouderverstoting

Bericht door Casper »

Bedankt voor de adviezen, is belangrijk en duidelijk.

Nee, vonnissen e.d. kunnen niet met volledige namen op de site. Eventuele heibel hierover is niet in jouw belang en (dus) ook niet in het belang van de kinderen. Zoals je gedaan hebt met initialen is wel prima; vooral omdat de situatie ingewikkeld is maakt dat het duidelijker.

Ik heb ook nog wel wat concrete vragen; ik weet niet of je daarop nu in wil gaan, of dat je het binnenkort allemaal op een website gaat zetten.
Casper
MScholten
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011, 12:20

Re: Ouderverstoting

Bericht door MScholten »

vvvvvvvvvvvvvvv
Laatst gewijzigd door MScholten op 24 nov 2011, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Doggieman
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 okt 2011, 19:37

Re: Ouderverstoting

Bericht door Doggieman »

xxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Doggieman op 06 feb 2012, 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ouderverstoting

Bericht door Casper »

M.H. en M.S.,

het is volledig duidelijk (zelfs voor een buitenstaander) dat er ontzettend veel gebeurd is en dat er allerlei fouten zijn gemaakt, door iedereen. Er is veel leed geleden. Wat ik in beide verhalen mis, is een visie op de toekomst. Gaan jullie door met de verwijten over en weer? Doe het gerust - op dit forum, op een aparte website, bij SBS/Zembla, waar dan ook - als dat je helpt. Het zou echter interessanter zijn als je allebei een dikke streep onder het verleden zou kunnen/durven zetten, en overeenstemming zou kunnen bereiken over een aantal afspraken over de omgang met de kinderen. Wie durft die uitdaging aan?
Casper
MScholten
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011, 12:20

Re: Ouderverstoting

Bericht door MScholten »

vvvvvvvvvvvvvv
Laatst gewijzigd door MScholten op 24 nov 2011, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
MScholten
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011, 12:20

Re: Ouderverstoting

Bericht door MScholten »

Casper,

Zie bovenstaande, ik ben het volledig met je eens,
Nogmaals, ik nodig M.H uit contact met mij (of liever met moeder) op te nemen en dit op volwassen wijze op te lossen.

Met vr.gr. M. scholten
Doggieman
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 okt 2011, 19:37

Re: Ouderverstoting

Bericht door Doggieman »

xxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Doggieman op 06 feb 2012, 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.
MScholten
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011, 12:20

Re: Ouderverstoting

Bericht door MScholten »

vvvvvvvvvvv
Laatst gewijzigd door MScholten op 24 nov 2011, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Doggieman
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 okt 2011, 19:37

Re: Ouderverstoting

Bericht door Doggieman »

xxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Doggieman op 06 feb 2012, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
MScholten
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 jul 2011, 12:20

Re: Ouderverstoting

Bericht door MScholten »

vvvvvvvvvvvv
Laatst gewijzigd door MScholten op 24 nov 2011, 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Casper
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 968
Lid geworden op: 14 dec 2009, 11:18

Re: Ouderverstoting

Bericht door Casper »

Heren, collega-vaders -

het is goed dat dit contact gelegd is, en het is me ook duidelijk dat er nog veel moet gebeuren om het lek geheel boven water te krijgen. De gezamenlijke barbecue zit er voorlopig nog even niet in ;-)
Als je er heel zakelijk naar kijkt hebben we het eigenlijk helemaal nergens over, en ligt de oplossing voor de hand
Juist daarom is het soms goed dat je dit met een een buitenstaander bespreekt (ook al herken ik, en velen op dit forum, de verwijten, de argumenten en de situaties maar al te goed).

Ik hoop dat jullie toch in gesprek zullen willen blijven en je op de toekomst kunnen richten. Hou daarbij goed in de gaten dat het niet zoveel uitmaakt of jij 60 verwijten kunt maken en de ander maar 50, of dat jij je 30 redenen wel met bewijs kunt onderbouwen en de ander maar 25.

Advies: blijf in gesprek (je kunt elkaar op dit forum een PB -persoonlijk bericht-) toesturen, dus voor "incommunicado" is geen excuus.

Nog een advies: zet allebei, in overleg, nu eens drie wensen neer voor de situatie over een maand, de situatie over zes maanden, en de situatie over een jaar. En kijk eens of je beiden over en weer die wensen niet in zou kunnen willigen. Ik hoop dat ze allemaal in vervulling gaan. Succes.
Casper
Gesloten