Fakkeltocht rond Sinterklaas ?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Fakkeltocht rond Sinterklaas ?

Bericht door EDA »

Is het een idee om rond/met Sinterklaas een fakkeltocht met media-aandacht te organiseren door en met vaders/mama's die hun kind niet of te weinig zien?
Met name rond Sinterklaas, omdat dat bij uitstek een moment is waar aandacht voor kinderen speelt. Immers worden rond die dag vele kinderen verblijd met kadootjes en extra aandacht, die wij helaas niet kunnen geven........
PrinsPapa
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 nov 2011, 15:40

Re: Fakkeltocht rond Sinterklaas ?

Bericht door PrinsPapa »

Ben zeer dankbaar dat ik mijn dochter wel zie maar weet heel goed hoe het is als dat niet het geval is. Mocht er genoeg animo voor deze actie zijn, ben ik van de partij.

Ik stel dan voor dat het dan via het jeugdjournaal, sinterklaasjournaal word gespeeld???
Ithaka
Zeer frequente schrijver
Zeer frequente schrijver
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2011, 02:55

Re: Fakkeltocht rond Sinterklaas ?

Bericht door Ithaka »

Het lijkt mij een goed moment om met zowel Sinterklaas als kerst en oud & nieuw in aantocht, de aandacht voor dit te vragen.

Wat ik zou kunnen zien werken is een ingezonden brief naar alle kranten namens de Stichting Dwaze Vaders. Deze heeft reeds draagvlak, contacten in de politiek e.d. Hiermee wordt het voor de kranten om iets te publiceren op de opiniepagina. Hierbij zou kunnen worden aangehaakt bij de Sire campagne.

Hiermee zou dan media aandacht kunnen worden gegenereerd. Een stille/fakkeltocht zou evt een logisch vervolg hierop kunnen zijn, maar is moeilijker te organiseren denk ik.

Ik weet niet hoe dit zou kunnen werken. Wie binnen de Stichting Dwaze Vaders zou dit op zich kunnen nemen. Gezien de nieuwsbrief zijn er zeer competente schrijvers. Excuus dat ik niet weet hoe dit werkt. Ik wil best wel de aanzet geven voor een dergelijke brief, maar vind dat dit breed gedragen moet worden en zoals gezegd onder de paraplu van de stichting. Wie van het stichtingsbestuur kan richting geven en laten weten wie wat kan doen ?
Gesloten