Wat moet ik nu nog meer doen

De topics/onderwerpen van vóór 31 december 2012 waar geen of sinds geruime tijd geen antwoord op is gegeven, zijn hier geplaatst.
Gesloten
Kimilegi
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2011, 07:44

Wat moet ik nu nog meer doen

Bericht door Kimilegi »

Hallo lotgenoten,
Ik heb 8 dec een kort geding gehad. Hierin heb ik aan de hand van een verslag van de RvdK aangetoond dat het slecht gaat met de kinderen. Het verzoek voor dit onderzoek heb ik aangevraagd via Jeugdzorg. Ik heb anderhalf jaar geleden al mijn zorgen kenbaar gemaakt. De RvdK spreekt in het verslag haar ernstige zorgen uit in de thuissituatie en opvoedingscapaciteit van moeder. Kinderen zitten in een loyaliteitsconflict en zijn geparentificeerd. Mijn zorgen waren dus niet uit de lucht gegrepen. Tevens heb ik aangetoond dat de aangiftes over huiselijk geweld, kindermishandeling, sexuele handelingen gebaseerd zijn op valse verklaringen. In het vorige vonnis is er bepaald dat er een dwangsom van minimaal 500,00 euro wordt opgelegd op het moment dat mijn ex zich niet houdt aan de informatieplicht. Mijn ex heeft zich hier geen een maand aangehouden. Ik hoor niets over ziek zijn van de kinderen, school resultaten en informatieboekjes moet ik via de school zelf regelen of horen. Ze heeft een keer de kinderen helemaal niet afgezet in mijn weekend vanwege angst voor de veiligheid van de kinderen en is zelf dat weekend lekker naar zeeland gegaan voor een reunie. Vakanties gaan niet in overleg maar worden bepaald door haar. Ik moet me aanpassen aan haar eisen. De rechter vond dit allemaal de schuld van de ouders samen en moeten in het belang van de kinderen gaan denken. Ik heb uitgelegd dat ik wel wil communiceren maar hier gewoonweg geen mogelijkheid voor krijg. Mijn ex rijdt direct weg na het afzetten van de kinderen of slaat de deur gelijk voor mijn neus dicht als ik de kinderen afzet. Daar komt ook nog eens bij dat ik de kinderen maar eens in de twee weken, een weekend krijg. Mijn ex is dus degene die 90% van de tijd de kinderen opvoedt en volgens mij dus verantwoordelijk is geweest voor het creeeren van de zorgwekkende situatie, zoals de RvdK hem beschreven heeft in het verslag. Hierin stond ook duidelijk dat de kinderen hun vader miste en hem meer wilde zien. Continuiteit in omgang was noodzakelijk. Ik heb ook een beoordeling van de werkgever(justitie) van mijn ex ingediend. Hierin stond heel duidelijk dat mijn ex ook op haar werk er een zooitje van maakte. Zij is nu ook onslagen. Mijn verzoek was om het hoofdverblijf van de kinderen te veranderen of dat er een ruimere omgangsregeling zou worden getroffen.

Op 27-12 heb ik de uitslag gekregen...Er veranderd in de omgangsregeling en hoofdverblijf helemaal niets maar de kinderen krijgen wel een OTS. De rechter heeft niets gedaan met alle feiten die zijn aangetoond maar heeft alleen het advies van de RvdK gevolgd. Zij vonden het tijdens de zitting niet in het belang van de kinderen om het hoofdverblijf te veranderen. Mijn advocaat zegt dat ik niet in hoger beroep moet gaan, want de rechter zal toch niets veranderen nu er een voogd wordt toegewezen. Ik moet maar even afwachten tot de voogd er is en met deze proberen om de omgangsregeling uit te breiden. Ik heb alles gedaan en ik weet nu niet wat ik moet doen. Wat moet ik nu doen? Hoger beroep, afwachten tot de voogd er is, nieuwe advocaat, Wat??????? Wie neemt dadelijk de schuld op zich als de kinderen verder de afgrond inglijden? Waarom wordt er gekozen voor een voogd en niet gekozen om de opvoeding van de kinderen aan de vader toe te wijzen?

met vriendelijke groet,
Kimilegi
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Wat moet ik nu nog meer doen

Bericht door The Driver »

Dat noemen ze de zorg zeker stellen. Men schuift elkaar het werk toe, hoe houden wij de omzet voor Bureau Jeugdzorg en de Raad van de Kinderbescherming in stand.
De kinderen zal ze een zorg zijn.

Je mag nu blij zijn, dat er binnen 6 maanden een gezinsvoogdijwerker aangesteld wordt en dat die ook daadwerkelijk een afspraak met moeder gaat maken.
Kimilegi
Nieuwe schrijver
Nieuwe schrijver
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2011, 07:44

Re: Wat moet ik nu nog meer doen

Bericht door Kimilegi »

Dit advies geeft mijn advocaat ook. Alleen weet ik hoe mijn ex kan manipuleren en sociaal wenselijk kan zijn. Dit stond ook in het rapport van de RvdK. Die schreef dat mijn ex de indruk gaf alsof ze elkaar al jaren kenden. En mijn verwachting is dan ook dat dit ook met de voogd zal gebeuren. Ik wil niet opgeven maar weet gewoon niet meer waar ik nog naar toe kan. Mijn ex is gewoon 2 jaar geleden, 7 weken verdwenen met de kinderen. En tot aan de dag van vandaag kan ze blijven doen wat ze wilt met de kinderen.

Mvg
Kimilegi
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Wat moet ik nu nog meer doen

Bericht door The Driver »

Buiten dat, Bureau Jeugdzorg zou de kinderen, als het nog steeds wettelijk mogelijk was, nog liever plaatsen in een gesloten instelling, dan er naar toe werken, dat de kinderen naar vader toe gaan, dat is immers een doodzonde in de jeugdzorg. Vaders zijn niet geschikt om kinderen op te voeden.
The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Wat moet ik nu nog meer doen

Bericht door The Driver »

Ik zou verder maar heel goed uitkijken als er eenmaal een gezinsvoogdijwerker in beeld komt. Jij zou zomaar als oorzaak van het loyaliteitsconflict te voorschijn kunnen komen. De GVW zou zomaar buiten de kinderrechter om de omgangsregeling naar beneden toe kunnen aanpassen, alhoewel hij dat rechtens niet mag. De kinderrechter heeft immers al een omgangsregeling vastgesteld. Bureau Jeugdzorg stelt zich altijd boven de wet.
Rob27
Zeer gewaardeerde schrijver
Zeer gewaardeerde schrijver
Berichten: 49
Lid geworden op: 08 mar 2011, 16:44

Re: Wat moet ik nu nog meer doen

Bericht door Rob27 »

Pas inderdaad goed op. BJZ doet niet aan waarheidsvinding en zou heel simpel kunnen stellen dat er een loyaliteitsconflict is en dat het in het belang van de kinderen is om rust te krijgen en wat gebeurt er dan: de kinderen worden bij de niet-verzorgende ouder weggehouden, ook al is diegene niet persé degene die het conflict veroorzaakt.

Zorg dat je goed juridisch wordt bijgestaan en blijf er bovenop zitten.
EDA
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 856
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:22
Locatie: The more problems you have, the more you can learn!

Re: Wat moet ik nu nog meer doen

Bericht door EDA »

The Driver
Ervaringsdeskundige
Ervaringsdeskundige
Berichten: 843
Lid geworden op: 29 dec 2009, 23:37

Re: Wat moet ik nu nog meer doen

Bericht door The Driver »

Ik dacht dat het boekje inmiddels uitverkocht is, misschien is er op Marktplaats nog een exemplaar te vinden.

Alles wat er in staat is ook hier te vinden trouwens
http://www.stichtingkog.info/
Gesloten