ex vrouw maakte geldop en betaald niet

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
karel 707
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2011, 16:24

ex vrouw maakte geldop en betaald niet

Bericht door karel 707 »

In 2000 gescheiden voor de uitspraak hiervan heeft ze ons gezamenlijkesppargeld en betaalrekening leeg gehaald zonder dat ik dat in de gaten had daar ik de deur al was gewezen,al bijna 12 jaar wacht ik hier op en ben het meer dan zat.Nu heb ikde partnerallimentatie stop gezet totdat deze 3000 euro is verekend,in 2012hoef ik geen allimentatie meer te betalen en zie geen andere weg ,haar advocaat iskwaad en zegt u moet betalen en het te vorderen bedrag aan mij vind hij mosterd na de maaltijd,m.n ex werkt 3 per dag is gezond en leeft verder van het kostgeld van 3 zoons en werkt zwart ,terwijl ik ongeneselijkziek en niet meer KAN werken hoe graag ook gewild,zij heeft meer inkomen als ik en toch betalen moet rondkomen van netto €800 daar gaat alles af er blijft niets over,van ellende ga je zo dood ,geld voor een advocaat is er niet.
Wel ben ik hertrouwd en moeten voor elkaar zorgen maar voor 2 vrouwen is toch bigamie?
Er zou veel meer te schrijven zijn ,doe dat maar niet,wie herkend dit ,moet ik aangifte doen van fraude ,m,n ex wilde van me af en heeft m,n kinderen zo bewerkt dat ik met een van de vijf contact heb en wel heel goed.
Ga je gemoed te werk zou je een pistool kopen en de hele boel opblazen ik kan heel goed begrijpendat er gezins drama,s voor komen ,want altijd is de man de gebeten hond ende vrouwen worden op alle fronten beschermd.
Wie weet raad ?
CaringDad
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2011, 01:00

Re: ex vrouw maakte geldop en betaald niet

Bericht door CaringDad »

Als je geen geld hebt krijg je toch een advocaat? Wat zegt het Juridisch loket? Daar zou je als eerste je informatie moeten halen.
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: ex vrouw maakte geldop en betaald niet

Bericht door angel78 »

Hey hey,

Jij hebt een minimum inkomen, dus je kan gewoon een advocaat benaderen, deze gaat na aan de hand van jou inkomen of je recht hebt op een advocaat op toevoeging, de advocaat wordt dan betaald doormiddel van subsidie, afhankelijk van je inkomen kan het zijn dat je een (kleine) eigen bijdrage moet betalen.

M.b.t het geld mevr nog aan jou schuldig is, ben ik bang dat dit verjaart is, en je dit niet meer kan vorderen.
Evenmin, hoe zuur ook, mag je niet uit jezelf de alimentatie stop zetten, als ze kwaad willen schakelen ze het LBIO in en wordt het gevordert, waar bovendien nog een bedrag bij op komt wat je aan het LBIO moet betalen, hiermee maak je het dus voor jezelf alleen maar erger.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: ex vrouw maakte geldop en betaald niet

Bericht door The Driver »

Gewoon stoppen met betalen, laat ze maar beslag leggen. Je beslagvrije som is je bijstand uitkering min 10 %, dat is al ruim € 1000.- en dat is meer dan je nu hebt.

Aan je beslagvrije som mag niet aankomen ook het LBIO niet.
Gesloten