Nieuw en geen idee of dit een beetje reeel is?

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
tfix
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2011, 08:11

Nieuw en geen idee of dit een beetje reeel is?

Bericht door tfix »

Ola,

Ik ben reeds uit elkaar en zit nu in de procedure van alimentatie vast stellen.
Ik heb eerst de advocaat van mijn ex het laten uitrekenen voordat ik zelf een advocaat in de arm neem.
Deze actie is na de volgende vastelling dus genomen, altans ik laat het nu uitzoeken door het LBIO.

Mijn netto inkomen is circa 2000 euro
En ik heb een koophuis van 250.000 aan hypotheek.
Uiteindelijk kom ik uit op vaste lasten zonder exra luxe van circa 1400 euro.
Mijn ex heeft een uitkering en nog 2 kinderen uit een andere relatie en dus geen draagkracht.
Ik heb verder geen banden qua partnerschap of erkenning van de andere kinderen en dus hoef ik alleen over mijn kind te betalen.
Onze gezamelijke inkomen wordt geschat op 4100 euro bruto, waarvan dus 2600 bruto van mij is.
Nou wordt er gezegd dat mijn zoontje van 1,5 jaar 800 euro nodig heeft en dat ik daar 600 euro per maand voor moet betalen.
Ik hoor alleen maar in mijn omgeving bedragen van circa 200 euro.
Waarom moet ik 600 euro betalen.
ik kan dat als ik mijn auto (voor naar mijn werk)
me gas, water, licht en voedsel bron uitschakel.
Dus als ik niet werk, niet eet, en in de kou zit, dan zou ik die 600 kunnen betalen.

DAt hoort toch niet, snap er helemaal niets van.

Ik ben nu zelf naar het LBIO gegaan voor een berekening, maar die is er nog niet.
MAar met de ervaring hier:
Heeft er iemand ervaring met een modaal salaris en een ex met geen draagkracht voor een kind van 1,5 jaar.

MVG
homeboy
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2011, 22:47

Re: Nieuw en geen idee of dit een beetje reeel is?

Bericht door homeboy »

Welkom bij de club!

netto inkomen 2054 euro (inclusief toeslagen)
vaste lasten 1716 euro

Dus 338 euro om onderhoud van te doen, kleding en schoeisel voor te kopen, documenten cq verplichtingen van te voldoen, naar de kapper van te gaan, eigen risico van de zorgverzekering te betalen, je kinderen van op te halen en eten te geven, naar je werk te komen, reserveringen van te doen. O, wacht, moest je nog eten?

Nu komt de grap, ik moet dus 350 euro betalen aan kinderalimentatie en heb mijn kinderen ongeveer de helft van de maand...

Mijn (h)ex werkt 9 uur per week en heeft volgens haar eigen aangeleverde gegeven meer dan 2600 euro netto en krijgt daarbovenop dus nog kinderalimentatie van mij.
Gesloten