ingewikkeld vraagje

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

ingewikkeld vraagje

Bericht door The Driver »

1) De voorlopige voorzieningenrechter stelt een alimentatie vast van in totaal € 30,00 per maand PA & KA.
2) De scheidingsrechter wordt op het verkeerde been gezet en eigen advocaat heeft zitten slapen en stelt een PA vast van € 250,00 en een KA van 150,00 x 4 per maand.
3) Advocaat van ex legt na 3 maanden loonbeslag
4) Hoger beroep van het hof volgt pas na 10 maanden en daarin wordt het vonnis van de rechtbank vernietigt.
5) Ex moet dus het loonbeslag voor de 3 maandelijkse termijnen in totaal € 2550.- ( langer durfde de gerechtsdeurwaarder geen beslag te leggen ) terug betalen.
6) Gerechtsdeurwaarder betaald uit aan 1e advocaat van ex die dit bedrag verrekent met niet betaalde eigen bijdrage. !e advocaat maakt restant over aan 2e advocaat
die het ook weer verrekent met niet bijtaalde eigen bijdragen van ex.
7) In feite zijn ook de deurwaarderskosten terugvorderbaar, want heel het vonnis is nietig.

8) Hoe krijg ik het totaal aan onterecht ingevorderd bedrag terug ?
De deurwaarderskosten, de eigen bijdragen van de 2 advocaten van mijn ex ?
Mijn heeft een bijstand uitkering, dus daar hoef ik niets van terug te verwachten ?
angel78
Deskundige schrijver
Deskundige schrijver
Berichten: 125
Lid geworden op: 04 jul 2009, 16:31

Re: ingewikkeld vraagje

Bericht door angel78 »

Hey hey,

Ok uitspraak is nietig verklaard, maar ik neem aan dat je sowieso een bepaald bedrag aan pa en ka moet betalen?

1) Dit kan je onderling met de advocaten regelen en dan zorgen dat het op nihil wordt gezet, net zo lang tot mevr het verschuldigde bedrag heeft ingelopen, dus jij betaald gedurende die tijd geen alimentatie.

2) Laat toch bereken hoeveel mevr kan missen van haar uitkering, al is het 50,00 per maand, als ze maar aflost/inloopt.

Als er weinig tot niks te halen valt, dan is ieder beetje meegenomen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: ingewikkeld vraagje

Bericht door The Driver »

Dank je voor je antwoord.

Er is tevens bepaald, dat ik geen draagkracht heb, dus ik hoef geen KA en PA te betalen.
Het gaat er mij voornamelijk om, dat ik de deurwaarderskosten en de eigenbijdrage aan beide advocaten van mijn ex terugkrijg, die zijn immers verrekend met het restant wat mijn ex heeft gekregen. Van mijn ex hoef ik niets te verwachten, daar liggen al verschillende bedragen ter executie te wachten bij de gerechtsdeurwaarder. Ik heb verder geen idee hoe hoog die bedragen zijn, daar heb ik geen uitsluitsel over. De eigen bijdrage voor de advocaten kan al een heel belangrijk deel van het loonbeslag vormen.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: ingewikkeld vraagje

Bericht door The Driver »

Het is een gepland vies spelletje geweest van de 2 advocaten van mijn ex, die kregen hun eigen bijdragen niet betaald door mijn ex ( er liepen ook een tiental zittingen over de OTS en UHP van de kinderen ). De 1e advocaat heeft daarom slechts voor de eerste 3 maanden een loonbeslag laten leggen en niet tot de datum van het hoger beroep. De 2 wilden hun openstaande facturen veilig stellen door het loonbeslag. Mijn ex had tevens tot 2 x toe schriftelijk de gerechtsdeurwaarder opdracht gegevens het loonbeslag op te heffen, want zij zag ook wel in, dat ik de opgelegde PA en KA niet kon betalen. Het loonbeslag is daarna tot 2 x toe heringesteld door de 1e advocaat.
Een heel vies spelletje en ik vraag mij af, wat de Deken van de Orde van Advocaten daarvan zal denken, de 2 advocaten moeten hun kosten verhalen op mijn ex. Nu heb ik de advocaten van mijn ex betaald door het loonbeslag bij mij.
Gesloten