Ouderverstoting

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Doggieman
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 okt 2011, 19:37

Re: Ouderverstoting

Bericht door Doggieman »

xxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Doggieman op 06 feb 2012, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Doggieman
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 okt 2011, 19:37

Re: Ouderverstoting

Bericht door Doggieman »

xxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Doggieman op 06 feb 2012, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
IDus
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2011, 13:40

Re: Ouderverstoting

Bericht door IDus »

Graag wou ik toch nog reageren als moeder in deze situatie. Hielt mij even afzijdig aangezien ik bezig ben met een eigen site ouderverstoting.
Ik wou reageren op de hier genoemde feiten van mijn ex doggieman.

feit 1;co ouderschap wou ik inderdaad niet , heb hier mijn redenen voor.Het punt co-ouderschap is met de kinderen uitvoerig besproken. Wat ik kinderen altijd wel als optie heb meegegeven, was; of bij papa wonen of bij mama wonen. Maar dan gaan we er eerst over praten. De kinderen wilden niet bij vader wonen. Wat nu aan de orde is is ouderverstoting. Belofte om hier met ex over te spreken was voor mij nieuws

feit 2; ik heb een brief als bewijs dat dhr h mediation weigerde.
Na een rechtzaak ging dhr h met mediation accoord. Maar wou na 1 maal alweer stoppen.

feit 3; Ik heb inderdaad lbio ingeschakeld. Jij heb ruime tijd minder alimentatie betaald. Dit kreeg ik van de kinderen wekelijks te horen. Ik zat op minimum inkomen van 1000 euro (destijds nog minder) en jij zat achteraf boven modaal inkomen. Dit zag ik aan de bankafschriften via advocaat

feit 4 ; Ja ik heb kort geding gestart aangezien jij de kinderen niet terug wou brengen.
Doodleuk de medeling gaf; kinderen krijg je niet aan de foon en ze komen ook niet terug.
Het was een strafbaar feit.
Hier worden de kinderen tussen geplaatst. Nooit maar ook nooit heb ik de kinderen op die wijze bij mijn ex weggehouden. Dit doe je niet als ouder!

feit 5; Kinderen hebben een afwijzende houding naar moeder. Gelijkwaardig aan ik lees bij de verschijnselen van ouderverstoting. Ik heb kinderen meermaals sms gestuurd om te praten. Alleen maar praten, en dat ik van ze hou. Als reactie krijg ik boosheid, maar boosheid word niet onderbouwd met een reden.

feit 6 ; heb nooit geen schoolboeken achtergehouden. Kinderen konden die gewoon halen. Heb zelfs de boeken gebracht aangezien ze ze niet wouden halen

feit 7 en 8; beweerd mijn ex dat kinderen verhoord zouden worden door ons. Belachelijk. Ja als het donker word doen we de gordijnen dicht. Aanvallen aanvallen aanvallen. Had de kinderen vier weken niet gesproken. Dan lijkt mij het toch logisch om te praten. Na vier weken kon ik in januari met mijn kinderen voor het eerst praten, melodramatisch nam vader en zijn vriendin afscheid. (belading voor de kinderen) Nog diezelfde avond constant vader die de oudste een sms stuurd , houd niet op. Onze oudste mocht zelfs nog even prive bellen met vader, die avond. Maar vader bleef volhouden met stalken. Elke dag (belading). De oudste voelde de belading zwaar, gaf zelfs aan voor dit gebeuren gelukkig te zijn, en dat dit als knopen in zijn maag voelde. Het weekend daarop zouden de kinderen weer naar vader gaan.

feit 9 ; telefoons zijn hier nooit ingeleverd. Mijn jonste was steeds boos aangezien hij wachtwoord moest inleveren. Hij had op 11 jarig leeftijd geen privacy zie hij. De grap was dat hij hem nog nooit had ingeleverd. Dit onderwerp is heel groot gemaakt.

feit 10; Hier beweerd dat ik bemiddeling door schoolpsycholoog had afgewezen. Grappig is dat ik zelf het in januari opgestart had, en nooit afgewezen had. Ronduit leugen

feit 11; Dit is heel kwalijk. Hier beweerd mijn ex dat ik mijn kinderen de deur uit gezet heb. Nooooooooooooooooooooit heb ik dat gedaan. Mijn oudste wou naar zijn vader, heb hem die keuze gegeven. Mijn jongste volgde hem, heb nog aangegeven dat hij het niet hoefde als hij niet wilde En ik zou schreeuwen?
Mijn referentie kader is dat ik 12 jaar op een pg afdeling gewerkt heb, somatiek en revalidatie. Nu tien jaar als laborant werk. Er is niemand die mij typeerd als iemand die schreeuwer. Ook niet de kinderen van mijn partner.

feit 12 ; kinderbijslag. hier zijn de wettelijke regels

feit 13; Ben nu tien jaar gescheiden, alles moest ik van de kinderen afgeven. Heb niets meer in huis van de kinderen, behalve de babyboeken. Belachelijk is dit dat dit zelfs kan....... maar ik heb steeds verbaasde advocaten als het betreft uispraak van rechter.
Kreeg de boete aangezien hij de bankafschrijften niet had ingeleverd en de lego blokjes (Na een kist van duizenden euro`s miste er nog een blokje) mocht dus ook nog de 1500 euro boete betalen op dwingend verzoek van dhr h.
Mag nog even vermelden dat mijn ex nooit 1 cent gespaard heeft voor zijn kinderen.
En stel; ik had een nieuwe rekening geopend voor de kinderen en hier een groot bedrag op had gespaard, dan moest ik dat ook van de rechter afgeven. Dat is toch belachelijk

feit 14'; heeft hij het over de spaarrekening van 2004. Wou nog wel het telefoon nummer van mijn ex-schoonvader om uit te leggen, maar mocht dat niet hebben.
In 2004 moest ik het huis uit en mijn ex nog een boete-rente bedrag betalen. Aangezien ik het huis niet snel genoeg verkocht had. Stond toen op straat met twee kinderen. Mijn ex nooit gehoord of gezien voor hulp. Wel verzoek om snel zijn geld af te geven.

feit 15; inderdaad was er om de twee weken verscheurde kleren in de tas, gedaan door de vriendin van mijn ex, hatelijke briefjes, en gelasterd op het internet en via sms. Hier zijn vele getuigen van die dit willen bevestigen, en zich kunnen herinneren

Nu heb ik even op een gedeelte gereageerd op mijn ex zijn schrijven. Mijn ex die altijd naar mij aangaf dat ik een goede moeder ben. Mij de zorg toeliet destijds met twee maal een huilbaby. Mij vijf jaar terug op de mond zoende toen ik boos was op zijn partner die mij stalkte op het internet, met de tekst; Je bent toch niet boos op mij?
Mijn ex die nooit bij mij geweest is over een zorg over de kinderen. De grap is nu dat ik al acht maanden niet met mijn kinderen heb kunnen spreken. Het traject ligt bij Sedna, die ik regelmatig de afgelopen maanden gebeld heb.

Ik mag mij alleen maar verdedigen in belachelijke rechtzaken .Een raad van kinderbescherming, die zes maanden doet over een grondig onderzoek. Een onderzoek bestaande uit 1 gesprek door 1 persoon met alle parijen. De waarheid is ver te zoeken. Ik kan wel een hele waslijst over mijn ex schrijven, maar dat is zonde van de tijd en energie.

Gelukkig gesteund door fam, collega`s en vrienden. Helaas zijn de kinderen (en ik) de dupe. Regelmatig gebroken maar ik krabbel altijd weer op.
Kinderen zijn makkelijk te beinvloeden, overzien situaties niet.
Ik geloof dat pas-syndroom en ouderverstoting erkend moet worden door de politiek.
Dan pas kun je iets veranderen.
Net als vroeger adhd en pddnos niet erkend was, word nu ouderverstoting niet erkend.
Als het erkend word, dan word hulpverlening hierop geschoold en zullen rechtzaken een heel andere wending krijgen.
Tot die tijd zullen er veel van dit soort trieste gevallen blijven. Zoals mijn advocaat al melde ; hij heeft er een kast vol mee staan.
Ben ook veel mensen met dezelfde trieste verhalen tegengekomen, die hebben niet meer de energie om te vechten tegen onrecht.



Ooit zal de waarheid op tafel komen.............
IDus
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 nov 2011, 13:40

Re: Ouderverstoting

Bericht door IDus »

Door de snelheid van typen had ik niet op typefouten gecontroleerd. Sorry hiervoor
Doggieman
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 okt 2011, 19:37

Re: Ouderverstoting

Bericht door Doggieman »

xxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door Doggieman op 06 feb 2012, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Doggieman
Gewaardeerde schrijver
Gewaardeerde schrijver
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 okt 2011, 19:37

Re: Ouderverstoting

Bericht door Doggieman »

xxxxxxxxxx
Gesloten